Jumaat, 13 Ogos 2010

inilah kehidupan...



sebelum saya menulis di blog ini, pertama sekali, saya ingin memohon maaf kpd sahabat2 saya, kerana lama tidak update blog ini..hampir sebulan saya sepikan diri..membiarkan blog ni bersawang, berhabuk tanpa menulis apa-apa...selain daripada sibuk dengan pelabagai tugas2 dan amanah yg terpaksa dilakukan, terdapat jua beberapa masalah yang terpaksa saya hadapai sejak akhir2 ini, biasalah selagi dinamakan manusia, pasti tidak terlepas daripada masalah, dugaan dan ujian. Begitulah hidup kita di dalam dunia ini. Allah SWT sering menyapa kita dengan ujian. Tidak dipanggil seseorang itu hamba Allah jika kita tidak menerima segala ujian yang Allah berikan. Dan tidak dikatakan seseorang itu sabar jika tidak ada dugaan yang akan menguji kesabarannya.

Dalam menempuh hidup disertai dengan ujian Allah, kita haruslah ingat, ujian dan dugaan itu adalah tarbiyah Allah. Semoga hari-hari yang mendatang saya akan lebih tabah dalam menempuh segala liku-liku hidup ini, berjaya serta bahagia di dunia dan di akhirat..InsyaAllah..

Kesempatan yang ada ini, sekali lagi saya mengucapkan selamat berpuasa kepada semua sahabat-sahabat saya, yang sering singgah di blog ini, sama ada singgah dan tinggalkan jejak, ataupun singgah sekadar slient reader, terima kasih banyak-banyak..semoga ukhwah kita akan berkekalan..InsyaAllah..

Untuk kembali menulis di sini, kadang2 hati terasa berat, namun saya cuba menulis dari hati saya, blog ini penuh dengan kenangan, sama ada pahit, dan manis semuanya terukir di blog ini..semuanya bergulir dalam ingatan saya. Ingatan yang membawa saya ke suatu destinasi; ingatan yang membawa saya belajar apa erti kehidupan yang sebenarnya..ingatan yang membawa kepada satu dearah yang terasing ini..inilah kehidupan!





14 ulasan:

Cinta Madu berkata...

salam ramadhan cikgu :)

sugar2 kapas strawberry berkata...

tu la pasal kn..hilang lama kot.hihi

tertanya2

Faarihin berkata...

saya tertanya-tanyalah.. mana pergi entry yg lepas2 tu.. sudah ghaib yer?..

beautiful_rose berkata...

kadang kala
tak semua perkara boleh kita coretkan di sini untuk di kongsi dengan yang lainnya.......

Ibuhani berkata...

dugaan tu utk menguatkan lg semngat hidup ni......yg baik jdkan tauladan.....yg buruk jdkan sempadan....salam ramadhan!

sekamar rindu berkata...

salam... Cinta Madu,

salam ramadhan buat anda juga...terima kasih singgah sini..

sekamar rindu berkata...

salam.. sugar2 kapas strawberry,

:)) terima kasih..banyak

sekamar rindu berkata...

salam Faarihin,

faarihin..ada sebab yg tertentu saya perlu simpan entri yg lama tu..

sekamar rindu berkata...

salam.. beautiful_rose,

betul...saya setuju..
tq singgah sini..

sekamar rindu berkata...

salam... Ibuhani,

terima kasih..:)

sekamar rindu berkata...

salam... Ibuhani,

terima kasih..:)

z berkata...

salam Ramadhan...

cik fara berkata...

salam ramadhan..

E K A berkata...

patut la.saya pun tertanya.selalunya kan awk antara org yg rajin update blog.neway thanx for u advice

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy