Sabtu, 28 Ogos 2010

bila kita dihina,....

kedutaan Malaysia di Jakarta yg dilempar najis



Fiery Protest: Indonesians burning a Malaysian flag during an anti-Malaysia protest


saat menulis entri ni di luar sana hujan renyai-renyai, ini kali pertama hujan pagi di sini, rasa mcm berada di kg pun ada, teringat kampung la pulak..ishh..mcm nilah bila jauh dengan kg halaman, pasti hati digamit rasa rindu kat kg halaman, lebih-lebih lagi dalam bulan ramadhan mcm ni...

hari ni dah3 hari aku demam..huhuhu..tekak pun nak menelan nasi pun rasa sakit..sahur tadi makan sikit saja.

beberapa hari lagi negara kita akan menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 53, kita dikejutkan dengan pelbagai peristiwa yg sangat memalukan, bendera negara ( Jalur Gemilang) kita dibakar, dan dipijak, diludah. Kedutaan kita di Indonesia dilemparkan dengan najis..negara kita dihina dan dikutuk oleh segelintir rakyat Indonesia. Ini bukanlah kali pertama, malah sudah melebihi 12 kali tunjuk perasaan oleh segelintir (Kumpulan Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia atau Bendera) dalam tempoh 4 tahun.

dalam berita Kompas pada hari ini, Presiden Bambang Yudhoyono telah secara rasmi menghantar surat kepada PM Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi mencari jalan yang terbaik penyelesaian ke dua-dua pihak.



13 ulasan:

sizuka[Izzati] berkata...

mereka jahat.huhu.

naz berkata...

perkara macam ini lah yang membezakan tamadun dan pemikiran rakyat kita :) kita lebih baik. jangan kita buat perkara aib

baginda® berkata...

sbnarnye penyelesaian nye sudah ada.. tapi masing2 berkeras... EGO!

mintak maaf saje.. minta maaf bukan bermakna kite lemah atau pun kite yang bersalah.. cuma nak selesaikan kemelut... tapi BONGKAK menteri kite tidak akan mohon maaf.. so sampai bile?

bagi tanah free kat dorang dulu?

sekamar rindu berkata...

baginda®,

suka membaca komen anda..

sekamar rindu berkata...

salam... naz,

betul tu naz...saya setuju..

sekamar rindu berkata...

salam..sizuka[Izzati],


dan ganas...

syaza kelyza berkata...

jahatnye diorang :(

tot tot kecik berkata...

salam..


suke2 je dorunk ni..
xfikir panjang btol..ish ish..

Nur Hayaty berkata...

tula wak,sedih je lihat benda ni berlaku banyak kali..huhu harap kerajaan ambil tindakan sewajarnya..

sekamar rindu berkata...

tot tot,

perbuatan yg tak sepatutnya berlaku

sekamar rindu berkata...

syaza kelyza,

jahat dan ganas

Faarihin berkata...

setiap kali hari kemerdekaan.. mesti timbul kes2 macam ni.. nape lah leh jadi macam ni..

ayaa alyy berkata...

diorg xde otak

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy