Rabu, 23 Februari 2011

Kisah Pekerja Sosial..



Sepasang kekasih baru yang bekerja sebagai pekerja sosial…Hamid dan Rosni selalu bersama walau kemana jua. Suatu malam ketika mereka berdua keluar berdating…

Hamid : “kita nak kemana nie?”

Rosni : “Tak kisah la…mana-mana pun boleh”

Hamid : “Apa kata kalau kita ke pantai..”

Rosni : “Saya ok aje…”

Apabila sampai dipantai mereka berdua tidak keluar dari kereta..,mereka hanya berehat sambil berbual-bual didalam kereta…Mulanya berbual biasa..lama-kelamaan..Hamid meletakkan tangannya di paha Rosni…nampaknya Rosni tidak membantah…

Beberapa minit kemudian..Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci ke atas…Rosni masih tidak membantah…hinggalah akhirnya ketika Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci lagi…

Rosni berkata dengan sopan,”Abang Hamid…ingatlah pada akta 15 dalam perlembagaan pekerja sosial”..

Setelah mendengarkan teguran Rosni itu…Hamid terus menarik tangannya menjauhi Rosni…walaupun sebenarnya dia tidak berapa ingat isi kandungan akta 15 tu…

Hamid : “Maafkan saya”

Rosni : “Tak apa”

Lalu mereka pulang…Di rumah..Hamid terus masuk ke bilik dan membuka buku perlembagaan pekerja sosial dan mencari akta 15…lalu dia membaca kandungannya berbunyi begini:

“Teruskan Usahamu…Jangan lakukan Separuh Jalan”

Hamid: Cisssss…………(dalam hati)



24 ulasan:

Edy Fee berkata...

lucu lah..hahha menarik!

ria berkata...

hahahaha.. cian d lorh. .

specky gurlz berkata...

bahahaha..melepas kesempatan sebab lupa akta 15

izbeta shyah berkata...

SAPE SURUH TAK HAFAL AKTA AKTA TERSEBUT, KAN DAH FREEE FREE MELEPAS REZEKI YANG TERANG TERANG DEPAN MATA.!

Cikgu Den berkata...

hahaha lawak.

sAsyA berkata...

heh..boleh pulak..
ngeng hahahha

Ila berkata...

hahaha..macam siot jer

mamai berkata...

lama tak melawat ker sini, apa khabar

Yana Rina berkata...

hahaha... ntah pape..

Eda berkata...

haha..takot!!

melepas sudah..

Nur Hanani berkata...

Hahaha..nasib baik tak ingat pasal no. 15 tu...

Entri Terkini: Barang dah dapat..

eyna azmi berkata...

kah kah kah ..kesian ..melepaslah hamid malam tu

hazeleyed lady berkata...

Read this somewhere...but its in english version about a nun and a father...

irene_shane berkata...

hahahhahha..funny......

h4ni3 berkata...

hahah..
member siap bagi hint gitu!

Farhana Sahri berkata...

muakaka....lawak je

wida berkata...

hehe..kelakar gak

wahida berkata...

awek pun sama x leh pakai...

ch!natsu berkata...

hahaha adehla..~

Kaseh berkata...

waakakakak akta tak agak2..

Sekamar Rindu berkata...

Kaseh,

akta dah ok..tapi yg ikut akta tu sengal..

Sekamar Rindu berkata...

ch!natsu,

hehe

Sekamar Rindu berkata...

wahida,

:)

Sekamar Rindu berkata...

wida,

leh laaa..:)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy