Sabtu, 4 Disember 2010

air mataku tumpah pagi ini....






bila ku memandang wajah ayah ku hari ni ini.. hati jadi sedih, sejak ayah diserang strok hampir 2 tahun yang lalu segala urusan kerja sudah tidak boleh dilakukan..

melihat wajah ayah... terpancar kasih sayang yang sangat mulia..segala pengorbanannya, displinya menjadikan aku menjadi "orang" kini...

sejak ibu pergi buat selama-lamanya dijemput Ilahi, ayah begitu sedih, setiap pagi Jumaat, pasti ayah akan ke pusara ibu untuk sedekahkan surah yassin buat ibu... cinta dan kasih sayang ayah buat awrah ibu, sangat tulus dan suci, sesuci embun pagi.. ayah boleh berkahwin lain jika dia mahu, tapi cinta ayah pada awrah ibu sangat sejati..ku sangat tersentuh pagi ini bila dia menyebut

' man...lihat wajahmu..teringat ayah pada mak kamu.." kata ayah.. hatiku tersentuh, sebak, ku tahan agar air mata ini tidak jatuh..tapi aku gagal...tumpah juga.

aku dengan lembut memeluk ayah..tubuhnya yang dulu berisi, kini dah susut...tubuhnya yang dulu sasa kini sangat susut dan lemah.. semoga allah swt memberi rahmat pada ayahku sembuhkanlah penyakit dia..dan cucurilah roh ibu ku, dan tempatkanlah bersama orang2 yang beriman...al-fatihah..

kini aku, ayah dan abang saja yang tinggal akan bergilir menjaga ayah..

........

34 ulasan:

Amirah Yusof berkata...

uhmm..amirah bergenang jgk baca..teringat kat ayah mak ni =)

Anisa Hang Tuah berkata...

sedihnya..

hmm

tabah yaa..

al fatihah..

Dinas Aldi berkata...

Salam,

Al-Fatihah buat arwah ibumu, dik.

semoga tabah & sabar menjaga ayah. mak akak pun pernah kena strok tahun 2003. walaupun pergerakannya tak secergas dulu tapi sangat bersyukur Allah masih memberikan peluang utk akak bersama dia.

IMANSHAH berkata...

salam cikgu

Hurm, terkenang arwah ayah yang telah pergi tahun lalu. Alhamdulillah ayah tidak mengalami sakit yang teruk, pergi dengan mengejut

azieazah berkata...

Tumpang simpati.

Kasih ibu membawa ke surga...
Kasih ayah sepanjang hayat.

Berbakti lah selagi terdaya.

Marina Monroe berkata...

Ini lah masa utk bersama
dengan ayah, beri lah belaian, kasih sayang dan ketenangan..

Alfatihah utk arwah ibu

sachiasukai berkata...

awak, ayah awak ada sakit ape?

cek chun berkata...

terharu membacanya. hati, tabahlah. keringat, jgn berkira menjaga ayah. sejuk hati ayah ibu dapat anak2 macam awk dan abang

zahra pazim berkata...

bersabar ok. innallaha ma'ssabirin..:)

ANATI SOKI berkata...

tabah ekh... moga daddy kamu cepat sembuh.. amin...

azana berkata...

setiap apa yang berlaku ada hikmahny.. kita sebagai hamba Tuhan laluilah dgn tabah.

jagalah dan sayangilah kedua ibubapa mu selagi mereka ada..

al fatihah buat ibu kamu...semoga ditempatkan di kalangan org yang beriman..

semoga ayah kamu cepat sembuh...:)

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

berbakti la pada Ayah selagi masih ada hayatnya

EDDIE YUSTIN berkata...

salam bro saya tag awak untuk bloglarian...
http://www.borakkosong.com/2010/12/blog-larian.html

Syira C Gadis KidaL berkata...

salam cikgu man..:)

kesedihan itu memang tiada galang gantinya..
bersabar lah selalu..

sekamar rindu berkata...

salam..EDDIE YUSTIN,

terima kasih bro eddie.
dah join..

sekamar rindu berkata...

THE LEKAT LEKIT STORY,

terima kasih....:)

sekamar rindu berkata...

azana,

terima kasih..atas komen anda.:)

sekamar rindu berkata...

ANATI SOKI


terima kasih..atas doa tersebut..

sekamar rindu berkata...

zahra pazim,

tetap bersabar..:) tq atas komen..

sekamar rindu berkata...

cek chun,

terima kasih...

sekamar rindu berkata...

sachiasukai,

sakit stroke..

sekamar rindu berkata...

Marina Monroe,

benar..masa yg ada gunakanlah sepenuhnya...:)

sekamar rindu berkata...

azieazah,

terima kasih...

sekamar rindu berkata...

azieazah,

terima kasih...

sekamar rindu berkata...

slam..cikgu IMANSHAH,

alfatihah juga buat ayah cikgu..

sekamar rindu berkata...

salam..kak Dinas Aldi,

terima kasih kak..

sekamar rindu berkata...

Anisa Hang Tuah,

terima kasih...

sekamar rindu berkata...

Amirah Yusof,

terima kasih....

sekamar rindu berkata...

terima kasih atas komen-komen yang diberikan oleh sahabat2 saya..

nunama berkata...

sedih bila kenangkan mak dan ayah yang memebsarkan kita.
insyaAllah, Cikgu tabah. :)

sekamar rindu berkata...

nunama,

terima kasih...singgah komen..

sekamar rindu berkata...

salam...cik Syira C Gadis KidaL,

terima kasih banyak...:)

cik barakah berkata...

emm sgt menyentuh hati.. sedih juga.. bila melibatkan org tua kita, hati mudah menjadi sayu kan? pape pown, sabar bt anda.. :)

balkieys berkata...

salam.. al-fatihah buat arwh ibu..
sebak bc entry nih..
tbah kn dri shbt blog :)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy