Selasa, 28 Disember 2010

Indonesia Tuduh Malaysia Guna Bomoh Pulak Dah.....issshh.



Terkejut saya melihat Buliten Utama TV3 malam tadi yang kononnya pasukan Malaysia menggunakan khidmat bomoh dalam perlawanan bola sepak Akhir Piala AFF yang lalu..

Kadang-kadang orang yg bercakap ini mcm tak ada otak..atau memang ada otak tapi otak tu letak kat lutut atau letak kat kaki. Kalaulah Malaysia tu handal benar menggunakan bomoh tu, nescaya dah banyak kali Malaysia akan menang dan boleh jadi juara World Cup.. ni pun ranking dunia pun di melebihi 150 negara di dunia.. agak-agak la sikit nak tuduh yang bukan-bukan tu..!

Hingga ke saat ini, pihak Indonesia masih belum boleh terima kenyataan yang pasukannya kalah 3-0 di tangan Malaysia. Apa teruk sangatkah Malaysia ini sampai tak leh nak menang dengan Indonesia...malam ini juga kita dapat lihat penyokong2 Indonesia yang cuba mengganggu tumpuan pemain dengan melakukan demonstari di luar hotel penginapan di Jakarta..patut ke mcm tu??

Membaca beberapa akhbar Indonesia malam ini, rata-rata penyokong Indonesia masih kecewa dengan kekalahan bola sepak...dalam permainan apa sekalipun, mesti ada pemenangnya..terimalah kenyataan ..sukar sangatkah?..

tak pasal-pasal leser yang telah dikambinghitamkan.......


12 ulasan:

Cik Mus berkata...

otak semua orang ada, mungkin akal tu yang kurang berfungsi :)

IMANSHAH berkata...

marang krapu kepundeng..haha

semoga berjaya

AdiaLuze berkata...

Sabo je la kan...Org besukan nak mengeratkan silaturrahim, bukan nak laser melaser..Ish,ish,ish


P/S : Akak Tag kamu :

http://adialuvluze.blogspot.com/2010/12/contest-kenangan-terindah-2010.html

Anisa Hang Tuah berkata...

hehe
bongox la depa ni..

namoak sgt akal cetek nak tuduh2 main bomoh

kidin berkata...

Org yg kurang kesedaran sivik semua tu, dengan rumpun sendiri pun nak buat kecoh. macam mana la melayu nak maju

Mata Hati berkata...

kalau dah kalah esok..apalagi alasan diaorang nak bagi? kan tak pasal2 nanti dituduh merasuah pengadil dan linesman

Cik SHiNJU berkata...

Gitu la pangai orang x bertamadun..
X abes2 nak dengki ngn saudara seagama...

Daddy Ziyyad berkata...

sorry to say, Indon tetap Indon...vodoh.

MAPPIAU berkata...

betul tuh tadi tengok berite menyirap jer dengar, tak sedar diri betul la dieorang nih tau. issshhh

Rozuan Ismail berkata...

bila dah kalah,pelbagai tohmahan nak bg..redha je lah..jadi gentleman ckit ok

bedak berkata...

klu menang pulak,berlagak smpi x sedar diri...apo2 jolah diorg ni.

Si DauN CeRi berkata...

rakyat Indo mmg slalu hati busuk dgn Msia.. diorg dengki kalau Msia lebih baik dr diorg xkire lah dr segi ape pon.. Bukan lah semua, tp segelintir besar drpd diorg mmg mcm tu.. Serius, diorg mmg kene ubah mentaliti diorg spy jd lebih matang dan berpandangan jauh! Diorang lebih sng nak maju kowt sbb rakyat die sgt ramai.

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy