Rabu, 24 November 2010

suami diminati oleh perempuan lain..., apa yg isteri perlu buat?





Sekadar untuk bertanya...

apakah yang boleh kita buat seandainya ada perempuan lain meminati suami kita?...memang kes seperti ini ada berlaku dalam masyarakat...sedangkan ramai lagi lelaki yang belum kahwin, yang dah kahwin tu laa yang dicarinya....( bukan semua wanita begitu)..tetapi ada kan?




- apa khabar kamu?

35 ulasan:

wida berkata...

mmg benda ni lah yg paling ditakuti oleh para isteri..suami diminati oleh perempuan lain.walaupun suami kita x layan perempuan tu..tp rase cuak & cemburu ttp ada

diana berkata...

tanya pulak suami kita..
dia pun minat tak pompuan tu..
kalau dia minat jugak
tak dpat la nak nolong..
kena jumpa yang lebih arif le..
tapi kalau dia tak hingin pun
alhamdulillah le....
heheheh

sarah-najwan berkata...

saya paling takut akan hal ini.kita xtau suami kita itu
harap2 xdelah kan..

jika berlaku juga
saya akan pastikan
benarkah hal ini
jika ada kekuatan
saya akan suruh dia pilih
saya atau mokwo baru dia tu..

tapi...beranikah saya nati??
harap2 semua ini tak berlaku kpd kita semua

~nadyahoney~ berkata...

sbg isteri kene tanya dulu suami juga suka pd pmpn tu atau tidak.klu xsuka ok la tp klu suka kene selesaikan cara baik la..xperlu bergaduh sesama pmpn sbb ia hanya mnjatuhkan maruah pmpn jgk..

✿....rossa alina....✿ berkata...

ohhh tidakkk!!!mintak2 bakal suami saya tak macam tu..wuu..takut...

eman berkata...

x salah pon pmpuan to0 nk minat kt suami kte.. sbb fitrah mnusie ni suke tgk bnde2 yg cntik..

sbenarnye sume to0 brbalik pd suami kte sndiri jugak.. kalo die nk brmadu *errkk.. x suke* , die kne mntak izin iseri dy dulu.. tp kalo takat pmpuan to0 je yg minat sensorang, jd bahan bualan santai2 antare si isteri dgn si suami kt umah je :D

kelisa_samudera berkata...

tunjukkan harga diri kita melebihi pempuan tu. jgn gelabah. si lelaki ni kadang2 takde rasa syok pun dengan pempuan tu. tapi bila si isteri tu mula nak membebel, menggelabah mula la si suami jadi tensen. buat macam normal. insya allah takde ape2.

arra khairiah berkata...

ini lah yg tjadi dalam pkahwinan arra...nak tahu kisah lanjut...ermmmm.... http://arraluveevrybody.blogspot.com

a.samad jaafar berkata...

salahkah suami bila dia diminati ?? Apa daya dia utk menghalang.. meminati seadanya tiada masalah.. biasa bagi saya.. cuma yg bermasalah bila suami pulak ambil peluang..isteri jgn terlalu cemburu.. isteri kite pun tah2 ade minat ngan mana2 mamat kan.. biarlah krn fitrah manusia mmg minat pada yg indah dan menarik..cuma kena ingat.. berpada2lahhh..

nunama berkata...

soalan yg berat nak jwb.
kalau perempuan (isteri) tu tabah, dia akan ckp mcm ni,
"kalau abg mampu nak adil, buatlah ikut cara abang."
itupun kalau perempuan (yg suka) tu baik. kalau kaki cukur, wallahua'alam.
tapi kan, kalau kita jd suami perempuan (isteri) yg ckp mcm tu, sure x tgglkan. isteri punya baik maa.
emm kalau lelaki tu x suka kpd perempuan yg suka dia tu, dia harus bersikap tegas. masakan pokok bergoyang tanpa angin bertiup kan?
haha. pendapat sahaja. :)

d_LA berkata...

x kawen lg jd xtaw..tp kalo bley selidik betul2 dulu jgn main marah kat pompuan tu..kdg2 yg lelaki ni terlebih gula..sbb dla pnh kena pdhal dla langsung xde feel kat laki dia..sedih sgt2..sesetengah tu suke jd tukang cucuk..2 yg suke main tdh jer..

nora berkata...

selagi dia minat dari kejauhan bia kan jelah (asume husben kite tu artis ada peminat =) tapi kalau minat dari dekat pulak, itu mmg nak kena, huhuhuhu

.:padie_eyla:. berkata...

kadang kadang buntu gak kan. tatau nak kata apa.

tapi 1st of all,tanya lah pihak lelaki pulak. macam mana perasaan dia.

kalau perlu, psyco cket.! *kadang kadang tu semua hasutan syaitan. (:

roslaini saad berkata...

Salam..
sekadar nak share, pengalaman seorang kawan, bila mana suaminya diminati seorang student beliau..
Dia bawa that girl ke rumah dan layan macam adik angkat dia sendiri..
pnggan mangkuk guna melemain..tv kecik 14 in..( rumah sewa..)makan ala kadar...bawa pi kuliah agama sama-sama....
objekifnya supaya that girl sedar..suaminya bukan orang berduit..makan pun si isteri kena tolong...dan baru dia sedar, semua hal isteri yang buat...suami tak tolong pun.....
tapi cara dia berkesan juga...

Azzubair Ab Aziz berkata...

ada.dah semestinya ade.tapi jangan terlalu melayan perasaan tu.perasaan tersuka itu boleh terjadi pada sesiapa.sebab manusia itu dianugerahkan naluri,perasaan kasih sesama insan.

ainnoraini berkata...

minta2 jauhkan...tapi kalau ade nak buat mcm mane...kene siasat la dulu...

kadang2 malas nk fikir benda2 mcm ni..tapi selalu gak ckp suami kalau ade jgn sorok2 buat bertambah dosa jer...

luahfikiran berkata...

SALAM,
PERKARA SEPERTI INI TERJADI MESTI BERSEBAB. MUNGKIN SEBAB SUAMI ATAU ISTERI ATAU KEDUA2NYA ! FAKTOR PIHAK KETIGA JUGA PERLU DIAMBILKIRA. APAPUN, BENDA MACAM INI TAK KAN BERLAKU KALAU KUAT KEIMANAN KITA. PERGAULAN LELAKI PEREMPUAN BUKAN MUHRIM ADA BATASANNYA.
TETAPI KALAU SUDAH BERLAKU, SUAMI ISTERI KENA DUDUK BINCANG. INSYAALLAH JALAN PENYELESAIAN TETAP ADA.

sekamar rindu berkata...

salam.. luahfikiran,


betul tu...dalam hal ini soal keimanan sangat penting...apapun berbincang dengan cara baik penting bagi selesaikan masalah ini..jika betul2 berlaku..

sekamar rindu berkata...

salam..ainnoraini,

minta dijauhkan hal2 yg mcm ni...

sekamar rindu berkata...

salam... Azzubair Ab Aziz,

betul ..jangan dilayan perasaan mcm ni..setuju dengan pendapat awak..

sekamar rindu berkata...

salam... Azzubair Ab Aziz,

betul ..jangan dilayan perasaan mcm ni..setuju dengan pendapat awak..

sekamar rindu berkata...

salam..roslaini saad,

kalau suami dia orang kaya mcm mana pulak?..

sekamar rindu berkata...

.:padie_eyla:,

kalau setakat bertepuk sebelah pihak tak apa..yg jadi masalah..dua2 dah suka...tu yg haru..

sekamar rindu berkata...

nora,

minat dari jauh tak jadi masalah sangat....:)

sekamar rindu berkata...

d_LA,

tak kwin lagi pun tak apa..ambilnya sebagai panduan bila dah kwin..:)

sekamar rindu berkata...

nunama,

moga2 tak berlaku mcm ni..:)

sekamar rindu berkata...

a.samad jaafar,

"salahkah suami bila dia diminati ?? Apa daya dia utk menghalang.. meminati seadanya tiada masalah.. biasa bagi saya.. cuma yg bermasalah bila suami pulak ambil peluang..isteri jgn terlalu cemburu.. isteri kite pun tah2 ade minat ngan mana2 mamat kan.. biarlah krn fitrah manusia mmg minat pada yg indah dan menarik..cuma kena ingat.. berpada2lahhh.."

suka komen anda ni.

sekamar rindu berkata...

arra khairiah,

ya ke Puan?...kesiannya...banyakkan sabar puan..

sekamar rindu berkata...

kelisa_samudera,

pendapat yg bernas tu...:) terima kasih..:)

sekamar rindu berkata...

eman,

dalam islam tak ada istilah kena minta izin kat isteri...

sekamar rindu berkata...

✿....rossa alina....✿,

harap2 mcm tulah...:)

sekamar rindu berkata...

~nadyahoney~,

kalau suami kata dia pun suka, mcm mana?

sekamar rindu berkata...

sarah-najwan,

selalunya isteri mcm tulah..akan tarik diri..

" dah suka sangat..lepaskan saya.." ayat tu mungkin akan keluar..kan?

sekamar rindu berkata...

salam...diana,

kalau suami suka juga..alamat perang dunia ke IV aaaaaa.kan..

sekamar rindu berkata...

salam....wida

rata-rata memang mcm tulah...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy