Rabu, 13 Oktober 2010

teknik-teknik PANASKAN SUAMI YANG DINGIN DI KAMAR TIDUR



Anda (isteri2) pasti akan berasa risau apabila melihat gelagat suami yg tiba-tiba menjadi pendiam kat rumah. Kalau sebelumnya, suami dilihat seorang yg peramah, mudah didekati dan suka bergurau senda, mesti ada yg tak kena bila tiba-tiba suami anda diam mebisu seribu bhasa.

sebagai isteri yg baik pasti akan menyiasat perubahan ini, apa yg berlaku? Diam itu tandanya ada masalah. Orang lelaki akan cuba menyembunyikan perasaannnya beberapa sebab: antaranya:

1. MALAS NAK BERGADUH DENGAN ISTERI.

Suami yakin, kalau dia bersuara pun, pasti isteri juga akan menang..hehehehe..dah peranginya takkan bagi peluang langsung untuk suami. Isteri yg suka berleter juga menyebabkan suami jadi pasif. Suami malu dengan anak-anak dan jiran dengar akan pergaduhan mereka, maka suami akan memilih untuk diam saja. Perbuatan isteri yg begini akan membuat si suami akan berasa keresahan. Sampai bila suami akan menahan emosi begini?

2. SUAMI DIAM KERANA MAHU SEMBUNYIKAN KESALAHANNYA DI DEPAN ISTERI

Ada juga suami mendiamkan diri kerana mahu menyembunyikan kesalahan di depan isteri. ada ke? ..ishh ada..! Apa-apa saja yang isteri buat pada dia (suami), suami tidak kisah kan lagi..tidak ambil kisah lagi.. kau-kau, aku-aku..dan kalau suami curang dalam diam pun isteri tidak tahu..

3. MAHU MENJAGA HATI ISTERI

Isteri berasa di antara dia dan suami tiada sebarang masalah dalam perhubungan, kerana sikap suami yg pendiam dan tidak mahu berterus terang. Isterinya masak tidak sedap dia diam, Isterinya berdandan cantik pun dia tak puji. isteri selekeh dan berbau pun dia tak kisah..Semata-mata mahu menjaga hati isteri. Suami begini mendatangkan bahaya kepada perkahwinan. Nanti setelah dia bosan dengan isteri, baru nak disenaraikan kelemahan isteri yang sepatutnya boleh diperbaiki jika si suami berterus terang, cakaplah kalau makanan tidak sedap, isteri boleh belajar masak, betul tak? hehehe. atau suami suka melihat anda berkemas cantik, si isteri boleh berdandan dan menjaga rumah sentiasa kemas dan bersih.
Memang sangat bahaya apabila suami menyembunyikan perasaannya.


CARA-CARA MENDAPATKAN RESPONS YG BAIK DARI SUAMI YG DINGIN

1. BELAJAR MENCINTAI HOBI SUAMI..

Suami mungkin teruja untuk menceritakan aktiviti yg disukainya kepada isteri. Pantang sang isteri bertanya tentang buku yang diminati atau perlawanan bola sepak malam tadi, contohnya: atau cerita pasal memancing..namun jika berlaku sebaliknya, tanya sikit hal bola..si isteri tarik muka tak tahu.., mana boleh begitu.. Jadikan lah anda , si isteri sebagai teman untuk berkongsi kegembiraan. Tentu komunkasi anda akan berjalan segar...jee.


2. JADILAH PENDENGAR YANG BAIK

Lelaki pantang dinasihti secara terbuka. Kadang2 dia hanya mahu isterinya mendengar kata hatinya tetapi jarang sekali isteri mahu mendengarnya. Kalau anda telah menjadi pendengar yang baik, suami akan berasa tenang jika dapat meluahkan permasalahnnya kepada anda. tetapi jika anda terlalu memaksa untuk mengikuti nasihat anda, apatahlagi dengan memandang rendah dengan keupayaannya, anda sebenarnya telah memutuskan komunikasi itu secara paksa..jangan buat begitu...

3. MENAFAATKAN MASA YG BERKUALITI DENAGN BERGURAU SENDA DENGAN SUAMI..

Jangan jadikan anak sebagai alasan anda untuk tidak boleh bermesra. Suami juga rasa cemburu kepada anaknya. kalau isteri asyik melayan anak saja kan? hehehe..pasti suami bosan. Suami juga mahu dibelai dan di manja..Seelok-eloknya anda, si isteri perlu /mesti duduk menonton tv bersamanya atau sekadar menemaninya membaca. kalau boleh lakukan aktiviti di luar rumah. Jangan asyik dok terperap di dalam rumah mendengar kebisingan anak-anak. Sediakan masa untuk suami, kerana beliau mahu gembira bersama anda.


Pasti..jika dilakukan dengan baik...suami pasti takkan dingin lagi....dia akan sentiasa..panas...di hati anda..


p/s>...jangan bakar dah laaa..ek

8 ulasan:

nahmy berkata...

saya nak isteri study article ni...syukran jazilan!

LiNda berkata...

Ilmu yang berguna..

thanks..

a.samad jaafar berkata...

Diam sebab tak nak gaduh.. betul jgk tu hihihi...

tiefazatie berkata...

salam singgah jg..ifa sihat je..=)

sekamar rindu berkata...

salam.. nahmy,

terima kasih...:)

sekamar rindu berkata...

LiNda,

entri yg lama puan linda..tq singgah komen..

sekamar rindu berkata...

a.samad jaafar,

hehe..betul2

cikgu isza berkata...

saya isteri yang serba kekurangan dan saya akui tentangnya..

memang jauh beza antara saya dan suami tapi syukur kerana kami saling bertolak ansur..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy