Isnin, 1 November 2010

tak putus-putus saya terima ucapan tahniah......hehe

Piala Malaysia jejak bumi kelantan tepat jam 2.00 petang ini



pagi ini, ke sekolah seperti biasa..jam 7.00 sudah sampai ke sekolah, walaupun dalam suasana hujan yg renyai-renyai, kereta di jalanan pun masih belum banyak lagi..

masuk parking mcm biasa....

bila keluar je kereta., anak-anak murid ku meluru ke arah aku..terkejut juga..

" Sir........, tahniah..Kelantan menang.!." Husna, Izatti, Diana, dan ramai lagi pelajar-pelajar tahun 4, bersalaman dengan aku.. Aku mcm biasa releks saja...sambil senyum-senyum..

dalam perjalanan ke bilik guru, terserempak dengan Pak Cik Din, seorang tukang kebun ku yang baru saja sampai di sekolah,

"..Cikgu.., waaaah...tahniah..Kelate...Tahniah....menang ya..." kata Pakcik Din sambil gelak-gelak.. " Fuyyoo...penyokong kelantan..ramai betul..." katanya lagi..

saya hanya mampu senyum...jangan lah ucap tahniah kat saya...saya tak main bola tu...dia orang yg main..hehe..kata ku.

Masuk ke bilik guru, suasananya sama juga... semua rakan-rakan guru termasuk Guru Besar yang ada di bilik guru tu mengucapkan tahniah kepada saya..

" tahniah buat kau Sir....kau memang peminat setia Kelantan.. berjaya juga",, berbakul-bakul saya terima ucapan tahniah.

jam 11.00 pagi masuk ke Kelas Tahun 4, untuk mengajar spt biasa; masuk saja...riuh rendah dengan suara pelajar-pelajar saya..hehe..

" Sir....Kelantan main tak aci...main jahat...Adil cedera kena tendang..." itulah kata-kata yang diucapkan..aku terdiam..aku membiarkan mereka meluahkan rasa hati..

dari pagi hingga waktu balik...tak putus-putus dengan kata-kata tahniah..., sehingga di kantin pun, masa makan pun makcik kantin juga mengucapkan tahniah pada saya....hehehe.





- Saya adalah satu-satunya guru dari Kelantan yang mengajar di sekolah ini (di Seremban).....

8 ulasan:

kinah berkata...

salam..
nk ucap tahniah gak la.. heheh

Frodo Baggins berkata...

hahahhahaha
ingat ucap tahniah psl haper ..
keh3x ~ tahniah cikgu!


>>___<<

Asma Jalalyna berkata...

salam... tahniah... eheheeeee... ermmm... tumpang tanya... apa nama lagu yg awak pakai nie? sayu btl la... suke saya dgr...

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

wahh, sir mereka sudah jadi famous,.. btw, congratez laah, although u r not the player.. but still tempias penyokong kelantan:))

sekamar rindu berkata...

salam.. FIFIEY LYCHEE MARATION,

hehehe..tu aaa..fames kejap..hehe.
tq singgah komen di sini.

sekamar rindu berkata...

salam.. Asma Jalalyna,

terima kasih..hehe....tq sudi singgah komen di sini..

sekamar rindu berkata...

salam.. Frodo Baggins,


tq..singgah sini

sekamar rindu berkata...

kinah,

terima kasih atas ucapan tahniah..hee

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy