Sabtu, 19 Mac 2011

[ gambar ] suami cerai isteri yang berjanggut.....[ ishhh..ishhh..]


Dubai-Bagai membeli kucing dalam karung. Itulah perasaan yang melanda seorang diplomat Arab. Dia memutuskan membatalkan pernikahan setelah melihat calon istrinya, yang selama ini wajahnya tertutup cadar, ternyata berjanggut dan bermata juling.

Peristiwa itu menjadi kes mahkamah di kota Dubai, United Emrirat Arab.Diplomat senior yang mengaku sebagai duta besar dari suatu negara Arab itu menilai bahawa ibu pengantin perempuan telah menipu dirinya. Ibu itu ternyata menunjukkan dia foto-foto seorang perempuan cantik, yang ternyata adalah saudara kandung ’pengantin’ yang akan dia nikahi.Diplomat yang bergelar Duta Besar Berkuasa Penuh itu sempat beberapa kali bertemu dengan calon isterinya. Namun, wajah perempuan itu selalu tertutup sehingga sukar dilihat kecantikannya.

Wajah mempelai itu baru terungkap saat dirinya akan dicium oleh Duta Besar di hari pernikahan, yang tidak disebutkan tarikhnya. “Setelah duta besar dan calon istrinya, yang berprofesi sebagai dokter, menandatangani kontrak pernikahan, keduanya duduk berdampingan. Duta besar itu mengaku saat akan mencium istrinya itu, ternyata yang bersangkutan dianggap punya janggut dan bermata juling,” kata sumber yang tidak disebutkan namanya itu.

Marah kerana merasa ditipu, Duta Besar itu akhirnya membatalkan pernikahan. Dia bahkan mengadukan masalahnya ke Pengadilan Syariah di Dubai kerana sudah merasa terhina dan mengalami malu.

Dalam tuntutannya, laki-laki itu meminta pengantin perempuan dan keluarga membayar ganti rugi sebesar 500.000 dirham. Menurut dia, jumlah itu sepadan dengan harga sejumlah perhiasan, baju, hadiah lain yang telah diberikan kepada calon isterinya.Dia juga minta hakim untuk memeriksa pengantin perempuan kepada doktor specialis kerana siapa tahu yang dia menderita gangguan hormon sehingga tumbuh janggut.

Pada hari Pengadilan Syariah, pihak pengantin perempuan, meminta hakim untuk membatalkan tuntutan hukum itu. Bahkan, dia menuntut agar di duta besar membayar nafkah hidup kepada dirinya setelah membatalkan pernikahan.

Maka, hakim memutuskan meluluskan permintaan di duta besar agar calon istri yang tak jadi dinikahinya itu diperiksa ke doktor specialis dan menurut laporan doktor bahawa tergugat tidak mengalami masalah hormon.

Hakim pun menolak tuntutan duta besar agar pengantin perempuan membayar ganti rugi. Keputusan lainnya adalah hakim secara rasmi menceraikan pasangan bermasalah itu.

Kes ini juga mendapat perhatian dari sejumlah media internasional, diantaranya dari Prancis, AFP,Russia, Ria Novosti, dan laman harian Times of India.



p/s: ishhhh......cukur jelah janggut tu...abis cerita....yg isteri pun dah tahu nak kwin..yg tak nak cukur tu kenapa??????... [ isteri hormon berlebihan]

sumber: klik sini




42 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aiyakk...isteri pun ade janggut ke??ish

Iera Lollies berkata...

kesiannye permepuan tu..
hormon terlebih pulak..

Noriz berkata...

klu hormon cam tu rasanya kena tiap2 ari bercukur...baru licin bersih... mcm2 kes ek

storyfromme berkata...

kesian jugak kat pengantin perempuan tu.tapi agak-agak la.kalau ye pon cukur la.maybe kalau die cukur janggut tu pengntin laki boleh terima yang juling tu.

cik sakdi berkata...

sedangkan pondan boleh buat mcm2 untuk janggut diorang, xkan pompuan xleh kot. hehe

Miss Dill berkata...

kakak, kenape kakak tak cukur janggut tu?

Miss Dill^^

░♥si lampu neon♥░ berkata...

aku pernah gak jumpe pempuan yang ade banyak janggut..lebat plak tu..alaaa nak wat camne pun..kalau cukur lagi la lebat kang..huhu belai je laa janggut tu =P


Jemput3x…hehehe..
# Tutorial : Cara Pasang Facebook Like Button Comel !#
# Cara Dapatkan Buffered Earnings Nuffnang - Part 1#
# (Silampuneon dah Grad !) Gambar Konvokesyen PISMP 2011- Part 1#

eyna azmi berkata...

alahai ...keciannye kat dia ...

Mya Amira berkata...

uih, kalau sy la jadi lelaki tu, sy pon terkejut. hehe.

Kakzakie berkata...

MOral of the story: jangan tipu org lain demi kebaikan diri sendiri.

Budak Botak berkata...

emmmmm, mcm2 hal. yg mak dia tunjuk gambar org lain tu lah salah. He3...

hanim azhari berkata...

hahaha..hormon lebih ni..

Saffrina Ropiee berkata...

ada pulak kes macam ni. kesian kesian kesian.

Siti Fatimah Fuzz berkata...

maybe dia da cukur..tapi janggut tuu tumbuh dengan cepat...haha

misza berkata...

macam² hal. dalam dunia yang serba moden pun masih ada kes camni...Kuasa Allah.

Solihin Zubir berkata...

kesian jugak tgok sbb ada masalah hormon..
tp yg pegi simpan panjang cam jantan tu watpe kan..
shave je la.. adess.. tu pon nk kna ajar..

CintaZulaikha berkata...

hmmmm..apalah. bda camtu kan leh wat rawatan..tak leh sebarang cabut, krg melarat2 plak..sb pnh jek ada mem yg cam g2. tapi tak trok sgt lah..

Puan Kutu berkata...

haha betul tu cukur jer la.sy benor kt janggut tu..bab mata juling memang takble bikin!hehe..

Ila berkata...

tulah pasal.cukur jelah janggut tu..gi wat waxing ker...duit mesti byk tu

Norhayati Rostam berkata...

Wah..boleh sama2 wax la.

Kaseh berkata...

cian dier....

Sekamar Rindu berkata...

Kaseh,

memang kesian kak...

Sekamar Rindu berkata...

Norhayati Rostam,

terima kasih..singgah komen..

Sekamar Rindu berkata...

Ila,

wanita ini mahu suami nya tahu siapa dia yg sebanrnya...

Sekamar Rindu berkata...

Puan Kutu,

hahaha.cukur kang..semakin naik kang..:))

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

kak..kesian kan?...ish..

Sekamar Rindu berkata...

Solihin Zubir,

memang rasa simpati..:)

Sekamar Rindu berkata...

misza,

byk kejadian yg pelik2 berlaku...

Sekamar Rindu berkata...

Siti Fatimah Fuzz,

ya..mungkin juga..

Sekamar Rindu berkata...

Saffrina Ropiee,


sangat simpati dan kesian..

Sekamar Rindu berkata...

hanim azhari,

sangt kesian..:)

Sekamar Rindu berkata...

Budak Botak,

tu la..mak dia pun masalah juga..

Sekamar Rindu berkata...

Kakzakie,

betul...saya sangat setuju..:))

Sekamar Rindu berkata...

Mya Amira,

hhahaa..semua akan terkejuttt..:)

Sekamar Rindu berkata...

eyna azmi,

sangt kesian kak..

Sekamar Rindu berkata...

♥si lampu neon♥,

jumpa kat mana???

Sekamar Rindu berkata...

Miss Dill,


hahhaa..nak nampak cute..tu yg x cukur..:)))

Sekamar Rindu berkata...

cik sakdi,

hehe..entah laaa..payah nak jwb..

Sekamar Rindu berkata...

storyfromme,


sangat kesian....:)

Sekamar Rindu berkata...

Noriz,

penat la..kena cukur tiap2 hari..

Sekamar Rindu berkata...

Iera Lollies,

sangat kesian.....:)

Sekamar Rindu berkata...

salam..tanpa nama,'

ada.....hehehee

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy