Selasa, 23 November 2010

pagi-pagi aku dah naik angin...


pagi ni, hajat nak makan roti canai, pusing punya pusing, jumpalah kedai roti canai kat sekitar sini,

"roti kosong 2 dik ya.. minum... milo kosong kaw..

"kuah tu, bagi lebih ya..." kata aku perlahan..


aku dok di meja yg tak berapa jauh dgn tempat menebar roti canai...

dalam aku dok tunggu roti canai tiba tu...aku terdengarlah kata-kata yg kurang best aaa...

" mana boleh kuah lebih....cukuplah tuuuu.." suara tauke kedai roti canai ni...mungkin pelayan yg ambik pesanan tadi bagi tahu yg aku minta kuah lebih...ishh..

dalam hati aku....."kedekutnya..., inilah kali pertama dan akhir aku singgah mkn kedai roti canai kat sini...ingat2 lah ooi...takkan kedai kau jadi muflis pun kalau setakat bagi kuah lebih pong...."



45 ulasan:

Dinas Aldi berkata...

saya pun pernah merajuk dengan kedai makan. punyala kecik hati, sampai sekarang saya tak pi kedai tu.

wida berkata...

kuah pon nak berkira..ish mcm2

nunama berkata...

Aduii!
terguris tuh.
sabar jela ye. nak buat mcm mana.
kita hanya perantau. huhe.

Ati Masrif berkata...

kedai bangsa apa tu...
kalau mamak biasanya no hal ..

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

subhanallah..

kenapalah mcm tu sekali tokey kedai tu..

misza berkata...

kt mana tu? kedai sapa? meh kita blacklist kan. hehehe...
tak penah pulak kena camtu.

dkama berkata...

owh alangkah rugi peniaga yang tak tau nak amik ati pelanggan... PEACE...

Cik Moon berkata...

huhu..mintak kuah lebih sket pown nak berkira?? hampeh toll..

ciEk NiENa berkata...

lorw, customer always right kan.. huhu.. mana la peginya budaya ini..

✿....rossa alina....✿ berkata...

nampak roti canai tu terus lapar..




tp ble kate tokey tu kedekut..terus jadi xlapar..hehhh..


tokey kedekut!!!

Ziey Zain berkata...

boikot dia!,..jgn pg sana lg,..haha

Isa berkata...

Lain kali blah jer... jangan makan lansung. Itu jer.. cara nak ajar peniaga yang perangai macam tu.

Peringatan, jangan manakan roti canai, kolestrol tinggi. hahaha..

Nia berkata...

Setakat kuah tu pun berkira? isk,..ape nak jadi la org sekrg nih.

kak Erna berkata...

SR..mai beli roti canai depan rumah akak ni..sedap jugak..
tak yah pi kedai yang kedekut tu..minta kuah aje..bukan mintah tambah roti free..

ainnoraini berkata...

ape la punye kedai mcm tu...itu pun nk berkira...kedekut ya amat sangat...

nora berkata...

uikss kuah pun kedekut ke, camni pun ade

Nursuzry berkata...

kedekutnye...

kakcik berkata...

Wah.. kedekutnya tokey kedai tu... Letak ajelah kuah lebih, lepas tu kalau nak caj lebih seposen pun orang tak perasan kut!

Syira C Gadis KidaL berkata...

salam

pengajarannya
tinggalkan makan roti canai
tinggi kolestrol tue..

cikgu naik angin
anak murid datang angin

MENJEJAK DEWASA~ berkata...

kedai Melayu?
ish, takkan dgn Melayu sendiri pun nak berkira...!
sabar incik Sekamar Rindu ya~

imanshah berkata...

meh beli kedai aku

ierdahaszahida berkata...

sabor jelah ...black list terus kedai tu...sekamar rindu...
tapi roti canai hari tu habis makan tak?

sekamar rindu berkata...

salam....cikgu imanshah,

kedai cikgu jauh bebenor..hehe..
tq singgah komen sini cikgu..

sekamar rindu berkata...

salam.. ierdahaszahida,

ya ..takkan singgah lagi kat kedai itu..

sekamar rindu berkata...

salam.. MENJEJAK DEWASA~,

kedai melayu...:)..memang berkira..

sekamar rindu berkata...

salam.. Syira C Gadis KidaL,

cik syira.... mkn roti canai tak selalu pun..tak tau laa hari ni tergerak ati nak makan..

sekamar rindu berkata...

salam... kakcik,

memang kedekut..

sekamar rindu berkata...

salam.... Nursuzry,

memang kedekut...

sekamar rindu berkata...

salam..nora,

memang kedekut apa boleh buat..

sekamar rindu berkata...

salam..ainnoraini,

itulah kali pertama dan terakhir saya singgah..

sekamar rindu berkata...

salam... kak Erna,

tambah roti free..?

sekamar rindu berkata...

salam... Nia,

biasalah..nak untung lebih...

sekamar rindu berkata...

salam tuan Isa,

memang x akan pergi lagi dah...

sekamar rindu berkata...

salam... Ziey Zain,


peniaga mcm ni perlu diajar...kedekut melampau2..

sekamar rindu berkata...

salam.. ✿....rossa alina....✿,


hehehe.jadi lapar tiba2 :)

sekamar rindu berkata...

ciEk NiENa,

mati selera nak makan....

apa boleh buat...

sekamar rindu berkata...

salam.. Cik Moon,

tak apalah....nak buat mcm mana

sekamar rindu berkata...

salam.. dkama,

terima kasih singgah sini..

sekamar rindu berkata...

salam... misza,

kat seremban sini laa

sekamar rindu berkata...

salam.. Siti Ruhayu Ab Rahman,

tokey nak kaya lebih...bagi kuah lebih kang rugi lakkkk.

sekamar rindu berkata...

Ati Masrif,

melayu puan..

sekamar rindu berkata...

salam....nunama,

memang saya sabar..insyallah...

sekamar rindu berkata...

salam...wida,

tulah kali 1 saya jumpa org berkira mcm ni..

sekamar rindu berkata...

Dinas Aldi,

saya pun tak kan jejak lagi kat kedai tu...

Mila@Rimbun berkata...

kedekutnya.. kuah je pon. apolah

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy