Isnin, 16 Ogos 2010

Lagi Kes Buang Bayi: Kenakanlah Hukuman Gantung Kepada Mereka Yang Melakukannya....

bayi yg tdiak berdosa dibuang di dalam sungai Tambun Petaling Jaya, semalam


Sejak Januari hingga Ogos, seramai 64 orang bayi telah dibuang, dgn ini bermakna purata sebanyak 8 orang bayi dibuang dalam tempoh sebulan..apa sudah jadi dengan masyarakat Malaysia?....yang terbaru ialah penemuan mayat bayi perempuan yang ditemui dalam sebuah beg sandang yang tersangkut di tebing Sungai Tambun, Kota Damansara Petaling Jaya, kelmarin..

Amat senang nya.membuang bayi ke dalam sungai, seolah-olah spt bangkai ayam, bangkai kucing lagaknya..nilai nyawa bagi seorang manusia sangat murah sekarang ni...tergamak membuang ke dalam sungai, apalah dosa seorang bayi itu, sehingga sanggup membuang ke dalam sungai? Mayat bayi perempuan yg masih bertali pusat itu ditemui sekumpulan lima lelaki yang sedang menjala ikan di sungai berkenaan kira-kira 11.40 pagi kelmarin.

Saya sangat-sangat bersetuju dengan cadangan kerajaan, untuk mengambil tindakan tegas dan menghukum seberat-beratnya kepada yang melakukan kesalahan yg tidak berperkemanusiaan ini.. Kenakanlah hukuman gantung sampai mati, apa nak dituggu lagi..?? Sudah tiba masanya pihak kerajaan memberi respons yg tegas dan keras..




11 ulasan:

Belleza~ berkata...

setuju!

Amni berkata...

wow! blog baru... jangan la delete lagi.. hehe...

LYaFRINA berkata...

setuju....
smoga dgn adanya hukuman mcm tu, dpt mgurangkan kes buang baby y x bdosa...

sekamar rindu???
dulu pernah kenal blog sekamar rindu.. blog y sama k???

.::WaNiE::. berkata...

huhu xnak bagi ar wani sorg :(

sekamar rindu berkata...

salam...Belleza~,

tq singgah sini...

sekamar rindu berkata...

salam...Amni,

blog lama, tpi berwajah baru..

sekamar rindu berkata...

salam.... LYaFRINA,

hukuman biar setimpal...

sekamar rindu berkata...

salam....::WaNiE,


hehe..tq singgah sini..

aku_tiewa berkata...

betul tu..
benda ni da tahap serius sgt dah.
da tiba masanya tindakan tegas diambil..

baby berry berkata...

yup! sgt setuju! hukuman mati je org cmtu.

Faarihin berkata...

semakin teruk.. dunia smakin tiba ke penghujungnya..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy