Jumaat, 8 Oktober 2010

Teknik-Teknik Memeluk Isteri




Memeluk isteri adalah satu elemen yang sangat penting dalam sesbuah rumahtangga. Bayangkan dalam sesebuah rumahtangga elemen peluk memeluk ini tak diamalkan, pasti hubungan suami isteri akan jadi hambar dan tawar sajakan? Pelukan suami isteri boleh juga boleh dikaitkan kepada ilmu memikat yang akan menjadi sesuatu kemestian bagi mereka yang mahukan kelangsungan percintaan berjalan mulus. Oleh itu siapa yang ada isteri tu, jangan lupa peluklah selalulah isteri anda..

Di dalam keadaan si isteri dilanda kemurungan, masalah dan lain-lainnya, sokongan suami, dan pelukan suami akan mengurangkan hampir 90 peratus masalah yang isteri hadapi.,begitulah juga apabila si suami stress mengalami beban kerja yang kuat setelah seharin berkerja di pejabat, apabila pulang ke rumah, di sambut pula senyuman yang manis si isteri dan memeluk suami, suami yang mulanya stress akan lebih tenang

Perkahwinan itu ibadah yang boleh merangsang iman dan menjadi lebih bertenaga, kalau dulu, segala ujian dan cabaran dalam perkahwinan dilalui seorang diri, namun, setelah mendirikan rumahtangga, segala permsalahan perlu ditanggung bersama, kalau dahulu rezeki yang diperolehi untuk dimakan sendiri, kini apabila sudah berdua, dan segala nafkahkan untuk keluarga tercinta pasti mendapat ganjaran daripada Allah swt.

Seorang pakar di Jerman dalam kajiannya telah menyatakan, isteri yang memeluk suami selama 10 saat, akan memajangkan umur suami 5 tahun.. tu baru 5 minit, kalau 5 jam, macam mana? takkan lah kita nak suruh isteri memeluk suami 5 minit je..pasti nak lama2 ya tak..! Harus juga diingat pelukan suami terhadap isteri boleh mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan si isteri ( kajian di Amerika Syarikat). Oleh itu, suami yang mahu isteri mengurangkan tahap kolesterol atau menurunkan berat badan boleh selalu memeluk isteri

"Wanita yang mempunyai kehidupan seks yang baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghias diri" ( Datuk Dr.Fadzilah Kamsah)


TEKNIK-TEKNIK MEMELUK ISTERI

  • Suami memeluk dengan kasih sayang si isteri bermula dari memegang tengkuk isteri dan mengesel-geselkan dahi suami kepada dahi isteri sambil memandang mata isteri..pasti isteri akan gembira..
  • Suami memeluk dari belakang si isteri, memegang pinggang, mengusap2 perut isteri sambil mengucapkan "I Love You"..
  • Suami juga boleh cuba memeluk isteri ( dalam mod curi-curi peluk..gurau senda) dan terus mendukung si isteri dengan penuh kasih sayang..( isteri yang ringan saja..yg berat mungkin suami tak larat..),
  • Tapi awas..di saat si isteri tengah marah, merajuk yang teramat, janganlah guna tips ini..pastikan si isteri tu sejuk dulu, kalau tidak, pastinya cara ini akan menambahkan kemarahannya pula..apapun suami perlu bijak dan pandai memujuk isteri...

p.s: yang belum kwin tu belajar peluk bantal dulu.....

26 ulasan:

.sweet-ants. berkata...

hehhee malulah..

d_LA berkata...

wahhhhh..entry yg sangat bagus ni :)

a.samad jaafar berkata...

bagus jugak n3 yang ni.. saya follow ye..

beLLa berkata...

nice info.
oh,saya xkawen lagi. ngee~
haha

abu muaz berkata...

asyik teknik je ni... praktikalnya bila?

makdara TERdiva berkata...

tiba2 rindu nak kena peluk...haha!

Gadis Kampung berkata...

jom join my contest boleh dapat RM101 http://nukilangadiskampung.blogspot.com/2010/10/join-my-contest-be-my-followers.html

sekamar rindu berkata...

.sweet-ants.

janganlah malu..hehe

sekamar rindu berkata...

d_LA,


hehehe....ada ilmu di dalamnya

sekamar rindu berkata...

salam..tuan abu muaz,


hehehehe

sekamar rindu berkata...

makdara TERdiva,


peluklah jgn x peluk...hehe

sekamar rindu berkata...

Gadis Kampung,

nanti saya tengok dulu contestnya..

E K A berkata...

nak minta izin amik info ni.nak tempek kat peti ais aci tak.hehehhe.bagus

kak Erna berkata...

salam SR..yang last tu..lucu pulak..tak yah belajar peluk bantal..dah kawin nani pandai lah dia..
tapi..camana nak tau ni..asek isteri je yang baca..suami2 tak tau jugak ni..

-NiD's- berkata...

thank's sharing sini....memang betol...sume dalam khidupan nie ada TIP'S nyaa...kalO bIjak menggunakannya pasti pejalanan kehidpan nie dilalui dengan tenang dan GUmbira skaLi....=)

Faarihin berkata...

tips2 yang bagus untuk yg dah berkeluarga..

berpengalaman sungguh cikgu kita ni ya... hahaha..

Eizny Ejan berkata...

post yg BAGUS!!! heheh ;)

Suziey berkata...

tapi bila saya merajuk suami kerap peluk paksa..... dan bermanja untuk pastikan tajukan tak berpanjangan....

sekamar rindu berkata...

Suziey,

bagusnya....good..:))

sekamar rindu berkata...

Eizny Ejan,


terima kasih...:)

sekamar rindu berkata...

Faarihin,

hehe..tak ada banyak pengalaman pun...adalah sikit membaca..apa yg dapat dikingsikan..saya kongsikan..hehe

sekamar rindu berkata...

-NiD's-,

sangat setuju dengan anda..terima kasih singgah membaca...dan komen

sekamar rindu berkata...

kak Erna,

kak erna..kena belajar juga..heheee

sekamar rindu berkata...

E K A,


saya izinkan...hehe..ambillah..eka

Arabella berkata...

sekamar,nice entry here

yahaya berkata...

pelok kucen ngan teddy

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy