Khamis, 30 Disember 2010

payudara anak diseterika nak elak anak dirogol oleh lelaki yang bernafsu.

kesiannya....

proses "breast ironing" dengan mengunakan baru arang


TRADISI: cameeron merupakan wilayah yang terletak di Africa. Namun begitu, anda akan terkejut apabila melihat budaya mereka yang sangat pelik dan aneh. Mereka mengamal kan amalan tradisi iaitu “breast ironing”.

Apa kah itu “breast ironing”? Breast ironing adalah tradisi dimana keluarga mereka cuba untuk menghancurkan payudara anak perempuan mereka. Hal ini demikian kerana ingin mencegah anak perempuan mereka daripada terlibat dalam hubungan seksual.Ini kerana, payudara adalah bahagian yang meningkatkan dan menarik nafsu lelaki untuk melakukan seks.

Sebaik sahaja anak perempuan mereka mencapai akil baligh dalam linkungan 9 tahun. Payudara mereka akan diseterika dengan mengunakan batu arang .Sebelum itu, batu tersebut akan dibakar di atas unggun api sehingga panas.

Bayang kan lah betapa sakit dan terseksanya diseterika dengan batu yang panas.mereka terpaksa meraung dan menangis kesakitan tapi tiada sesiapun dapat membantu. Ini kerana, mereka berpegang teguh pada tradisi.

Dipercayai, payudara kanak-kanak perempuan terbabit diseterika sebanyak dua kali sehari . Proses ini berlanjutan sehinggalah payudaya kanak-kanak tersebut menjadi tidak normal dan sangat2 teruk.

FAKTOR “BREAST IRONING”- supaya lelaki tidak terdorong untuk melakukan seks dan memandang anak perempuan mereka.


....mcm2 ragam di di dunia

8 ulasan:

tot tot kecik berkata...

salam..


sakitnyee....cane leh terfikir wt tradisi cmtu..uhu..

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

abis tu kalau kawen & nk menyusu baby cmna lak ekk.. aduhai

Tok Esah berkata...

owoh, ada satu tu, kat africa gak.. ye sunat sampai kilatoris puan tu xde.. adoi!!! kecian dowh

MAPPIAU berkata...

ishh kesiannyer budak2 perempuan tuh, apela dieorang ni sungguh tak bermadun ishhhh

Isa berkata...

potong stim aarrr... camni... hahaha..

sicomot-comel berkata...

aduhhh..terasa sakit maaaa

haniey berkata...

eee.sakitnya..takut lak bila baca ni..hehe

Miss Eiza berkata...

auch!boleh plak mcm ni..kesiannyaaaa...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy