Ahad, 21 November 2010

tak cun laaa cikgu bila tak hisap rokok..


bila berjumpa rakan-rakan....mesti rakan2 akan hulurkan rokok kat aku...walaupun dia orang tahu aku ni tak hisap rokok...tapi diluhur juga...puas dibagitahu...

" saya tak merokok..

begitulah betapa baiknya kawan-kawan aku ni kan?..yalah dah tahu saya ni bukannya merokok tapi dipelawanya juga... dalam ramai-ramai rakan aku ini.. hanya aku yang tak hisap rokok..yang lain tu semuanya..."sambung puntung rokok"..

" aku kan..rela putus cinta..daripada putus rokok..." tulah nak bagi perbandingan betapa orang yg dikelaskan sebagai "perokok tegar" akan merokok juga.. walau apapun yang berlaku..

yang ni lagi teruk..

bini aku suruh pergi kedai beli lampin anak.. boleh bagi dalih...."alaa..esok lah beli..dah malam ni..." tapi seandainya rokok yang abis....malam pun akan keluar pergi beli rokok.. tak kira walau hujan, ribut petir ke apa ke..mesti kena beli rokok...ishhh...teruknya..

di sekolah baru-baru ni aku dapat tangkap ada pelajar tahun 4 hisap rokok....ishh..ni lagi teruk..bila pihak sekolah panggil penjaga pelajar berkenaan datang ke sekolah..nak tahu apa penjaga tu kata....aaahh..dengar ni..

" cikgu...memang saya benarkan dia hisap rokok.." adakah patut ada bapa yang boleh kata gitu...?..so apalah pihak sekolah nak buat lagi...?

dan satu lagi....pelajar lelaki di sekolah menengah rata-ratanya memang hisap rokok..bukan saja pelajar lelaki, malah ada juga pelajar-pelajar perempuan pun merokok sama...

" tak cun la cikgu..kalau tak merokok.." tulah yang terpacul di bibir mulut salah seorang bekas pelajar ( baru tingkatan 1) sekolah saya bila terserempak dengan saya sewaktu membeli rokok di sebuah kedai runcit..



- selamat lena cinta...

17 ulasan:

ciEk NiENa berkata...

budak-budak zaman sekarang, inilah.. hurmm

nunama berkata...

Cikgu ajar sekolah rendah ke sekolah menengah?
Hehe maaflah. Saje tanya.
Sebab previous entry more to budak2 kecik.

azieazah berkata...

Sorang jiran dari kwsn perumahan I pernah beritahu, suami dia galakkan anak lelaki mereka hisap rokok. Baginya lebih baik dari anaknya pegi join orang hisap dadah,, adehhh.

al-alavendari berkata...

salam.

apalah nak jadi dengan bangsa ku .. harap2 bilangannya hanya minoriti.

MENJEJAK DEWASA~ berkata...

budak2 sekarang...!!
dugaan.. cabaran...

Ati Masrif berkata...

budak2 sekarang ni ....
semalam baru tgk kwn anak jiran selamba hisap rokok depan rumah dia tak rasa segan pun..baru form 5 tu

Dinas Aldi berkata...

hah?! bapaknya kata begitu?! tu diaa! arwah bapak saya dulu pun hisap rokok tapi kalau la saya & adik saya hisap rokok, sure setengah mati kami kena. alhamdulillah saya tak pernah hisap rokok.

sekamar rindu berkata...

salam.. Dinas Aldi,

itulah yg dibagitahu saya dan gb....malang sungguh..

sekamar rindu berkata...

salam..Ati Masrif,

perubahan yang berlaku dlm masyarakat memberi kesan kepada anak2 remaja kita zaman skrg..

sekamar rindu berkata...

MENJEJAK DEWASA~,

memang penuh cabaran...

sekamar rindu berkata...

salam..al-alavendari,

harap2 mcm tu lah tuan..al-alavendari

sekamar rindu berkata...

salam.. azieazah,

ya?? ishh..pulak dah...

sekamar rindu berkata...

salam..nunama,

saya ajar sekolah rendah saja...:)

sekamar rindu berkata...

salam.. ciEk NiENa,

nilah kerenah budak2 zaman sekarang..

Bella Rahim berkata...

Salam..hm bese la tu..budak kelas Bella pun rate2 lelaki merokok.siap bangge lagi beli rkok mhal.prnts bg duet blnje,tu yg dier bli.

Tanpa Nama berkata...

jangan merokok ye...ingat tu.. :)

nunama berkata...

hehe. ok2.
isyh takut betul.
mcm2 dah skrg ni.
mak ayah dah berfikiran lain.
minta dijauhkanla kita2 semua. Amiin.

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy