Selasa, 28 Disember 2010

Tips Menjaga Alat Sulit Lelaki...Lelaki dan Perempuan Boleh Baca..

Alat sulit lelaki atau lebih dikenali sebagai zakar merupakan organ seks yang amat bernilai bagi lelaki,. oleh itu, penjagaan zakar adalah penting bagi golongan ini agar zakar terpelihara dengan baik.Berikut adalah beberapa tips untuk penjagaan zakar yang sempurna:

1. Kurangkan memakan kepak ayam kerana kepak ayam boleh melemahkan zakar

2. Jangan meminum air sejuk sebab boleh menyumbang kepada gejala terpancut awal ketika sedang melakukan hubungan seks.

3. Elakkan memakai seluar dalam ketika tidur kerana boleh menyebabkan pengaliran darah dibahagian tersebut kurang lancar.

4. Elakkan aktiviti seperti melancap kerana boleh menyebabkan mati pucuk.

5. Jangan menggunakan seluar dalam yang terlalu sempit atau longgar kerana boleh menyebabkan ketidakselesaan.

6. Sentiasa membersihkan zakar menggunakan air selepas membuang air kecil.

7. Elakkan stress kerana lelaki yang sering stress akan menyebabkan zakar kurang tegang.

8. Jangan menggunakan seluar dalam berkali-kali tanpa basuh kerana boleh menyebabkan zakar berbau dan mudah dijangkiti bakteria.

9. Amalkan senaman yang berkala, makan makanan yang seimbang termasuk pengambilan zat tambahan yang sesuai, jaga berat badan ke tahap BMI ( Body Mass Index) yang sesuai..elakkan merokok, dadah dan minuman keras.

10. Jangan sesekali menggunakan "gambir Sarawak" semata mata-mata untuk kepuasan seks sendiri. Gambir Sarawak boleh mengakibatkan radang urat saraf alat sulit lelaki dan alahan pada alat sulit wanita/isteri.

11. Jangan seringkali pergi berurut alat sulit lelaki ( sesekali tak apa kot..) urut yang kerap akan terdedah kepada kecederaan yang boleh memaudaratkan lagi fungsinya

12. Untuk menyegarkan alat sulit lelaki, air liur boleh menyegarkan alat sulit. Imam Al-Nawawi pernah mensyorkan alat sulit lelaki perlu dijaga dan dibelai..( jangan salah belai laa pulak...!) jika lama tidak bersama isteri ianya boleh menjadi kecut dan nampak tidak bermaya.

13. Memandangkan alat sulit lelaki sangat sensitif dengan sentuhan dan mudah terangsang maka jika mahu membelai belailah dengan lemah lembut.

14. Isteri tidak digalakkan untuk menghisap alat sulit suami, kerana ini akan mengakibatkan alat sulit suami akan jadi kurang mantap...tapi kalau nak buat juga tak salah..benda halal ( suami isteri..yg belum kahwin adalah HARAM).

15. Lelaki tidak boleh kencing di dalam air..( contohnya di dalam kolam ke dll) ianya boleh mengurangkan ketegangan alat sulit lelaki..

16. Selalu lakukan "senaman rimau" pada sesiapa yang mahu melakukan hubungan seks dalam tempoh yang lama...InsyaAllah..mampu bertahan sehingga 60 minit..** ( tapi kalau isteri tak larat janganlah diteruskan...jangan pentingkan diri sendiri!!)


Tips ini berniat baik..semoga memberi sedikit menafaat pada anda.


15 ulasan:

Anisa Hang Tuah berkata...

hehehehe


hehehee

wida berkata...

hehe..malu nak baca, tp untuk tmbh pengetahuan..kena lah baca

Encik MamaT berkata...

bagus ni... haha,,.. tunjuk teknik senaman sikit....

wahida berkata...

eh, bagus la info ni...thanks sis...

Anak Ulu Cheka berkata...

iss iye ke makan kepak tu melemahkan zakar...my peberet tu huhuhu

Nurfatin Liyana berkata...

hehehehehee..

Kaseh berkata...

good tips

Ujang9897 berkata...

ramai jer pompuan yang bace...malu i..hahahah..

good info

luahfikiran berkata...

SALAM,
UMUR DAH MAGRIB NI PUN NAK BACA JUGAK. TAK SALAHKAN?

Mama Zara berkata...

kena print ni-bagi hubby baca..ahaks!

Entry Terkini:
Ragam Keluarga Inchik Moza - Perfume apakah yang paling best?
Dunia Aku Ibu Muda - Ke'prihatin'an rakyat Malaysia di jalanraya & Anak

itu rezeki wehhh!

bidadari berkata...

salam SK...

AUWWW...segan nak baca abis...hihi

MAPPIAU berkata...

ooooOOOOOOOOOOO hekhekhekhek

kay yea berkata...

:D

Tanpa Nama berkata...

btol ke sume ni?

knp sng sgt org ats2 ni pcaye??

Tanpa Nama berkata...

senaman rimau tu mcm mane?? haha

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy