Khamis, 2 Disember 2010

kerja-kerja yang akan wujud di masa depan...tak percaya tengoklah....:)



ekonomi negara kita sekarang belum puih lagi..kalau dah pulih, mesti kerajaan dah bagi bonus pada kakitangan kerajaan, ini tidak..di syarikat2 swasta yang tertentu ada yang diberhentikan kerja..penggangguran berlaku..

akan wujud kerjaya baru di masa depan kerana penggangguran yang semakin meningkat ni akibat kesan ekonomi meleset..:))

  • kerja cabut uban- oleh kerana ubat atau ubat untuk menghitamkan rambut di masa depan sangat mahal, tak mampu nak beli ( ekonomi kan meleset kan), maka kerja mencabut uban akan menjadi pilihan, selain nampak lebih muda semula dengan cabut uban akan melegakan kulit kepala.
  • tukang tolak kereta - minyak mungkin mahal..beberapa hari yang lalu harga minyak kita naik lagi.. wp harga minyak naik, orang akan tetap gunakan kereta..( tak kan nak naik basikal pulak..). Kerja ini wujud bila kereta akan kehabisan minyak akibat tersangkut dalam jemm teruk, minyak je isi ngam-ngam pergi dan balik kerja saja..
  • kerja tukang suap makanan - kerja ini dikhususkan untuk pekerja2 yang sangat sibuk sehingga tak sempat nak keluar lunch, yalah masa rehatpun terhad, tak nak terperangkap dalam jemm, lebih2 lagi di bandar-bandar Kuala Lumpur tu...wanita cun boleh memohon kerja ni....:)))
  • kerja tukang baca surat khabar - kerja ini bukannya bermaksud orang tu tak pandai membaca, tetapi sama mcm kerja suapkan makanan jugalah ..sibuk...
  • kerja tukang gelak - kerja ini bukan sebarang gelak..bunyinya mcm senang, tapi sebenarnya tak.. walaupun tak lawak, kena gelak gak..kerja ini dibayar untuk gelak.
  • kerja tukang kipas - bukan bermaksud bodek. tapi tukang kipas menggunakan kipas tangan. masa akan datang mungkin ada orang tak mampu nak bayar bil elektrik dan terpaksa menggunakan perkhidmatan kipas tangan ini..
  • kerja jadi punch bag- kerja ini sangat bahaya sikit, sapa2 yang tak ada insurans tu sila ambik dulu.. kerja ini diibaratkan dialah tempat tuannya melepas geram dan perasaan.. kena marah kat bos kerana datang lewat, dialah yang kena tanggung.. bahayakan?

kerjalah apapun asalkan halal....



...miss u

22 ulasan:

kak Erna berkata...

comel nya..tukang tolak kereta tu..

Misz Mas. berkata...

kerja tukang suap best la..boley tumpang ngap2 skali..hahak

::SEKILAS KASIH:: berkata...

xkisah la jd ade kije..yg penting x mganggur..hahaha

Anisa Hang Tuah berkata...

keje cabut uban

cool :)

Myaby berkata...

saya nak kerja tukang gelak!! ihih. COP!!!!

gaji die tetap tak? ^_^

Myaby berkata...

baru perasan ade miss u kecik bawah tu. hihihihihih

abu muaz berkata...

ada satu lagi...ini kerja para ustaz .membaca hadis dan ayat quran di depan orang yang sentiasa sibuk..

pergi ke pejabat beri tazkirah selama 5 minit di depan meja orang-orang yg sibuk itu.

nora berkata...

aku nk keje tukang gelak leh tak, hahahahhahaha huhuhhuhuhuhu hehehehhehehe amacam lulus tak???

Frodo Baggins berkata...

ehkekekekkekekek
keje dalam kelambu pun jadik jugalah
woohooooooo


>>____<<

gadisBunga berkata...

hahaha!!!

kene bayar mahal2 ni. bukan senang semua keje tu. berisiko tinggi.

nak2 tukang suap makanan. dibuatnya tumpah nasi atas baju bos tak pasal2 kene pecat. heheh

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

Gilos menarik entry nih
stress pun surut sudah baca entry mu
haha...

sekamar rindu berkata...

.::: Princess MOMOY :::,

hehe..tq singgah sini..:)

sekamar rindu berkata...

gadisBunga,

tumpah mesti kena marah kat bos..:)

sekamar rindu berkata...

Frodo Baggins,

kerja dlm kelambu tu bahaya sikit frodo...hehe..kamu ni..ishh..:)

sekamar rindu berkata...

nora,

hehe..tengok cara gelak tu dan lulus tu..:)

sekamar rindu berkata...

salam..tuan abu muaz,

"ada satu lagi...ini kerja para ustaz .membaca hadis dan ayat quran di depan orang yang sentiasa sibuk..

pergi ke pejabat beri tazkirah selama 5 minit di depan meja orang-orang yg sibuk itu."

dalam sungguh ayat tuan ni..:)

sekamar rindu berkata...

Myaby,

hehe..perasan ek..tu untuk insan yg istimewa...

sekamar rindu berkata...

Myaby,

tukang gelak..hehe..good..

:)

sekamar rindu berkata...

Anisa Hang Tuah,

hehe..cabut uban best.:))

sekamar rindu berkata...

::SEKILAS KASIH::,

ayat selamaba tu..:))

sekamar rindu berkata...

Misz Mas..

betul..hehe..sambil2 suap..kan.apa salahnya..:)

sekamar rindu berkata...

kak Erna,

hehehe..comel ke?

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy