Rabu, 2 Februari 2011

Hakikat sebuah Kesepian......


Biar beribu kaki kita melangkah, walau kehujung dunia sekali pun, kadang2 kita di suatu saat jiwa kita terasa sepi...terasa hening.. terasa sangat sunyi, itulah yang ku rasa petang ini.

dalam masa kesepian ini ku kembali terkenang blog lama ku yang kini hanya tinggal kenangan..Blog Anaklaut. Banyak kenangan manis dan pahit terukir di situ.. di situlah segala-galanya bermula.. di situlah aku mula mengenal erti sebuah rindu..

dalam sepi juga juga mengajar aku tentang cinta. cinta yang sejujurnya...di blog itu aku mengenal sebuah cinta...

dalam sepi juga membuatkan aku semakin akrab dengan Maha Pencipta...setiap hari yang berlalu selalu ku menghitung akan dosa dan pahala.. ku selalu dihempas takdir..mata air menjadi air mata.. terlalu banyak dugaaan yang menimpa..begitulah sepi membelenggu sengsara..

dalam sepi ku termenung...betapa terasa diri ini terasa banyak dosa-dosa....ingin masuk ke syurga Allah...layak kah aku?....bercucuran air mata. ..sepi sangat mengajar ku bermonolog dengan jiwa, jiwa ku sangat mendambakannya....

Ya Allah....jika ini kesepian yang Kau takdirkan...aku redha..


6 ulasan:

Nora Shahaira berkata...

Dikala kesepian juga membenarkan minda berputar, berfikir apa yang mendatang, bertindak jika diizinkan, mengharap kebaikan bekalan bertemuNya

Dilla Nur berkata...

kekadang sepi itu yg mengingatkan kta yg seringkali lalai dan alpa dgn dunia...apepun takdir Allah...terimalah dgn redha...InsyaAllah hati akan tenang walaupun amat payah dilalui...

bun berkata...

kadang-kadang suasana begitu diperlukan untuk bermuhasabah :)

alinac lover berkata...

T__T

sue berkata...

Kadang2 sepi itu indah..Emmm...ya..kesepian kadang2 membuat kita sedar..akan siapa kita..dan kepada siapa patut kita berserah...

mamawana berkata...

Sepi bila tiada sesiapa di sisi. Tiada ibu, tiada ayah, tiada isteri, tiada suami, tiada rakan dan saudaramara di dunia fana ini. Tiada tiada. Siapa lagi tempat bergantung Tiada Tuhan Melainkan Allah swt.

Kerdip mataku kerana Allah.
Tidur baringku kerana Allah.
Segala urat nadi tubuhku bergerak kerana Allah. Seribu syukur segalan kerana Allah swt.

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy