Selasa, 15 Mac 2011

Dulu ahli bina badan, kini mak nyah glamor

CHRISIE EDKINS semasa dia seorang lelaki.Gambar kecil wajah Chrisie Edkins selepas menjadi mak nyah.


SOUTHAMPTON, Britain - Seorang bekas ahli bina badan lelaki, Chrisie Edkins kini bergelar model glamor selepas dia menukar identitinya menjadi seorang wanita, lapor sebuah akhbar semalam.

Edkins, 31, ditawarkan banyak kontrak peragaan yang menyaksikannya beraksi sebagai model wanita malah dia juga menceburi bidang nyanyian.

Lelaki tersebut yang memiliki seorang anak perempuan berusia sembilan tahun, Chloe, hidup sebagai seorang wanita selama bertahun-tahun sebelum dia tampil secara terbuka dengan identiti barunya itu pada tahun 2003.

"Saya masih melaksanakan tanggungjawab sebagai penjaga dan anak saya memahami kehidupan baru saya," katanya.

Edkins yang dahulunya dikenali dengan nama lelaki, Chris pernah bekerja sebagai seorang mekanik dan juruelektrik dengan tujuan untuk membuktikan kepada dirinya bahawa dia ialah seorang lelaki 'sejati'.

Namun, dia kemudian memutuskan untuk akur kepada naluri kewanitaan yang kuat dalam dirinya.

Edkins kemudian menjalani terapi hormon dan pelbagai rawatan kosmetik termasuk rawatan membesarkan payu dara untuk tampil sebagai seorang wanita yang cantik.

Dia mengubah profil diri di Facebook kepada wanita pada tahun 2003. - Agensi




33 ulasan:

MAPPIAU berkata...

ish ish dah elok2 rupe paras sebagai lelaki nak jugak tuh tukar jadi perempuan. dunia akhir zaman :(

Noriz berkata...

astaqfirullah...mcm2 hal ek..

Miss Dill berkata...

dah ensem dah. nak jadi pompuan pulak. macam2 manusia ni.


Miss Dill^^

YAYA AZURA berkata...

jadi lelaki hensem..jadi pompuan comel...haha..tapi nape lak nak tukar2..agaknya anak dia panggil dia daddy ke mummy..hikhik...

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

heheh..sbb masa dia lelaki tu mmg ade ciri2 muke pompuan kan..:-D

CintaZulaikha berkata...

tak tau nak kata apa..huuh...

faraa halim berkata...

gile comel bile dh jdi pmpuan 2 hehe

Penyair SenjA berkata...

jadi lelaki dan ensem dahhh.....hmmmmm

najwa's berkata...

huhuhu (-.-')

hanim azhari berkata...

da xde keje len nk buat agaknye..xbersyukur tol jd org llki

AdiaLuze berkata...

Hmmm...Agak2 anaknye nanti akan mengalami kecelaruan gender jugak tak...Hmmmm..

(✿◠‿◠) berkata...

body die hot..boley..boley.

Azroy Bin Kassim berkata...

pengaruh sekeliling ni..

Sekamar Rindu berkata...

Azroy Bin Kassim,

pengaruh masa kecik lagi..selalunya ni..

Sekamar Rindu berkata...

(✿◠‿◠)

heheh...boleh laa...adalah sikit hot..

Sekamar Rindu berkata...

AdiaLuze,

ya..memang akan berlaku la tuu

Sekamar Rindu berkata...

hanim azhari,

mcm2 ragam...dunia2..:)

Sekamar Rindu berkata...

najwa's,

mcm2 kan....pelik..10x

Sekamar Rindu berkata...

Penyair SenjA,

tu laa tu...lelaki dah ok..tukar jadi pompuan..ish

Sekamar Rindu berkata...

faraa halim,

seksi habis hahahaha..

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

senang2 je nak ubah kurniaan Tuhan ni..

Sekamar Rindu berkata...

rose --{@ ibuRafiq @},

ya ..betul juga..tapi tak perlulah sampai mcm tu sekali..

Sekamar Rindu berkata...

YAYA AZURA,

daddy ke mummy..hehe..cute nyaa..:P

Sekamar Rindu berkata...

Miss Dill,

tu la..pelik kan?..ishh

Sekamar Rindu berkata...

Noriz,

entahlah..dunia2..)

Sekamar Rindu berkata...

MAPPIAU,

tu la tu puan...mcm2 hal laaa pulak..

cik sakdi berkata...

ala nenek kalau buat pembedahan pon badan jadi hot jugak. haha

Kaseh berkata...

lawa gak eik

garfield88_aini berkata...

punya la encem... tetiba jd nyah... xkena lgsung...=p

Sekamar Rindu berkata...

garfield88_aini,

lain org lain ragam...:)

Sekamar Rindu berkata...

akak.. Kaseh,

boleh aaaa

Sekamar Rindu berkata...

cik sakdi,

heheheh..nenek..? hahha

manueng berkata...

syg btul...kire ensem la time masih laki dulu...ade plak g tukar jantina...ish3~

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy