Ahad, 6 Februari 2011

( Pelik) Molossia Negara Republik dengan 3 Orang Penduduk Saja,,,,

sebagai sebuah negara..nak masuk kena ada pasport


Mempunyai pejabat dan setem sendiri


Pemimpin Negara Molossia Kevin Baugh di depan Istana Presiden nya

Inilah pejabat pos nya..


Negara ini juga memiliki laman web rasmi nya yang sendiri



Fakta tentang Negara Molossia


Luas Wilayah : 14.3 acres
Date of foundation : 3 September 1999 (Saat di Nevada)
Pemimpin : Kevin Baugh (Ditaktor)
Bentuk Negara : Republic (Dictatorship de facto)
Bahasa : English (Deseret), Esperanto, and “Griko”
Mata Uang : Valora (Dari Koin Kasino)
Ibu Kota : Espera
Time Zone : Molossian Standard Time (UTC-7 hours, 29 minutes)
Penduduk Manusia : 3 (3 lainnya anjing )


Sebagaimana syarat-syarat berdirinya sebuah negara yang berdaulat, maka Republik Molossia memang layak dikatakan sebagai negara Republik terkecil di muka bumi ini, walau mungkin tidak akan pernah terdaftar di Pertubuhan Bangsa-Bangsa (PBB), namun Republik yang memiliki wilayah kedaulatan sendiri ini memang ada secara faktual, de facto.

Pemimpin Negara Molossia Kevin Baugh , pendiri sekaligus pimpinan negara Molossia.Republik Of Molossia secara geografi berada di dalam negara Amerika Syarikat iaitu di Dayton Nevada, jadi negara Molossia dikelilingi oleh negara Amerika Serikat. Negara paling kecil ini di pimpin oleh seorang ditaktor yang bernama Kevin Baugh dimana Kevin ditemani oleh 2 anaknya.

Negera Molossia...dekat2 dengan Malaysia laaaa pulak....


4 ulasan:

Tasha berkata...

ish.... betul ker? sukar untuk dipercayai. nak buat negara sendiri juga lah. boleh tak?

si para para berkata...

aku pun nak buat negara sendiri jugak la kalau maca tu.hehe

Tanpa Nama berkata...

Haah,, rasa musykil lak..Hehe

MAPPIAU berkata...

hah betul ke nih, gusar ni nak caye hikhikhik :P

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy