Jumaat, 3 Disember 2010

Gadis lari Dari Rumah, Sms Ibu kata nak Kawin..

gambar tiada kaitan dengan berita metro hari ini


kisah gadis lari dari rumah bukanlah cerita baru.., esok nak dilangsungkan pernikahan pun boleh lagi lari ikut jantan lain, inilah yang jadi dalam masyarakat kita sekarang ni..

ada tu lari ke Lombok, Indonesia, sanggup tinggalkan keluarga yang banyak berkorban padanya..tak fikir belakang depan..lari tinggalkan family mcm tu saja.. ini lagi satu kes di Mersing, anak gadis lari dari rumah....tak abis menyusahkan mak bapak...menurut kajian yang dibuat oleh Dr. Allan, di Universiti of Bournemouth, England, kebarangkalian gadis dirogol semasa melarikan diri dari rumah adalah 95% berbanding berada di rumah.

oleh itu..janganlah lari dari rumah..


MERSING – “Dua hari selepas menghilangkan diri, Hanum (nama manja) ada menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada saya kata mahu kahwin dan dia tidak lagi dapat dihubungi selepas itu.

“Saya memang tidak tahu dan tidak kenal langsung teman lelakinya, jadi saya khuatir dia ditipu sindiket tertentu dan begitu bimbangkan keselamatannya.”

Demikian rintihan Fatimah Rasid, 55, selepas anak perempuannya, Nur Farah Hanum Abdul Aziz, 16, menghilangkan diri dari rumahnya di Endau di sini pada tengah malam malam 24 November lalu.



27 ulasan:

dwaty berkata...

dah follow awak... thanx coz follow saya...

Myaby berkata...

masalah betul dgn budak pompuan zaman sekarang nih. huuu

aneqahs nia berkata...

kenape die keamaruk sgt nak kawin? ntah2 kena guna2 kot...isyisyisy kecik lagi 16 tahun...

IMANSHAH berkata...

salam cikgu

banyak faktor sebenarnya cikgu..yang paling penting ialah didikan ibu bapa terhadap ajaran Islam. InsyaAllah berilah didikan cara Islam , insyaAllah selamat

amiey lee berkata...

mcm kan skrg ni...asik nak lari aja ikat kang kaki tu baru tau

AdiaLuze berkata...

Mmm..ni kes kawin lari kat Lombok ker? Sian mak bapak dierkan..Susah payah nak bsrkan slama 16taun, senang2 je org bawak lari... ;[

Ayuni berkata...

hm, demi cinta smua sanggup, ya Allah jgnlh aku mcm 2....thanx sekamar rindu...sayunye blog nie...

MAPPIAU berkata...

tula bile masing2 tak pikir panjang nila jadinyer. ish..

Dilema Si Tangan Basah berkata...

selalu yang kahwin lombok tu macam kena buatan orang sana je kan? tak gitu?

Dilema Si Tangan Basah berkata...

flw kamu :)

CGG berkata...

sian kat parents nye kan

Dinas Aldi berkata...

akak tak pernah lari dari rumah tapi asyik lari balik ke rumah saja masa remaja dulu, kehkehkeh

::..Dia daYa..:: berkata...

salam
muda lagi tu dah nak kawen

sekamar rindu berkata...

:..Dia daYa..::,

tu la tu...ishh....hehe..

tq singgah komen sini..

sekamar rindu berkata...

Dinas Aldi.

hehhe.lari tang tu tak pe..hehe.

sekamar rindu berkata...

salam. CGG,
memang betul..sangat kesian..
hidup ini kalau derhaka kpd ibu bapa x akan selamat hidup kita..

sekamar rindu berkata...

Dilema Si Tangan Basah,

mungkin juga...ada dengar2 mcm tu..

sekamar rindu berkata...

MAPPIAU,

akal kurang mcm nilah jadinya...kesian kat ibu bapa buat mcm tu.

sekamar rindu berkata...

Ayuni,

moga2 kita semua disisihkan jadi mcm tu...

sekamar rindu berkata...

AdiaLuze,

sangat kesian...:)

sekamar rindu berkata...

amiey lee,

hehe..satu cadangan yg baik juga tu..ikat tangan dan kaki...
hehe..

sekamar rindu berkata...

salam..cikgu IMANSHAH,

asas didikan agama kurang..jadilah mcm2 termasuk lari dari rumah..

sekamar rindu berkata...

aneqahs nia,

kemaruk laaa tu..demi cinta..

sekamar rindu berkata...

Myaby,

budak2 zaman sekarang fikiran singkat tak berfikir kesan dan akibat lari dari rumah ni..

sekamar rindu berkata...

dwaty,

terima kasih..

nunama berkata...

isyh2.
bahaya betul penangan cinta.
bercintalah seadanya. jgn melebih2.
mersing???
isyh3.

cek chun berkata...

buang emak buang saudara
kerana tuan, saya turutkan

sedih tul

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy