Sabtu, 20 November 2010

bila balik ke kampung tak lupa ziarah sini.....


bila cuti sekolah..mesti ada yang nak balik ke kampung halaman...begitulah putaran kehidupan yang disulami akan kerinduan yang mendalam..mesti teringat kepada kampung halaman yang tercinta...di kampung bila berjumpa dengan rakan-rakan lama mesti happy..banyak benda yang boleh diceritakan...daripada hal yang kecik-kecik hingga hal yang sebesar-besar laa...dan selalunya akan disusuli dengan gelak tawa..almaklumlah lama tak jumpa ..

perkara-peraka wajib yang saya akan buat bila sampai di kampung, selepas jumpa dengan dengan family, saya akan melawat pusara ibu saya..itulah rutin saya..sedekah yassin pada arwah bonda saya yang tercinta yang telah lama dijemput pulang..

keduanya saya akan menziarah, seorang yang cukup berjasa kepada saya..iaitu Pakcik Kasim dan Makcik Limah iaitu salah seoang Guru yang mengajar saya mengenal ayat-ayat suci al-quran...(guru al-quran saya selain ibu saya) sehingga saya mengenal ayat-ayat suci itu...bertanya khabar mereka berdua...masih ingat masa kecil mereka ini dengan penuh sabar mengajar saya mengaji..( sambil rotan ada di tangan..heheh..takutnya masa tu...)

Jasa mereka sangat tinggi dan saya sangat menghargainya...



- selamat pulang ke kampung.....jalan baik2 ya..

5 ulasan:

kakyon@kakrose berkata...

alfatihah buat arwah ibu sekamar..
sangat seronok..bila terkenang kampung halaman..teringat zaman kanak-kanak dad zaman persekolahan..

nunama berkata...

bekalan Arwah Ibu antaranya doa dari anak2 yg soleh,solehah.
berdoalah. InsyaAllah arwah tenang di sana. Amiin. :)

Jasa orang lama memang tak dapat ditandingi.
"yang muda disayangi, yang tua dihormati"

sekamar rindu berkata...

salam.. nunama,

terima kasih singgah komen di sini..

sekamar rindu berkata...

kakyon@kakrose,

alfatihah...tq pada kakyon yg sudi singgah sini..

syira qahira berkata...

salam, takziah cikgu..
semoga Dia aman disana..
;(

hati-hati memandu balik kampung,
ingatlah orang tersayang :)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy