Sabtu, 15 Januari 2011

remaja Jepun kurang minat dengan seks.. bagaimana dengan remaja Melayu kita..??



Benarkah golongan muda tidak minat seks? satu hasil kajian oleh Kerajaan Jepun dan disiarkan oleh akhbar Kosmo! hari ini 15hb Januari 2011, mendapati golongan lelaki muda di negara tersebut tidak berminat dengan seks. Kaji selidik berkenaan mendapati 36.1 peratus golongan lelaki muda di Jepun yang berumur 16 hingga 19 tahun menyatakan mereka tidak berminat atau membenci seks.

Pada masa yang sama kaji selidik tersebut mendapati lebih 40 peratus pasangan yang sudah berkahwin tidak mengadakan hubungan seks lebih dari sebulan. Kerajaan Jepun melihat perkara tersebut sebagai satu ancaman kepada negara berikutan negara matahari terbit itu sudahpun mengalami masalah kadar kelahiran yang rendah. Kerajaan Jepun juga dikatakan perlu melakukan sesuatu untuk mengatasi perkara tersebut.

Satu hasil kajian yang unik dari negara Jepun. Kajian tersebut mungkin akan menjadi lebih menarik sekiranya disertakan juga sebab atau kenapa golongan lelaki muda di negara berkenaan tidak berminat atau membenci seks.

Kenapa agaknya budak-budak kat sana tak minat dengan seks? walaupun peratusannya 36.1 peratus, ianya menunjukkan 3 dari 10 remaja yang ditanya tidak minat dengan seks.

Bagaimana pula situasi di negara ini? adakah golongan muda di negara ini terutamanya yang berumur 16 hingga 19 tahun juga tidak minat seks?….keliru jugak nak jawab ni.

Nampaknya kena buat kajian komprehensif jugak ni, atau mungkinkah tajuk atau kajian permasalahan kajian perlu dipinda kepada kenapa golongan muda di negara ini ‘terlebih minat’ seks?

36 ulasan:

Adzriel AB berkata...

ish..aksi ganas depa ni.. habis 1 dunia nampak.

sicomot-comel berkata...

mak aih...
negara Jepun bgus ar..
Mesia ni dah melambak2 la pulak "rakyat haram" akibat perbuatan haram neyh..

Khairul Atikah @ Cik Yuki berkata...

jepun tu negara y sibuk dgn pembangunan dan teknologi. mgkn sbb tu kot. hahaha

nth ler...

mia.lia berkata...

kkdang sy rs malu ngn org mlayu
org bengong cmnih punye psl!

zOeY zAu YaH berkata...

remaja melayu ada agama pun tpi tak fkr pjg..lbh pada keseronokan saja.

iPai berkata...

from my point of view, saya tak pernah tau pulak pasal lelaki diorang tak minat menda2 gitu. Kalau nak cek menda ni betul ke tak, kita kene tanya sendiri orang yang penah duduk lama kat sana .. sebab kene lihat cara pendidikan diorang .

dan utk yang pihak dewasa tuh, Khairul Atiqah dah bgtau dah .. sbb diorg bz .. diorg sangat pentingkan kerjaya, sampai tak sempat nak berkeluarga ..

sekian

FH berkata...

mengaibkan

m A s L i A n A berkata...

fakta yang menarik

anda di tag utk contest

http://lurvelyamiera88.blogspot.com/2011/01/1st-ga-i-lurve-my-mum-so-much.html

mofaizmz berkata...

heran gak aku.. remaja diaorg tak minat seks tapi peratus penghasilan filem pornografi diaorg sehari antara yang tertinggi di dunia.. walaupun pornography illegal kat negara diaorang..

Cik Shark berkata...

nampaknya remaja jepun lagi berakal n baik dri remaja malaysia =.="
remaja ni bertudung pun nak wat gak keja camtu..habis jatuh saham,kna pandang serong la org bertudung ni..ishh3...(menggeleng)

rayne rawt rawt berkata...

masalah negara rakyat malu..
tapi masalah nye.. orang melayu agama islam.. umat umat islam yang malu..

Nur Mudrikah berkata...

masyaallah. mintak dijauhkan daripada menda2 macam ni.. na'uzubillah..

Hanisah Safian berkata...

malunyaaaaaa -_______-

Kaseh berkata...

haishh get a room lar.....!

luahfikiran berkata...

SALAM,
TAK TAHU NAK KATA DI MALAYSIA NI MACAM MANA ! KALAU BERDASARKAN LAPORAN MEDIA, HAMPIR SETIAP HARI MESTI ADA LAPORAN TENTANG PERKARA INI. APAPUN, SEKS HARAM MESTI DIELAKKAN !

Solihin Zubir berkata...

yeke diorg tak minat seks? ley caye ke? haha.. kalau kt m'sia.. adeyh.. sgt menakutkan..

{ finieViolet} berkata...

salam..

kat Malaysia..majoriti beragama Islam.. kalau dah beragama Islam, maka syaitan2 ni memang peluang dialah nk menghasut buat zina..minum arak, judi dan mcm2 seumpamanya..

kat jepun mereka sentiasa busy kejar pembangunan..teknologi..x sempat nk having sex.. sy penah tinggal di jepun.. mmg betul mereka tak ada masa untuk bersama isteri..n keluarga.. negara mereka mmg antara negara kategori aman..selamat..kecuali bencana alam mcm gempa bumi tu la..kira nya masalah sosial kurang kedengaran..cuma org jepun suka bunuh diri..tu pun bukan sbb frust menonggeng bercinta..tapi frust masalah kerja..

a.samad jaafar berkata...

mereka gila bekerja.. org kita gila tak nak/malas bekerja.. jawapan yg sama mengapa org kita suka merempit dan merayau malam2 buta.. bangsa lain siangnye kuat bekerja.. malamnya kepenatan dan berehat di rumah.. org kita siangnya kuat tidur.. tak mahu tidur malamnya..merempit cari bohsia..ada yg tak setuju ?

Sekamar Rindu berkata...

a.samad jaafar,

saya setuju dengan pendapat saudara..

Sekamar Rindu berkata...

{ finieViolet,

mcm tu ke?..

hehe...tq komen

Sekamar Rindu berkata...

Solihin Zubir,

kat malaysia...lain pula ceritanya kan?

:)

Sekamar Rindu berkata...

luahfikiran,

benar..seks haram..seks luar nikah tak boleh dilakukan..

masalahnya semakin dilarang..semakin menjadi2..

Sekamar Rindu berkata...

Kaseh,

tak de duit nak sewa bilik....

Sekamar Rindu berkata...

Hanisah Safian,

memang memalukan...

Sekamar Rindu berkata...

Nur Mudrikah,

ya harap2 dijauhkan benda2 yang haram mcm ni..

Sekamar Rindu berkata...

rayne rawt rawt,

semua malu...lebih2 lagi yg beragama islam tanpa segan silu melakukan hal ini..

Sekamar Rindu berkata...

Cik Shark,

terima kasih atas komen..:)

Sekamar Rindu berkata...

mofaizmz,

saya pun heran juga,,.

Sekamar Rindu berkata...

m A s L i A n A,

hehe..kena tag ke??

Sekamar Rindu berkata...

FH,

sangat mengaibkan..

Sekamar Rindu berkata...

iPai,

hehe..mungkin juga..

Sekamar Rindu berkata...

zOeY zAu YaH,

betul saya setuju,.

Sekamar Rindu berkata...

mia.lia,

sangat memalukan...

Sekamar Rindu berkata...

Khairul Atikah @ Cik Yuki,

betul...

Sekamar Rindu berkata...

sicomot-comel,

dah la haram...buang dalam tong sampah lak tu..

Sekamar Rindu berkata...

Adzriel AB,

sangat ganas..ee..memalukan..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy