Rabu, 13 Oktober 2010

Cerita Milo Kaw Panas Aku......ishhhh




Saya adalah penggemar Milo Kaw Panas....dari dulu hingga sekarang suka sangat minum air milo ni..( selang seli dgn kopi tongkat ali..)...kat kantin sekolah makcik kantin tak payah tanya saya, nak minum apa..sebab dia dah tahu..pagi2 lagi mesti pekena milo dulu sebelum masuk mengajar di kelas...

hari ni..sebab ada banyak urusan sikit di bilik guru, waktu rehat tadi, aku suruh pelajar ku pergi ke kantin agar beli air milo kaw panas...

" Azhar..datang sini kejap...awak pergi ke kantin, suruh makcik kantin bungkus "air milo kaw satu" kata aku... Sambil menghulurkan wang RM 5.00,

"Lebih baki tu awak ambil ya.." kata aku

Aku teruskan kerja, biasalah banyak hal-hal yang berkaitan dengan ko-kurikulum ini...
dah hampir 3o minit masa berlalu..

" mana budak Azhar ni..lambat betul...aku dah lama tunggu ni."

" Aku masih lagi sabar...mungkin sebab ramai orang kat kantin la tu..tak apa..sabar separuh daripada iman..

Masa berlalu hampir pukul 12.00 tengah hari..

" mana budak Jaha ni.." ishhh..beli air milo ke buat milo..

dalam perjalanan saya ke tandas tengah hari tadi, saya terserempak dengan Azhar,

" MANA AIR MILO KAW CIKGU..?" tanya aku..

" DAH ABIS...." saya minum...katanya ringkas...

" Laaa..nape kamu minum..?"

" Cikgu kata...Milo Kaw..( Milo Kau..)" kata beliau yang agak terkejut...

"Saya ingat yg saya..maafkan saya cikgu...!" tersalah dengar tadi....

" tak apa.." kata ku perlahan....


Aku yg masih ralat nak minum milo kaw ( milo tanpa susu dan gula)..terus ke kantin..
minum milo kaw panas yang aku dok tunggu2 tu..


p/s:...rindu

6 ulasan:

beautiful_rose berkata...

salah faham...susah jugak nieh =p

ainnoraini berkata...

salam...
lawak betul la...lain kali bile suruh tu biar terangkan betul2...

kak ain pun suke minum milo...mmg minuman kegemaran la..sampai hubby ckp tak de air lain ke nk minum..

KuNanGKuNanG berkata...

he3...dah rezeki anak murid cikgu le tu....

sekamar rindu berkata...

salam.. KuNanGKuNanG,

hehe..tak mengapa...tq singgah sini

sekamar rindu berkata...

salam..ainnoraini,


kesilapan teknikal saja..

sekamar rindu berkata...

salam..beautiful_rose,

salah faham saja....:))

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy