Sabtu, 12 Mac 2011

[ gambar ] wanita yang menggugurkan kandungannya..




masa buat....sedap sama-sama, bila dah mengandung....lelaki tak nak bertanggungjawab..

so...mahu tak mahu wanita ini terpaksa menggugurkan kandungannya...


p/s: selalu berlaku dalam masyarakat kita....kes seperti ini........siapakah yang harus dipersalahkan...?



58 ulasan:

muhamad hanif berkata...

lelaki tu ad tu..dia yang snap gmbar kot.ahah.

saya YANA berkata...

ish2.... ape la dorang ni kan.. bayi tu da nak hampir sempurna kot kan.. eeiiii...

CintaZulaikha berkata...

bodo laaa...ish, ngeri kekadang nak tgk..

AizA berkata...

YA ALLAH.. sakit nya rasa jantung ni... kurang ajar punya manusia...

CintaZulaikha berkata...

bodo laaa...ish, ngeri kekadang nak tgk..

Tanpa Nama berkata...

sedih sungguh...baru minggu lepas rakan baik saya terpaksa menghadapi saat2 mengerikan apabila melihat rakan sekelas sendiri melahirkan anak dalam lawatan kelas di sebuah negeri di pantai timur. Kawan itu diamanahkan menyimpan rahsia itu. Selain saya, tidak ada yang lain dia ceritakan kecuali pensyarah pengiring yang dihubungi semasa di hospital. dan kemudian menyuruh beberapa orang mengemaskan pakaian si dia. nampaknya bukan mudah menyimpan rahsia. kalau bukan si A, si B yang akan membocorkan...nauzubillah

sicomot-comel berkata...

sedihnya..

baby tu dah ada rupa dah ada bentuk kenapa sesenang bunuh macam tu????!

HATYCIKNUURUL berkata...

nauzubillah,..astaghfirullahal azim,.insaflah sape2 yg trlibat ngn dosa bsr cmni,.mmbunuh!,.

Puan Kutu berkata...

Tak sanggup nk tgok...

jaa berkata...

salah pompuan tu...jgn lupa setiap 40 hari bulu hendaklah dicukur.salah satu lubok setan hendaklah dibersihkan.

Adzriel AB berkata...

hilang rasa kasih sayang..

eyna azmi berkata...

ya Allah ..kat mana nie ..selamba jek nampak pompuan tu ...

dua dua salah .... leki dan pompuan ..tak tahu kawal nafsu


SR ...suka lagu dikir barat nie ... uwaaaaa teringat kampung halaman .SR orang kelate jugak eh?

RaNiA berkata...

kesalahan org tua..bayi tak bersalah menjadi mangsa...

Yutaka Mushimura berkata...

Perh..sekamar rindu..nak amek boleh..nak tempek kt belog..info nih harus diwarwakan..agar kes buang bayi..kes gugur2 nih...dapat dikurengkan....

boleh ka???

tips terbaru

Tips Mendapat Ketenangan Dalam Senaman

Semua Untuk Kamu, My Lovely Follower

No Condom - NO PLAY PLAY

Tips Penjagaan Gearbox....Buatlah Ia Seperti Awek, Okeh

24 Ciri-Ciri Orang Yang Mencintai Kamu

Tip Melembutkan Dan Menenangkan Hati Sanubari.

Budak Botak berkata...

sedih2, bayi tu pon nk idup jgk...

Azroy Bin Kassim berkata...

berbalik kepada agama.. agama itu penting untuk semua

Mahfuzah Husna Zulkifli berkata...

Assalamualaikum w.r.t

Agak2 mayat bayi tu diorang tanam ke, buang dalam tong sampah ke atau buat sup? Sup bayi famous kot kat China. Quite disgusting...

maira berkata...

mana hilangnya naluri keibuan... mana hilangnya kasih sesama insan... sedihnya... :(

tot tot kecik berkata...

salam..


kesiannya bby yg xbersalah tu..
tp klu die nk bela pn msti kene thn ngan tohmahan org kn..

due2 bersalah sbb nk lakukn msti due2 kn..?lain la klu kne pksa atau kes rogol..
ermm pndpt je..

Rina AVAIL a.k.a cik betty berkata...

manala kau dpt gambar nih..ngeri aku tgknya..x sampai hati pun yaa..manusia takda hati betul yg gugurkan anak mcm ni..

specky gurlz berkata...

ishhk3..klau da cenggini xboleh nk slhkn sesape sama2 salah

si para para berkata...

zalimnya.............

Ibnushukran berkata...

astaghfirullah.. npe la dizalimi nyawa yng xbersalah 2..

SizZLing SuZai berkata...

Astaghfirullah alazim..moga kte sume dijauhkn dr kekejaman y sebegini...amin... ><

selipar hijau berkata...

kejam.

DgurLinReD berkata...

diri sendiri yang salah.. :)

halila Ibrahim berkata...

sedih dan sebak la.. sbg ibu rasa mcm sedih sgt.. jahat betul la.. sakit hati betul !!!.. semoga remaja melihat agar terbit rasa takut, kesian n insaf d hati..

Amirrah Zawani berkata...

ya Allah..
kesiannya bayi tu..
tu lah lain kali jgn buat.. bila dah jd mcm ni.. sendiri yg tanggung.. =_=

manueng berkata...

peh...dia still sanggup tgk janin dia tu...bese org mesti xsanggup nak tgk...huhu

Sekamar Rindu berkata...

manueng,

rasa mcm tak bersalah je....

Sekamar Rindu berkata...

Amirrah Zawani,

bayi yg tidak berdosa...menjadi korban..jenis manusia apa kan...

Sekamar Rindu berkata...

halila Ibrahim,

sesiapa yg melihat pun akan rasa sedih..

Sekamar Rindu berkata...

DgurLinReD,

ya..tak boleh nak disalahkan kpd org lain.kecuali diri sendiri saja.

Sekamar Rindu berkata...

selipar hijau,

sangat kejam....

Sekamar Rindu berkata...

SizZLing SuZai,

semoga kita dijauhi semua dugaan yg mcm ni..

Sekamar Rindu berkata...

si para para,

memang sangat zalim....dan tak ada perasaan langsung..

Sekamar Rindu berkata...

specky gurlz,


sangat kejam.....

Sekamar Rindu berkata...

Ibnushukran,

bayi yang tidak bersalah jadi korban..

Sekamar Rindu berkata...

Rina AVAIL a.k.a cik betty,

sangat ngeri..siap letak dalam plastik dah...memang ditong sampahkan bayi ni..

Sekamar Rindu berkata...

tot tot kecik,

sangat ngeri dan tak ada belas kasihan langsung...

Sekamar Rindu berkata...

maira,

kalau dah ibu sanggup bunuh anak sendiri..memang dah takde sifat keibuan tu..

Sekamar Rindu berkata...

Mahfuzah Husna Zulkifli,

dah pasti dibakul sampahkan....

Sekamar Rindu berkata...

Azroy Bin Kassim,

betul..setuju sangat dengan awak..agama adalah penting dalam mencegah perbuatan semua ini..

Sekamar Rindu berkata...

Budak Botak,

betul..apa hak kita membunuh bayi yang tidak berdosa tu...?

Sekamar Rindu berkata...

Yutaka Mushimura,

dizinkan....perbuatan kejam ini perlu dibendung...

Sekamar Rindu berkata...

RaNiA,

betul..bayi tidak berdosa..dan bayi .

Sekamar Rindu berkata...

eyna azmi,

memang dua2 yang salah, bayi tidak bersalah..tapi itulah..selagi ada pergaulan bebas, semua ini akan terlu brlaku..

Sekamar Rindu berkata...

Adzriel AB,

yg buang bayi ni memang sudah tiada nilai2 keibuan...

Sekamar Rindu berkata...

jaa,

nak salah kat pompuan tu saja pun tak adil..mesti salah kedua2nya lelaki dan pompuan..

Sekamar Rindu berkata...

Puan Kutu,

sangat kejam pn.kutu.apalah dosa si bayi ini sehingga sanggup dibuat mcm tuu?

Sekamar Rindu berkata...

HATYCIKNUURUL,

ya...insaflah kepada yg terasa nak buat tu...

Sekamar Rindu berkata...

sicomot-comel,

ibu yg tdak ada hati, pedal, perut dan perasaan saja yg sanggup bunuh bayi sendiri..

Sekamar Rindu berkata...

Tanpa Nama,

ya Allah...sangat tragis saya membaca komen tanpa nama ni..

memang besar dugaaan yg menimpa kawn awak tu..

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

sangat ngeri...memang ngeri puan.

Sekamar Rindu berkata...

saya YANA,

betul..sangat kejam...

Sekamar Rindu berkata...

muhamad hanif,

ya ke..?..kalau sesetengah lelaki..memang dah cabut dah...

hayati berkata...

isk isk..x berdosa baby tu..dalam kes camni..dua2 pihak salah..depa act before think.tulah manusia zaman skang..tau nak sonok je..ape salahnya kalo kawin trus kalo da suka sama suka..betol x en.sekamar rindu???huhuhu..daripada membunuh insan xberdosa..emo2..

Kaseh berkata...

taktau nak komen apa dah.. :(

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy