Ahad, 21 November 2010

Doa untuk mendapatkan Jodoh....

Ya Tuhan, kalau dia memang jodohku,
dekatkanlah...

Tapi kalau bukan jodohku,
Jodohkanlah....

Jika dia tidak berjodoh denganku,
Maka jadikanlah kami jodoh...

Kalau dia bukan jodohku,
Jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, selain aku...

Kalau dia tidak bisa di jodohkan denganku,
Jangan sampai dia dapat jodoh yang lain,
Biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku...

Dan saat dia telah tidak memiliki jodoh,
Jodohkanlah kami kembali...

Kalau dia jodoh orang lain,
Putuskanlah! Jodohkanlah dengan ku....
Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain,
Biar orang itu ketemu jodoh dengan yang lain dan
Kemudian Jodohkan kembali dia dengan ku
.
..



menyintaimu hingga ke akhir hayat..

37 ulasan:

imanshah berkata...

smg saya diketemukan jodoh terbaik

sarah-najwan berkata...

alhamdulillah...saya telah bertemu jodoh yg paling tepat utk saya sejak tahun 1999 lagi...kami bahagia dgn 4 org anak..

nunama berkata...

Salam cikgu.

“..Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu.ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
(Surah Al-baqarah 2:216)

Redha dan pasrah jika dia bukan jodoh kita. :)

puteri cahaya. berkata...

doa ini puteri rasa tak berapa setuju. puteri rasa spt kita mendoakan seseorang tu utk dijodohkan dengan kita.

(Jangan sampai dia dapat jodoh yang lain,
Biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku...) bukan ke tidak baik?

Kalau dia jodoh orang lain,
Putuskanlah! Jodohkanlah dengan ku....(bukan ke tidak baik)

Walau kita cinta seseorang sekalipun, biarlah jika memang dia dijodohkan dengan org lain. tak perlu lah doakan agar dia putus. bukan begitu? sekadar pandangan dari puteri.

kinah berkata...

insyaAllah.. mau copy leh?

FUZY berkata...

salam nk tya...doa ni dari mana2 hadith atau ayat alquran ke?? kalau ada sertakan boleh x...sy mcm teruja ja baca doa ni... terima kasih>> sy ingin tahu

♠ aQ.DaN.pUtera.kU ♠ berkata...

woahhh ... doa yg ckup baik.tp andaiknta bkn jdoh kita..x prlula mminta2 sperti itu ..huhuuh

nahmy berkata...

dah terlambat...mungkin kena cari doa utk panjang & bahgiakan jodoh plak

@zReENy berkata...

dahsyat gila...huhu...ader ke org berdoa mcm ni?sbb slalunya kalo saya, doa kalo dia jodohku maka satukanlah kami dgn ikatan perkahwinan..kalo dia bukan jodohku maka lindungilah aku dr segala kemungkaran dan hasutan syaitan direjam...kita ley ke doa cmni?musykil saya >_<

Nia berkata...

saya kena cari doa lain, sebab dah bertemu jodoh..alhamdulillah..hehe

MENJEJAK DEWASA~ berkata...

jodoh rahsia ALLAH!

moga yang terbaik~

d_LA berkata...

haha..ni kes paksa ni..baru jer nak terai amalkan..hehe..baru2 betol2 jodoh x lari ni..

Sachi Asukai berkata...

SR, ada ye doa macam ni??reply me asap:) nak tau sgt^^

fadzilah berkata...

salam..

banyakkan berdoa moga diketemukan jodoh yg baik...alhamdulillah syukur Allah ketemukan jodoh saya dengan lelaki yg baik..

sekamar rindu berkata...

salam..cikgu fadzilah,

lama tak singgah sini...tq masih ingat blog ini..

sekamar rindu berkata...

salam.. Sachi Asukai,

ini doa sendiri gara2 dah tak mahu yg lain dah...hanya nak yg tu saja..
tak ada niat lain pun..harap jangan salah anggap...

sekamar rindu berkata...

salam.. d_LA,

hehehe....taklah paksa..cuma harap2 moga Allah temukan jodoh dengan insan yg kita cintai saja...tapi kita cuma merancang..tuhan yg tentukan semuanya... tq komen..

sekamar rindu berkata...

salam.. MENJEJAK DEWASA~,

betul..jodoh adalah rahsia allah..sama juga allah merahsiakan bila berlakunya kiamat, bila kita akan dijemput oleh Allah swt..kita perlu mampu berdoa saja..

sekamar rindu berkata...

salam...pn.Nia,

ya ..:)

sekamar rindu berkata...

salam.... @zReENy,

dasat ke..?..

sekamar rindu berkata...

salam..nahmy,

moga anda bahagia selalu...amin.

sekamar rindu berkata...

salam.. ♠ aQ.DaN.pUtera.kU ♠,


ya betul2...:)

sekamar rindu berkata...

salam.. FUZY,

dari mana? tak ada dari hadis atau mana2..

sekamar rindu berkata...

kinah.

boleh..copylah..:)

sekamar rindu berkata...

salam....puteri cahaya,


tak setuju tak mengapa...terima kasih atas ulasan puteri di sini..

sekamar rindu berkata...

salam.. nunama,

benar..semua perlu reda atas apa yang ditakdirkan kepada kita..

sekamar rindu berkata...

salam.. sarah-najwan,

alhamdulillah...terima kasih sudi singgah di sini..

sekamar rindu berkata...

salam... imanshah,


amin...moga begitulah cikgu..:) tq singgah komen di sini..

sekamar rindu berkata...

kepada semua sahabat2 saya..

terima kasih atas ulasan dan komen di sini...benar semua doa perlulah yang baik2 saja..tak kira untuk sesiapapun..doa tu tak bertujuan apa2 pun..mungkin yang menulis doa ini mengharapkan..agar jodoh dia dengan pasangannya dimakbulkan Allah..dia hanya berdoa..

berdoa untuk yang tidak baik tu memnang tidak baik..kerana dalam hidup perlu ada sifar redha atas apa yang ditakdirkan..

.sweet-ants. berkata...

terharu membaca doa ni. smoga Allah temukan jdoh aku dan dia yg terbaik

Faarihin berkata...

macam takut plak nak baca doa cam ni.. hehehe..

apa2 pun andai ada jodoh.. pasti tak kemana kan..

zieyzain berkata...

yah amin. semoga sy pun dapat jodoh yg baik,..ehehe..salam kenal.tq =)

sekamar rindu berkata...

salam...zieyzain,


amin....moga2 mcm tulah..tq singgah komen di sini..

sekamar rindu berkata...

salam..Faarihin,

hehehe....takut? ...:)

sekamar rindu berkata...

salam....sweet-ants,


amin...saya mendoakan mcm tu la juga...

azieazah berkata...

DIA yang Menentukan... sudah tentu itulah yang terbaik..

Wajar kita redha dan syukuri, belajar mencipta bahagia.

Terbaik pada kita belum tentu pula terbaik pada orang.
Jodoh boleh terlepas bila-bila..

sekamar rindu berkata...

salam... azieazah,


benar..semuanya Allah SWT yang menentukan...kita adalah hamba...hamba sifatnya lemah...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy