Sabtu, 20 November 2010

" cikgu dah sunat lum...."


semalam hari last persekolahan... jam 11.20 pagi pelajar-pelajar dah pun berkumpul di dewan untuk mendengar amanat daripada guru besar dan lain-lain guru sempena cuti akhir tahun 2010.

guru-guru semuanya berkumpul untuk bersalaman dengan pelajar-pelajar...( mcm biasa spt tahun2 sbelumnya..)

sampai giliran saya berucap, seperti biasalah saya memberi nasihat kepada pelajar, agar tidak melupakan buku walaupun dalam msa cuti..bla..bla..blaa...banyak lagi laaa..saya mengingatkan pelajar-pelajar..

pesanan yang akhir tu lah yang membuatkan saya tergelak..ishh..budak ni..nak kena ni...

" kepada yang akan bersunat..( berkhatan) tu..selamat berkhatan saya ucapkan..."

sebaik saja saya abis kata-kata tu....budak tahun 1 yang berada di bahagian deppan bersuara..walaupun perlahan tapi masih terdengar di telinga saya nihh...

" cikgu dah sunat lum..." tulah kata-kata pelajar saya yang sangat comel tu...dalam hati aku...ishhh...budak bertuah ni....

cikgu2 lain yang dengar pun turut tergelak..sama.....




6 ulasan:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

hihihi..

ha jawab cepat cikgu...

hehehe

LATEST ENTRY

APAKAH TUJUAN ANDA MENULIS BLOG?

TOP 10 UNDI ANDA MASIH DIPERLUKAN?

nunama berkata...

hehehe.
comel2 budak sek rendah.
minda masih suci bersih lagi.
muka pun innocent. :)

MENJEJAK DEWASA~ berkata...

haha!!
cikgu, da sunat ke blm ni??
tettt

sekamar rindu berkata...

MENJEJAK DEWASA~,

hehehehe...lum...:P

sekamar rindu berkata...

nunama,

hehee..ya betul..masih suci dan bersih lagi..:)

sekamar rindu berkata...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdar,

ehhe...dah jawab dah..:))

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy