Rabu, 15 Disember 2010

saya sekadar blogger picisan saja........


sejujurnya semakin lama memasuki dunia maha luas, dunia blogging ni saya rasa semakin seronok. Ianya seumpama kata pepatah "jauh berjalan luas pandangan" sama jugalah dengan apa yang saya rasa kini.

pelbagai perkara baru yang dapat saya terokai, membaca entri blogger kali pertama, saya teruja.. terpesona dengan gambar-gambar yang menarik yang dipostkan di blog.. membaca dengan penuh minat. Selalunya saya akan tinggalkan jejak untuk komen di setiap entri yang saya baca..

yang paling menarik bila membaca di blog -MAPPIAU-, entrinya diselang-selikan oleh suami dan isteri yang post entri, Kalau pukul 9.00 pagi, Puan Nordiana yang menulis entri di blog, akan adalah di bawah entri itu perkataan " -mamairfan-" dan kalau si suami yang update di blog pula akan bertukar pula kepada -papairfan- di bawah entrinya itu...wow ..sungguh romantik gitu..

bila singgah di blog Borak Kosong ( blogger Eddie Yutin) pula, ada-ada saja berita yang terkini yang dia update..bayangkan dalam masa saya sedang tulis entri ini dia dah beberapa entri dah update..banyak betul idea blogger ini..tabik buat dia..

kepada yang minat dengan pelbagai menu2 masak pula, bolehlah singgah di Blog Dapur Tanpa Sempadan.. setiap hari ada saja menu yang menarik, sebagai contoh hari ini entri " Nasi Goreng Nenas" yang best...kepada yang belum nak singgah bolehlah lah singgah..taklah rugi.

begitu juga dengan blog Ben Ashaari..idea dia sungguh banyak...dan segmen2 banyak membantu blogger2 baru seperti saya ini juga..kerana dengan menyertai segmen2 tersebut sedikit sebanyak boleh menambah follower..dan mempromosi blog picisan saya yang tak seberapanya ini...

sempena cuti yang agak panjang ni, saya sempat singgah lebih 6000 buah blog, melihat, membanding, memerhati, dalam pelbagai isu. termaskuk isu-isu politik negara. Dan antara ratusan blog politik yg saya singgah baca ialah blog Ikut Suka Aku..memang kelas gaya dia menulis..pedas dan kena tepat kat muka orang2 yang berkenaan..tanpa segan dan silu lagi...

sememangnya banyak lagi blog2 yang saya singgah kat sini. termasuk blog kamu...cuma tak mampu nak disenaraikan di sini...dan setiap kali singgah memang sesuatu yang baru saya dapat...kira mcm budak baru belajar laa..antaranya melihat header2 blog yang menarik..blog saya sendiri tak ada pun header yang cantik itu.. nampaknya kena fikir2kan juga untuk membuat header tu..



32 ulasan:

Ayuni berkata...

blog sye blog buruk je, bhs pun org xphm, org komen kt blog sye...hikhik, xpelah....

Nurhidayah Bahari berkata...

blog saye lagik picisan...idea xbnyk..ms pon xmengizinkan sgt..tapi diakui mmg seronok berblogging...leh share mcm2..leh tmbh info dan kekdg jadi mcm diari... =)

maCy berkata...

saya juga picisan :)

alienelliz berkata...

sy juga blog picisan..blogging mmg seronok, tpulah kalau org kata dia blogging tak dapat apa2..sbb sy sendiri bnyak belajar dari blog2 lain, isu2 semasa juga bnyak tahu dari blog kawan2..

walaupun x pernh jumpa dgn blogger lain, tp seolah2 pernah bjumpa..mesra lagi..ermmm..blogging mmg best!!

Tanpa Nama berkata...

wahhh.. tima kasih la sbb buat crita skit pasal blog mappiau.. terharunya..

best regards

"peace No war'

-papairfan-

yoreyore berkata...

hehe..pjlanan bloger msih pjg..byk g bnda baru stiap ari kn..huhu

nur intan hazirah berkata...

blog saya juga hanya singgahan yang xseberapa....tapi xjemu sy menconteng disini...
:D keep it up...
semoga ALLAH mempermudahkan segala urusa...

MAPPIAU berkata...

salam,

aduhaiii terharunye sob sob sob (sambil carik tisu).

terima kasih cekgu!! sebab sudi jugak jengah ke blog mappiau tanpe jemu.

dan terima kasih jugak sebab sudi kongsi cerita kami papadanmama irfan di sini.

Blog kami takdelah la yang menariknye hanye sekadar cerita harian kami dan permata hati kami.Itu je yang termampu kami ceritakan :).

Betul la kate orang persahabatan dalam dunia blogging nih memang indah.

Saye doakan mudahan Cekgu akan terus berjaya di dunia blogging nih yea.

Sekali lagi TERIMA KASIH cekgu :).

mappiau aka -mamairfan-

Hanisah Safian berkata...

saya pun picisan yang sangat picis.eh? :P

Hishyamuddin berkata...

betul tu, bnyk yg kite blh bljr dlm dunia ni..

gadisBunga berkata...

blog saya pun terpicis juge. hihihi

EDDIE YUSTIN berkata...

salam..Terima kasih...anda berusaha anda pasti akan menuai hasilnya...

Mat Gebu berkata...

salam...jangan rasa macam tu, blog saya pun kalau lihat, semua dulu2 punya, header pun ala2 zaman tok kaduk, layout pun alah haii, nampak tua beno, sesuaikan dgn saya yang sering juga guna nama "pak tua".Terima kasih atas kesudian singgah di blog DTS- Mat Gebu..

Sepatu Hijau berkata...

salam

blog sya tidak tersenarai

redha3..

Isa berkata...

Salam SR,

1) Terima kasih atas penghargaan tersebut, terharu gak ni...

2) Terharu sebab, blog kurang ajar dengan gaya bahasa kurang sopan, ada juga yang layan...

3) FYI, itu hanyalah identiti blog jer... dengan gaya penulisan sebegitu. Tuan punya blog tak begitu...

4) Amaran, jangan tiru identiti penulisan sebegitu, nanti orang benci....

5) Berkata benar, walau pun pahit...

Akhir sekali, terima kasih bebanyak, moga cikgu SR happiness selalu...

dya adriza berkata...

wah!! entry ni best! tp smgt awk berblog mmg tinggi ^^

blog saya cuma picisan saja~

sekamar rindu berkata...

dya adriza,

tak adalah tinggi ..kadang2 tu ada juga terlintas nak sy good bye pada dunia blog ni..

sekamar rindu berkata...

salam....tuan Isa,


layan..selalu singgah...terima kasih singgah komen di sini..tuan

sekamar rindu berkata...

Sepatu Hijau,

nak masukkan semua sekali tak menang tangan...

sekamar rindu berkata...

Mat Gebu,

terima kasih juga kerana sudi singgah komen di blog ini,,'

:)

sekamar rindu berkata...

EDDIE YUSTIN,

hehe..terima kasih singgah komen bro..

sekamar rindu berkata...

gadisBunga,

sama lah..:)

sekamar rindu berkata...

Hishyamuddin,

terima kasih,,:)

sekamar rindu berkata...

Hanisah Safian,

:)) tq singgah komen..

sekamar rindu berkata...

MAPPIAU,

sama2 puan..:))

sekamar rindu berkata...

nur intan hazirah,

terima kasih..

sekamar rindu berkata...

yoreyore,

betul..:)

sekamar rindu berkata...

salam...-papairfan-

dari asia barat singgah sini..

:)

terima kasih..

sekamar rindu berkata...

alienelliz,

setuju..:)

sekamar rindu berkata...

maCy,

:) tq singgah komen..

sekamar rindu berkata...

Nurhidayah Bahari,

:)) terima kasih..:)

sekamar rindu berkata...

Ayuni,

janganlah kata mcm tu..:))

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy