Jumaat, 4 Mac 2011

cinta tak mengenal keturunan..kisah benar Monyet dan ayam bercinta..


Cinta ternyata milik siapa saja. Perasaan mencintai dan dicintai ternyata tak hanya milik manusia dengan manusia. Binatang atau haiwan pun ternyata boleh jatuh cinta.

Seperti yang terjadi di Desa/Kecamatan Pasirian, Lumajang. Monyet dan ayam betina menjalin percintaan. Percintaan antara kedua jenis binatang yang berbeza ini nampak mesra. Sang monyet terlihat memeluk dan mencium ayam kampung kesayangannya.

Kisah cinta unik antara monyet dan ayam kampung dengan bulu hitam ini menurut pemiliknya terjadi setahun lalu. "Kejadian unik ini terjadi sekitar satu tahunan lalu," kata Pemilik Monyet dan Ayam, Ali Murtadi (40) ditemui di rumahnya kepada detiksurabaya.com.

Menurut Ali, monyet miliknya didapat dari kawasan lereng Gunung Semeru di Kecamatan Senduro setahun lalu. Monyet itu dipelihara dan dibuatkan kandang di bawah pohon mangga dekat rumahnya. Awalnya, monyet itu liar namun setelah sebulan dirawat, monyet pun jinak dan boleh menyesuaikan diri dengan kawasan sekitar. Bahkan dengan ayam peliharaannya.

"Saya terkejut melihat ayam milik saya sering tidur bersama monyet. Tapi sampai sekarang tidak ada masalah," tuturnya.

Pantauan detiksurabaya.com, sang monyet memperlihatkan kebolehannya menari. Monyet itu bergoyang-goyang dan membuat ayam betina mendatanginya. Seperti sepasang kekasih, ketika ayam datang, sang monyet langsung menyambut dengan pelukan dan ciuman mesra.

Aksi dari kedua binatang berbeza jenis ini mendapat perhatian masyarakat. Mereka berbondong-bondong menyaksikan 'percintaan' kedua binatang itu. Ketika kedua binatang itu menunjukkan kemesraan, warga yang menonton tertawa.

"Saya tahu ada monyet 'nikah' dengan ayam dari mulut ke mulut," tutur Suhartono (50) warga Desa Tempeh Tengah, Kecamatan Tempeh yang datang bersama isteri dan anaknya kerana teruja.


sumber: borak kosong

16 ulasan:

bun berkata...

subhanallah
kuase allah

garfield88_aini berkata...

maybe diorg nie best frez nie... yang jenis xleh berengang... cinta??? entah la.... setahu aini manusia je cinta...=)

maira berkata...

salam..
subhanallah.. sungguh luar biasa kasih sayang monyet kat ayam kampung tu :)

specky gurlz berkata...

cinta tak kenal spesis..hahahah

Cik Rimau berkata...

mcm ni pye cite pon ade jugak ek... hehehe

aida4eva berkata...

dulu penah tengok monyet ngan kucing :)

OKEdChokelaT berkata...

salam SR...percintaan yg menarik kot...tp yg mna 1 jantan yg mna satu betina nie...=) gurau senda di petang hari...weeee....

Puan Kutu berkata...

Tak bley tahan kisah cinta monyet n ayam jantan nie..Loving betul!

~~sEpOhOn KaYU~~ berkata...

comelnya ayam tu dgn monyet

(^_____^)

sugar2 kapas strawberry berkata...

jodoh takenal usia..harta..pangkat

h4ni3 berkata...

alolor... comeynyeee

ladyzamea berkata...

comelnya ayam n monyet tu,
sy yakin,bahawa cinta itu milik
sesiapa jua..heeee

eyna azmi berkata...

hahaha cam kelakar jek..

ummu berkata...

assalamualaikum
subhanallah...

♥ IᴚZ◖∀ᴎ ssʎuuɐ. berkata...

post yg sgt menarik!
ohoi~~ i like:)

ciEk NiENa berkata...

cinta xmengenal jenis.. HUHU

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy