Selasa, 14 Disember 2010

Pesanan Sazzy Falak ketika buat seks!


Ha? seks? Jika ianya satu perzinaan memang semua sudah tahu yang ianya membawa kepada dosa besar tidak kira apa juga pegangan agama. Begitulah hikmahnya bagi agama Islam sebab melarang manusia berzina kerana dapat mengelak daripada pelbagai penyakit-penyakit dan disarankan juga kepada yang kuat nafsu (tidak tahan melakukan seks) dan mampu supaya berkahwin walaupun hanya sekadar nikah (sanding tak diwajibkan).


Tapi lain pula Sazzy kiter ni, gambar di bawah ini dipetik daripada oleh James Chong (ruumz.com) bertujuan untuk satu gerakan kesedaran tentang HIV dan AIDS. Selain itu Sarimah Ibrahim, Erra Fazira, Aisyah Sinclair, Sheila Majid dan Ida Nerina juga turut serta dalam sesi fotograpi berkenaan. Tapi kempen ini ada yang tidak kena lah.. Apa ya? korang tahu ker? cuba komen sikit. Hehe..


sumber: klik sini

38 ulasan:

Ayuni berkata...

hm, nnti lg ramai yg wt sex luar nikah dgn syarat pakai kondom, tu je....

Anisa Hang Tuah berkata...

heh
adakah kesedaran atau galakkan ni

hehehe

dya adriza berkata...

ni keturunan sengal ni. da haram tu, haram je la! ini boleh plak amalkan seks sihat, seks sihat tu kawen la. tapi kejadah pakai condom segala.

lepas ni, kalau ada alasan yg kena tgkp khalwat ckp sazzy falak suruh pakai kondom je, jangan pelik. dasar sengal!

CEPET berkata...

macam mengalakkan penzinaan je

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

mungkin ada sesetengah pihak kata mcm memberi galakan

kalau tak ada kempen ni pon memang memang ramai dok buat seks luar nikah dah..

kempen ni bertujuan untuk mencegah dan mengurangkan HIV-AIDS

at least depa buat sesuatu daripada kita yg hanya tau mengutuk tapi langsung tak buat apa-apa..

sekadar pandangan peribadi

limited edition berkata...

ermmm bg SJ mesti ada sebab2 tertentu... kita jgn pndang keburukan semata2, sbb kite kene tau yg malaysia ada multi races, kemungkinan besar iklan ini juga untuk merekA yg bukan beragama islam..

msg ini juga agak tidak berkesusaian jugak sbb mggunakan idol islam untuk advertise ads ni..tp apa2 pon kite kene cegah HIV, sbb ramai jugak org melayu di luar sana yg perangai pelik2..

maaf andai komen SJ mengundNG.. huhuhuh

ANATI SOKI berkata...

mcm diorng mnggalakkan zina je :) haaaish

Gen2Merah berkata...

salam ziarah cikgu. Bertandang daripada blog En. Ben. Salam silaturrahim antara kita warga pendidik

luahfikiran berkata...

SALAM,
SEKS DENGAN SIAPA? KALAU BUKAN PASANGAN YANG SAH, PAKAI ATAU TAK PAKAI SAMA JE. TAK BOLEH

makdara TERdiva berkata...

skrg ni byk sgt kempen yg kdg2 tak seswai lgsg utk umat islam ikot..

noorlara berkata...

Kamar rindu,
Patutnya dia tulis "Jauhi zina, tiada zina tiada aids"

abu muaz berkata...

semakin jauh ....
semakin terpesong..
mufti diam membisu...

Sepatu Hijau berkata...

salam...

bila hati dah buta

pakai spek mata pun tak guna :)

p/s:tak nak aib kan sesiapa :(

taman berkata...

cara yang TERBAEK ialah NIKAH bukannya zina/seks ngn kondom.

Bila2 masa jek kondom ley bocor, jdlah manusia bila kena tyme dia.

Mengelirukan betul la kempen ni. Haramkan je.

Wat kempen nikah kan bagus. Allah pun sayang. Zuriat keturunan bersih tanpa zina dan sewaktu dgnnya.

geekz36 berkata...

HIV AIDS ni merebak dalam diam. maybe 10 hingga 15 tahun br simptom dapat dilihat.

Jangan lupa vote No. 383 /// Pilihan 10
Undi No. 383 sekarang!!!

azana berkata...

mcm x btol je... bg galakkan plak suh buat sex...ish...

a.samad jaafar berkata...

syabas noorlara...sokong 100%..tiada zina tiada aids.. terlalu sesuai..

Solihin Zubir berkata...

haha.. ini kempen menggalakkan seks cara selamat.. tapi dosa tetap dosa kalau xde ikatan..
apa punya kempen daaa...

sekamar rindu berkata...

azana,

memang saya rasa pun mcm tu juga..:)

sekamar rindu berkata...

geekz36,

betul...hingga kini belum ada lagi ubat penyakit ni..

sekamar rindu berkata...

taman,

sangat setuju..kwin adalah jalan yang sepatutnya..bukan kempen pakai kondom saja..nanti lain pula yang jadinya..

sekamar rindu berkata...

Solihin Zubir,

betul tu solihin...dosa besar tu..

sekamar rindu berkata...

a.samad jaafar,

betul...saya sokong 200%

sekamar rindu berkata...

Sepatu Hijau,

bila hati buta lebih bahaya dripada mata yg buta...

sekamar rindu berkata...

tuan abu muaz,

entahlah..nak buat mcm mana...

sekamar rindu berkata...

noorlara,

betul..saya setuju..:)

sekamar rindu berkata...

makdara TERdiva,

risau kalau2 kempen tu menjadi semakin menggalakkan..

sekamar rindu berkata...

luahfikiran,

setuju dengan tuan..:)

sekamar rindu berkata...

Gen2Merah,

terima kasih singgah komen sini..:)

sekamar rindu berkata...

ANATI SOKI,

lebih kurang mcm tulah bunyinya tu..:)

sekamar rindu berkata...

limited edition,

tak mengapa...anda boleh luahkan apa saja...kita sama2 memikirkannya...

sekamar rindu berkata...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr,

niatnya baik cuma cara yang kena ubah sikit..:)

sekamar rindu berkata...

CEPET,

entahlah tak tahu nak kata apa..

sekamar rindu berkata...

dya adriza,

suka membaca komen anda..:))

sekamar rindu berkata...

Anisa Hang Tuah,

tak tahu..:)))

sekamar rindu berkata...

Ayuni,

aaah..yg tu paling ditakuti..

zahra pazim berkata...

macam menggalakkan lagi je! siap bagi tips lagi tu. haihh~

af berkata...

nmpk spt kempen yg bagus kn.nk mendidik masykt,tp...huh!

sedarlah...ini antara propaganda yahudi laknatullah punya kerja. menyusup masuk dlm masyrkt dan jd tulang blkg kpd gerakan2 yg bersifat kebangsaan, pertubuhan sosial, dll.

xperlu pun kempen yg sebegini, makin menambahkan barah dlm masykt ada la.ini bukan kempen utk kesejahteraan masyrt tp utk lebih merosakn masykt!

nmpk je spt mahu mendidik masykt, meningkatkn taraf hdup,atau perjuangkn nasib bangsa tp sbnrnya ada agenda rahsia utk kpntingan musuh islam.

haisshhh,xtau nk ckp dh.bila yg batil menjadi benar dan yg benar sudah tidak nmpak...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy