Ahad, 27 Februari 2011

[ gambar ] gambar-gambar acara sukan sekolah di Jepun......

acara lumba lari sambil dukung pelajar perempuan, yang paling laju di kira menang

acara himpit menghimpit lelaki dan perempuan ( mcm mana di kira menang pun tak tahu)

acara pelajar lelaki pegang baju mandi pelajar perempuan paling lama

yang ni, acara gusti dalam air...


budaya di jepun berlainan dengan Malaysia, memang diakui sangat jauh berbeza. so tak jadi masalahlah pihak sekolah membuat acara sukan yang sebegitu.. kalau buat kat Malaysia, mcm ni..pendek kata riuh rendah satu negara...

mcm2 ragam dunia yg pelik-pelik....


12 ulasan:

Kaseh berkata...

haishh pelikk....

Budak Botak berkata...

he3, mcm2...

Siti Nadzirah Zakariah berkata...

aneh nye..haha..

specky gurlz berkata...

macam2 permainan kat dunia ni ek

Tanpa Nama berkata...

salam Tuan,

Orang Jepun memang kreatif. satu masa dulu saya pernah nampak seoarang perempuan Jepun naik basikal bawa anak kecil tapi anak kecil tu naik basikal roda tiga dan ada pemegang pd basikal tu dan basikal kecil tu dipateri/welding ke basikal ibunya. kelakar tengok tapi kreatif dan innovatif.

Satu lagi Jepun ni kalau main dia main betul2 tapi kalau kerja fuh.. ramai yang tak tahan sebab memang kerja betul2.

Mountain Climber

Nur Hanani berkata...

Bagus la rakyat jepun ni. Kreatif dalam bersukan. Kalau kat TV tu,banyak siaran sukan yang macam-macam datang dari negara matahari terbit ni la..mesti seronok kalau dapat saksikan sendiri depan mata kan..

Entri Terkini: Tudung D'Haja..

Sekamar Rindu berkata...

Nur Hanani,

memang rakyatnya kraetif....ada tu terlebih kretif pun ada..

Sekamar Rindu berkata...

salam..Mountain Climber,

tuan, pertama sekali, saya mohon pada tuan, bagilah link agar senang saya nak balas balik komen tuu.

memang penduduk jepun sangat kreatif...saya setuju,..

Sekamar Rindu berkata...

specky gurlz,

macam2 betul kan...:)

Sekamar Rindu berkata...

Siti Nadzirah Zakariah,

pada kita memang aneh...:tidak pada rakyat jepun..

Sekamar Rindu berkata...

Budak Botak,


memang mcm2 kan..:)

Sekamar Rindu berkata...

kak Kaseh,

sangat pelik...kan..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy