Isnin, 21 Februari 2011

[ gambar ] Telinga Budak 6 Tahun Selamatkan Dari Jatuh Bangunan 8 tingkat

telinga jadi penyelamat

budak ini sangat bernasib baik


Seorang budak lelaki Cina berumur enam tahun telah diselamatkan dari jatuh pada ketinggian lapan tingkat oleh telinganya apabila ia tergantung dari bar besi di luar rumahnya.

Ming Ming, pada awalnya kepalanya tersangkut di bar besi di rumahnya di Yichang, China.

Tetapi ia tidak terjatuh terus kerana telinganya yang capang tersangkut dan tertahan pada bar besi yang terkeluar itu.

Budak lelaki ini dipercayai terjaga dari tidur selepas datuknya meninggalkan ia di rumahnya buat sementara waktu untuk keluar. Bila dia bangun, dia telah terjatuh dari tingkap rumahnya ketika ingin mencari datuknya.

Orang ramai berkumpul setelah mendengar jeritan seorang budak lelaki dan penyelamat berjaya menyelamatkannya. Pasukan penyelamat menggunakan pengembang tekanan hidraulik untuk meregangkan bar-bar besi itu dan menariknya kembali ke dalam pangsapurinya.

Seorang saksi berkata: "Satu-satunya perkara yang menyelamatkan dia dari terjatuh adalah kerana kepala telah tersangkut di antara dua besi bar itu."

Jurucakap pasukan penyelamat Wang Shen berkata: "Dia mungkin boleh mati terjatuh - atau sesak nafas - pada bila-bila masa".

p/s: bila ajal belum tiba....walau apapun tak akan mati..!




24 ulasan:

AizA berkata...

SUBAHANALLAH..
nasib baik..

Ila berkata...

sib baik budak tu telinga besar...jadi,bersyukurlah kalau telinga anda besar,ada hikmahnya tu...hehehe

sicKo^ berkata...

budak ni btul2 bernasib baik.. ajal dia blum sampai lagi..

saya YANA berkata...

bukan kepala dia yang menyelamakn ke?.. hehehe.. nmpak kepala besar kot.. tak boleh lepas..

Zaiya berkata...

syukur~~ selamat.

Eda berkata...

Kuasa Allah tu Maha Besar kan..=)

Kaseh berkata...

nasib baik telinga dia capang..kalau tak taktau apa jadik da...

specky gurlz berkata...

fuuhhh selamat..sib baik telinga dia sangkut huhu

Budak Botak berkata...

panjang umur lagi bdk nie...

Farhana Sahri berkata...

pergghh....tp mmg elok pun telinga capang ni..

kema berkata...

hehehe...nsb baik selmat....

Sekamar Rindu berkata...

kema,

memang bernasib baik...:)

Sekamar Rindu berkata...

Farhana Sahri,

hehe..memang ada kelebihan telinga capang ni..:))

Sekamar Rindu berkata...

Budak Botak,

ajal belum sampai..nak buat mcm mana...

Sekamar Rindu berkata...

specky gurlz,

budak tu sangat bernasib baik...:)

Sekamar Rindu berkata...

Kaseh,

tu la kak kaseh...kalau x capang dah jatuh dahh..

Sekamar Rindu berkata...

Eda,

kuasa Allah..mengatasi segala-galanya..

Sekamar Rindu berkata...

Zaiya,

alhamdulillah....

Sekamar Rindu berkata...

saya YANA,


hehe...telinga dia..

Sekamar Rindu berkata...

sicKo^,

memang bertul2 bernasib baik..

Sekamar Rindu berkata...

Ila,

hehe..yalah sangat bernasib baik kan?

Sekamar Rindu berkata...

salam.. AizA,

sangat bernasib baik..

qhais berkata...

jangan di hina pada mereka yg mmpunyai telinga piring astro..hehehehe

eyna azmi berkata...

nasib baik ada teliga yang besar ,... boleh sangkut kat situ

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy