Selasa, 14 Disember 2010

walaupun cuti....masih ada kerja juga.....

Takwim Persekolahan Tahun 2011

Minggu lepas aku ke sekolah untuk membincangkan beberapa perkara yang berkaitan dengan sesi persekolahan 2011 yg akan menjelang tak lama lagi. Ketiga-tiga GPK telah diarahkan oleh guru besar untuk membincangkan perkara-perkara berbangkit sebelum berlangsungnya Mesyuarat Guru Kali 1 pada hujung bulan ini. Di bawah tanggungjawab aku, semuanya sudah selesai, kecuali beberapa perkara yang akan diputuskan di dalam mesyuarat nanti, termasuklah soal bajet untuk ko-kurikulum dan hal-hal pembahagian tugas persatuan, permainan dan badan beruniform.

Pengalaman yang lepas2, soal pembahagian tugas permainan ni yang banyak memberi masalah pada aku...

" sir....., saya kalau boleh tak nak jadi cikgu bola jaring ni.. bagilah orang lain.." tulah yang menjadi kat aku saban tahun..

" saya nampak cikgu X lebih sesuai, lagipun cikgu X ada sijil jurulatih..apa salahnya ajar budak2 tu.." kata aku..dengan lembut.

itulah yang selalunya berlaku.

" ok mcm nilah....apapun kita bincang dalam mesyuarat nanti.." kata aku..wah mecm memberi harapan saja..tapi memang tak pun.. dalam Perancangan Strategik Ko-Kurikulum 2011, aku dah siap, dah buat dengan adil, sama rata, sama berat tanggungjawab masing-masing. So, tak perlulah diubah-ubah lagi ..kecuali ada alasan yang paling luar biasa, barulah akan diubah.

Dalam perbincangan itu juga membincangkan jadual waktu guru,(jadual besar dan persendirian),, siapa yang akan menjadi guru kelas?, panatia, pendaftaran tahun 1, pendaftaran pra-sekolah, dan bebeberapa hal yang berkaitan bantuan murid-murid yang kurang berkemampuan bagi meringankan beban penjaga bagi sesi persekolahan 2011.

di bawah tanggungjwab aku semua kerja hampir selesai, alhamdulillah...semoga Allah SWT memudahkan segala urusan-urusan kerja aku......amin..!


ps: nite....esok masih busy...

12 ulasan:

a.samad jaafar berkata...

selesai masalah dgn berhemah insyaAllah akan menjadi mudah..

Sepatu Hijau berkata...

salam

tiba-tiba malam ni sekamar rindu bahasakan dirinya aku, biasanya saya ..ngeee...

Sepatu Hijau berkata...

salam,

hehe,
huhu,,

nak tanya ni..

karangan mengenai saya versi guru macam mana ? urgent ...thanx....

cik SYANA'S @ I-cha comel berkata...

betul ke cuti raya + ngn cuti sekolah tu... bukan 2 minggu ke??

btw...u r tagged....
b4 1/1/2011
"gud luck =)"

CEPET berkata...

sabar ye

zahra pazim berkata...

semoga dipermudahkan. :)

sekamar rindu berkata...

zahra pazim.

moga2 begitulah...terima kasih..:)

sekamar rindu berkata...

CEPET,

akan selalu sabar..:)

sekamar rindu berkata...

cik SYANA'S @ I-cha comel,

insyaAllah...akan dijawab nanti.

sekamar rindu berkata...

Sepatu Hijau,

versi guru tu tak ada..hehe..

:)

sekamar rindu berkata...

Sepatu Hijau,

hehe..jarang2 sekali tak salahkan..:)

sekamar rindu berkata...

a.samad jaafar,

insyaAllah..tq

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy