Sabtu, 30 Oktober 2010

Red Warriors: Kemenangan Yang Bermakna Untuk Sultan Muhammad Ke V

Kelantan lwn Negeri Sembilan Final malam ini


Kenangan aku di Final tahun 2009

Penyokong2 Kelantan yg hadir

lautan penyokong red warrior.

suasana dalam stadium bukit jalil tahun lepas

ribuan penyokong antara Kelantan dan N.Sembilan



Orang yang tidak meminati bola sepak, pasti mereka tidak akan mengerti akan semangat bola sepak. Perlawanan akhir malam nanti antara Kelantan lwn Negeri Sembilan adalah ulangan final pada 07hb November 2009 yang lalu, dan bagi peminat-peminat bola sepak pasti menagih permainan yg baik antara kedua-dua pasukan. Kepada penyokong-penyokong Kelantan dan Nergeri Sembilan, perlulah menghindrkan daripada bergaduh, membaling botol-botol ( kawalan keselamatan yang paling ketat diperlukan)

Saya ke Stadium Nasional Bukit Jalil untuk pentas final ini sudah 3 kali ( Final Piala Malaysia, kelantan lwn N.sembilan tahun 2009, ( Final Piala FA, Selngor lwn Kelantan) dan Final Piala FA tahun 2010 ( antara Kedah lwn Negeri Sembilan)..Susananya sangat berbeza sekali berbanding melihat di kaca tv di rumah atau pun melihat melalui skrin besar di kedai-kedai mamak..perasaan yang cukup teruja.

Kepada penyokong-penyokong Kelantan dan Negeri Sembilan, kawallah diri, janganlah melakukan perkara-perkara yang tidak diingani..bagilah peluang untuk insan -insan seperti saya ni menonton dengan tenang. Kerana apa? tak ada gunanya bergaduh pun..paling tidak kena tangkap dek polis (Lokap bergerak akan ditempatkan di luar stadium esok, serta dengan kawalan anjing daripada pihak polis), datang jauh-jauh, kerana perbuatan kita sendiri, terpaksa meringkuk dalam lokap semalam dua..kan tak baik tu..

Bila anak murid saya menyatakan:

"sir..esok Negeri Sembilan akan menang dengan Kelantan..." saya hanya senyum simpul saja..apa yang pasti, pasukan yang dapat menjaringkan gol awal, pasti akan menang.. kepada jurulatih Kelantan B.Sathianathan, yang menyatakan kemenangan malam ni adalah hadiah kepada Sultan Kelantan, Sultan Muhammad Yang Ke V, sangat membuat saya rasa terharu.


Ketua Jurulatih
1.B. Sathianathan

Jurulatih Penjaga Gol
1. Mohd Halim Napi

Pembantu Jurulatih
1.Hashim Mustapha
2.Ismail Bakar
3 Sidek Samsuddin

Pemain-Pemain The Red Warriors 2010

Penyerang
1.
Akmal Rizal
2.
Nor Shahrul Idlan Talaha
3. Indra Putra Mahayuddin
4. Mohd Nizab Ayub
5. Mohd Ramzul Zahini Adenan
6. Zul Yusri Che Haron
7. Hairuddin bin Omar

Tengah
1
Shakir Shaari
2. Mohd Daudsu bin Jamaludin
3. Piya (Badri Radzi )
4. Nor Farhan Mohamad
5.
S Chanturu.
6. Khairan Ezora Razali
7. Wan Zaman Wan Mustafa

pertahanan
1.
Azizi Mat Rose
2. Azlan Zainal
3. S Subramaniam
4. Zairul Fitree Ishak
5. Mohd Rizal Fahmi Abdul Rosid
6. Mohd Zamri Ramli
7. Sharudy Aziz
8. Mohd Farisham Ismail

Penjaga gol
1.Shahrizan Ismail
2.Syed Adney
3.Mohd Khairul Fahmi Che Mat






- gomo kelate gomo

7 ulasan:

abu muaz berkata...

saya pun mahukan kelantan menang

kakcik berkata...

SEmoga tidak berlaku sebarang kejadian yang tidak elok...

nahmy berkata...

walaupun hambo orghe selangor trang-tang-tang...hambo suko kelate mene male nih. tahun lepah kaloh doh...biar tahun ni dapak pialo tu..gomo kelate gomo! lagipon hambo minak sangat ngan sultan baru tuh..

sekamar rindu berkata...

salam... nahmy,

moga kelantan menang mlm ni

sekamar rindu berkata...

kakcik,

harap2 mcm tu lah kakcik

sekamar rindu berkata...

abu muaz,


moga menang la tuan..hadiah kat sultan baru..

zieana85 berkata...

Alhamdullillah..klate mene jugok..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy