Isnin, 22 November 2010

Mengapa Pemenang Pingat Emas Sukan Suka Sangat Menggigit Pingat? ..

Atlet Denmark yang menang dalam acara Perahu layar peringkat Olimpik

Atlet dari Kazakstan yang memenangi pingat emas

Atlet Triathlon yang memenangi di peringkat Eropah

Atlet Taiwan yang memenangi pingat emas dalam petandingan Tenis



Sukan memang aku minat...setiap hari sambil2 dok layan blog aku pasti dok tinjau2 Asia di Guangzhou di China.. yang menang mesti dapat pingat, tak kiralah pingat emas, pingat perak atau pingat gangsa...

cuma aku kadang-kadang dok tanya sendiri....apa pasal lepas pemenang tersebut terima pingat, pemenang tu MENGGIGIT Pingat yang dia orang menang tu..? adakah dia orang nak test pingat emas yang dia orang menang tu, betul-betul emas tulen atau pun tidak...atau pun sebab apa?... hehe...mcm pemenang2 tu tak caya kat penganjur je tu...??

atau sebab apa? ada sape2 yang boleh bagitahu aku...??



- menjana idea....:) [ rindu]

15 ulasan:

imanshah berkata...

aku pun dulu masa menang pingat emas sukan sekolah akan gigit medal..sedap!!

nunama berkata...

haha.
mungkin dorang ingat selepas gigit tu, dorang akan bertukar jadi emas juga kot. pastu bleh jual. dpt duit.
aeh?

azieazah berkata...

Ye lah... sudah menjadi satu trend lak bila posing jer mesti nak gigit medal.

Napa tak kokak jer terus?

hahahaha

sekamar rindu berkata...

salam...azieazah,

hahha..betull2..

sekamar rindu berkata...

salam.. nunama,

yalatu agaknya....hhehe

sekamar rindu berkata...

salam...cikgu imanshah,


hehe..sedap ke? nak try juga aaaa..:)

Faarihin berkata...

teringin nak makan pingat tu kot.. sbab tu asyik nak menggigit aje..
hehehe..

lagi satu macam trend aje..

Ziey Zain berkata...

Laparr kot, lama bekerah keringgat,..ehehe..

Isa berkata...

Sebenarnya diorang tiru aksi/gaya koboi (cowboy) dulu2. Bila jumpa emas diorang akan gigit, nak test ketulinan emas tu.

hahaha....

sekamar rindu berkata...

salam...tuan Isa,


heheh..betul tu..:)

sekamar rindu berkata...

salam... Ziey Zain,

betul juga tu...abis tenaga guna untuk menang...

sekamar rindu berkata...

salam..Faarihin,


heheh betul laaa tu...

wida berkata...

trademark kot..hehe

sekamar rindu berkata...

salam...wida,

heheh..ya lah tu,

raudhah berkata...

Salam ..terima kasih krn folo blog ana.

Hmm..teringat plak zaman kecik2 dulu, saya suka sgt makan coklat yg bungkusannya warna emas.

Saya rasa mereka nak rase coklat yg berbungkus wane emas (sbb yg tak logik lnsg)...hehehe

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy