Ahad, 7 November 2010

kena hujan sikit ...mesti demam selsema...ishh

sebenarnya ramai yg tau yang aku tidak boleh kena hujan.. kena hujan saja walaupun sekejap mesti demam selsema..lebih-lebih lagi kalau jenis hujan yang "robeeeh" kata orang negeri sembilan, dan dalam bahasa surat pula..renyai-renyai.. tetapi kalau hujan yang lebat pula tak pula nak demam. kenapa ini berlaku? adakah antibodi aku ni tak kuat? kalau tak cukup kuat mcm mana nak bagi kuat??

apa yang tak kena dengan hujan yg renyai-renyai tu ya..? dan kenapa pula aku tak demam kalau aku terkena hujan yang lebat? tulah misteri yg melanda kat aku.. selsema aku ni tak lah melibatkan selsema burung ke apa ke..sekadar selsema yang biasa2 saja..

sehari sebelum demam selesma tiba tu, tanda-tanda spt bersin, hidung berair dan tekak jadi sakit..ishh..waktu ni lah..peritnya..


- ingan sokmo pesanan..

5 ulasan:

imanshah berkata...

saya lk jarang selsema, mainlah hujan banyak manapun..tapi mudah pening kepala..kena hujan renyai sikit dah pening

azieazah berkata...

My Bonda pernah kata, ujan renyai tu pembawa kotoran kerana masih lagi bercampur habuk dalam udara.

Kalu sudah lebat, habuk sudah turun dan hanyut bersama air yg banyak.

Agaknya itulah punca pening...

sekamar rindu berkata...

salam..imanshah,

syukurlah kerana tak demam..

sekamar rindu berkata...

salam.. azieazah,

betul kata bonda puan tu...tq puan sudi komen..

Tanpa Nama berkata...

jgnlah bg kene hujan...
SENSITIF ni..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy