Ahad, 27 Februari 2011

Puisi Dari Suami Kepada Isteri Untuk Kahwin Lain

jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinarmu kerana
engkau mengharapakn sinaran dari
ku....
Ingatlah bahtera yang kita kayuh,
begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi,
hingga kadang -kadang
bumi terasa akan silauan ku
Lantas aku ingat akan satu hal bahawa
Tuhan mencipta bukan hanya bumi
malah ada planet lain yang mengharapkan
sinarku
Lalu....
Relaknlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Ilahhi
sinaranku di perlukan di planet lain

BALASAN PUISI SANG ISTERI..

andai kau memang mentari
sang suria yang membri cahaya
aku merelakan engkau berikan
sinarmu kepada segala planet
yang telah Tuhan ciptakan kerana
mereka juga seperti aku
perlukan cahaya mu
akupun juga tidak akan merasa
kekurangan dengan sinaranmu

AKAN TETAPI!!!
Bila ku hanya sejengkal lilin
yang berkekuatan 5 watt saja
janganlah kau bermimpi untuk
menyinar planet lain
Kerana bilik tidur kita yang kecilpun
belum sanggup kau terangi
Lihatlah dirimu pada cermin kaca di
sudut kamar kita,
ditengah remang pancaran
cahaya mu yang telah aku mengerti
Cuba lihat siapa dirimu.....
MATAHARI atau lilin
ataujangan-jangan cuma mancis
saja!!
OH,''PLEASELAH' abang....!!
NAK KAHWIN LAIN KONON!!!!
BERANI BUAT LAAAAA..!!



sumber: klik sini


13 ulasan:

Kaseh berkata...

hahahaha nice one....

Yana Rashid berkata...

hehe comel benaunye haa puisi tu ;)

C I K . F Y Z A berkata...

Adess..
ingatkan puisi romantik..sekali baca keluar terus puisi lawak..
thnx for making my day with this entry :)

intan.maisarah berkata...

hahahahahhahahaha

Tanpa Nama berkata...

abg jgn tiru versi puisi niiii..tak dibenarkan utk menduakan..hehe

ladyzamea berkata...

hahaha..mmg gelak aku baca!
mula2 ayat puitis gitu..last2,ayat
tidak boleh dicover lg...'ader berani'..

AZRUL AZMI berkata...

sangat tersirat....

azah_rohaizah berkata...

ahahaa...
terbaek...berani buat laaaa
nak merasa tido kat ruang tamu???

sYiRa LoKMaN berkata...

hahaa..penuh makna !..

specky gurlz berkata...

terbaik lah puisi ni hehehe

najwa's berkata...

kehkehkeh... :P

Cahaya... berkata...

hehe..menarik..

Senja berkata...

hehehe,....jangan biarkan suami menikah lagi apalagi jika dia hanya serupa lilin :D

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy