Sabtu, 26 Mac 2011

Dicekup bersama bukan mahram



MELAKA: Keseronokan sepasang kekasih berusia 19 dan 22 tahun menjadikan bilik sebuah pangsapuri di Bandar Hilir, dekat sini, sebagai tempat memuaskan nafsu berakhir apabila ia diserbu sepasukan Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) kira-kira jam 1.30 tengah malami, semalam.

Ketua Pegawai Penguat Kuasanya, Rahimin Bani berkata, berdasarkan aduan yang diterima sejak beberapa hari lalu sepasukan anggotanya menyerbu rumah disewa pekerja sebuah syarikat jualan langsung itu kerana dikatakan terdapat sepasang pasangan bukan mahram tinggal bersama di dalam satu bilik.


Katanya, ketika serbuan pihaknya menemui dua lelaki sedang tidur di ruang tamu dan pemeriksaan lanjut di sebuah bilik yang bertutup pintunya mendapati pasangan berkenaan sedang tidur dengan pakaian lengkap.

“Soal siasat dilakukan mendapati pasangan terbabit tidak mempunyai hubungan mahram dan mendapati lelaki berkenaan bukan Muslim dan kedua-duanya adalah rakan sekerja.


“Wanita itu adalah jurujual, manakala lelaki berkenaan pula penyelianya dan mereka mengakui mempunyai hubungan sebagai sepasang kekasih,” katanya, di sini, semalam.


Rahimin berkata, siasatan lanjut mendapati pasangan terbabit mengakui sudah bermalam bersama dalam satu bilik sejak beberapa hari lalu.


Katanya, mereka juga baru berkenalan sejak empat bulan lalu apabila bekerja di tempat sama dan mengakui terlanjur beberapa kali.


“Pasangan terbabit ditahan mengikut Seksyen 53, Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 kerana bersekediaman dengan bukan muhrim.“

Sabit kesalahan boleh didenda RM3,000 atau penjara selama 24 bulan atau kedua-duanya sekali,” katanya.







24 ulasan:

Miss Dill berkata...

selamber je diorang ni. tak fikir halal haram dah. fikir nak seronok jep

Miss Dill^^

cik chinta berkata...

salam, sebab tak nampak dosa depan mata, tu sebab berani buat. mgucap.

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum..

begitulah manusia bila nafsu menguasai jiwa lantas akal yang dianugerah tidak bisa menilai mana dosa & pahala...
:(

nurkass berkata...

nauzubillah..
tak taulah apa nak jadi ngan bebudak ni..haihhh

manueng berkata...

baru je kenal 4 bulan dah boleh terlanjur beberape kali...peh... senang nye...

CintaZulaikha berkata...

drg mana ada pikir. mungkin drg pikir drg tak buat apa2. jadi drg no hal ...huhu..giloo

qucachahir berkata...

ragam manusia macam-macm..

hanim azhari berkata...

eerkk..dunia nk kiamat mcm2 bole jd

Kaseh berkata...

makin lama makin ramai citer org kena tangkap basah nih haishh..

Zaza berkata...

haiyooo..
hope tak tergolong la :'( teruk...
huhu...moga kakak2 aku n aku sekali terlindung ng dugaan n ujian cm ni...huh

dLa berkata...

bru 19 thn? muda lagi!

ika puk puk berkata...

macam2 hal la skrg..
xmalu ke diorang..
adoiiii

Sekamar Rindu berkata...

ika puk puk,

tu la tu...mcm2 hal la pulak....yg dilarang tu la yang dibuatnya..

Sekamar Rindu berkata...

dLa,

muda lagi...

Sekamar Rindu berkata...

Zaza,


moga2 kita dijauhi semua yg tak baik tu...

Sekamar Rindu berkata...

Kaseh,

dunia akhir zaman, mcm ni laa...kak..:)

Sekamar Rindu berkata...

hanim azhari,

dunia yg sarat dengan kemungkaran....

Sekamar Rindu berkata...

qucachahir,

betul tu kak..mcm2 hal laa pulak..

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

kerana nafsu....akal dah tak berfungsi lagi..

Sekamar Rindu berkata...

manueng,

nipisnya iman...

Sekamar Rindu berkata...

nurkass,

syaitan pasti bertepuk gembira...

Sekamar Rindu berkata...

Pn Kartini,

betul tu puan..

Sekamar Rindu berkata...

cik chinta,

sangat malangnya...

Sekamar Rindu berkata...

Miss Dill,

dok fikir yg haram saja..mcm2 ragam...

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy