Jumaat, 10 Disember 2010

Otak Malam Jumaat..Versi Ikut Suka Aku..


Apasal... kalau tajuk malam Jumaat jer... mesti kisah lucah ke...??? Sori.. beb... ini kisah lain beb..

Bacalah kisah benar ini dulu sebagai iktibar..., kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.

Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.

Suatu hari, aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib. Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya.

Aku yang 'konon'nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu. Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku.

Aku pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi Apalagi, melatah lah tok imam tadi.

Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah.

Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.

Moral: Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam.



.......segarkan mata..

15 ulasan:

Sephi Sephia berkata...

hahaha...
sangat, sangat nakal ini budak!
Bikin senyum malam Jumaat.

ciEk NiENa berkata...

haha.. kelakar la budak tu.. boley plak dia kembalikan "keadaan" asal.. HUHU

sugar2 kapas strawberry berkata...

heheheh.klakar gak SR ni

Tanpa Nama berkata...

Kedengarannya bagus, saya suka membaca blog Anda, hanya ditambahkan ke favorit saya;)

IMANSHAH berkata...

Hayya

iu pak imam tarak pakai seluar dalam ka..haish

a n a s t a s y e a berkata...

Budak2 .. biasa la. =)
me, anastasyea

::..Dia daYa..:: berkata...

hahaha,
lain kali nak membantu biar bertempat dan kena masa
hikhik
lawak laa

sekamar rindu berkata...

..Dia daYa,

tu la tu..terlampau rajin..

sekamar rindu berkata...

a n a s t a s y e a,

hehe tulah perangai bbudak..
:)

sekamar rindu berkata...

IMANSHAH,

ya la agaknya tu..:)

sekamar rindu berkata...

Tanpa Nama,

kalau sudi tinggaklanlah link..

apapun tq komen kat sini..

sekamar rindu berkata...

sugar2 kapas strawberry,

biasalah sekali sekala..

sekamar rindu berkata...

ciEk NiENa,

hehehe..

sekamar rindu berkata...

Sephi Sephia,

hahaha..nakal tahap maksima.:)

raudhah berkata...

perghhhhh best la awk...saya nak share boley?

ngeeee...=)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy