Sabtu, 26 Mac 2011

[ Hebat ] gambar dan video ikan paus pandai melukis


Paus Beluga atau yang biasa di sebut Paus Putih berhabitat di perairan kutub utara ini, kini menjadi artis melukis di ocenarium di China.

Paus yang bernama Xiao Qiang itu pertama kali mula untuk melukis ketika ia menemukan berus yang ditinggalkan pengunjung. Setelah itu dia mulai untuk melukis.

"Dia sudah menunjukkan ketertarikan untuk melukis, sekarang kami hanya memberikannya berus dan memegang kertas, sementara dia melukis dengan mulutnya," ujar pelatih Zhang Yong.

"Warna favoritnya adalah biru dan dia paling senang menggambar pemandangan laut," lanjutnya.

Para ahli mengatakan bahawa Paus Putih, lebih dikenal sebagai kenari, laut kerana ciri khas dari lengkingan suaranya yang tinggi, memiliki jaringan halus pada mulutnya dibandingkan paus lainnya, sehingga Xiao Qiang boleh menggunakan berus di mulutnya.

"Paus ini lebih pintar dibanding dengan jenis lainnya, ia juga suka bergurau dan bermain dengan pelatihnya," ujar Yong.

sumber: borak kosong dan jika mahu lihat video, klik sini

38 ulasan:

Puan Kutu berkata...

uii dasyatnya paus nie..so clever!!

Ibnushukran berkata...

alamakk.. comelnya!!.. hehe

aniswany berkata...

wauuu ,amazing ^__^

hanim azhari berkata...

ikan pon pndi lukis..bijak2

wahida berkata...

wah...pandainya paus ni, hebat betul kejadian Allah...

CintaZulaikha berkata...

dah la cumey, pandai plak tuh...nak sekor bely??? hihi

Encik Amman berkata...

Bijaknya ciptaan mu ya Allah.. rasanya gambar yg ia lukis tu gambar kapal kan.. binatang pun ada imaginasi

Kaseh berkata...

cool.. mmg haiwan ni kalau kita ajar dia akan jadi bijak.. akak ada tgk kat utube..kucing becakp..kiut giler..

ibuintan berkata...

kiut... bijak lak tu


nak sekor boleh?

dLa berkata...

comel nye die! nak bela la 1 .hehe

HATYCIKNUURUL berkata...

eee,comeynyeeee,.hehe,..suke die,.

eyna azmi berkata...

anugrah dari tuhan ,..

Daddy Ziyyad berkata...

saya nak ajar ikan emas saya melukis lepas ni..ekekekeke

Awie Omar berkata...

Buat Sekamar Rindu :

http://notaekstravaganza.blogspot.com/2011/03/spot-check-2011-sekamar-rindu.html

Dari Nota Ekstravaganza

Faaein Himura berkata...

wah.. bestnya... haiwan skang makin bijak atas kurniaan dari-Nya..

ika puk puk berkata...

terbaik la..huhuhu

NUR AYNIE berkata...

comey nyer...mcm dolphin la plak hahahah

Izyan Masri berkata...

WAAAH.NAK PAUS MCM NI :D

Khairil Shahmi Shaidun berkata...

sekarang ni manusia banyak percaya kepada binatang sehingga suruh binatang tilikkan nasib untuk hal-hal dunia macam Paul si sotong tu...

Sekamar Rindu berkata...

Khairil Shahmi Shaidun,

betul tu..time world cup ari tu heboh satu dunia pasal ramalan sotong tu kan...

Sekamar Rindu berkata...

Izyan Masri,

saya pun nak..:)

Sekamar Rindu berkata...

NUR AYNIE,

sangat comel kan..:))

Sekamar Rindu berkata...

ika puk puk,

hehee..memang terbaik..:))

Sekamar Rindu berkata...

Faaein Himura,

memang bijak...suka tengok..

Sekamar Rindu berkata...

Awie Omar,

terima kasih....singgah komen sini..:)

Sekamar Rindu berkata...

Daddy Ziyyad,

hehehhe.....saya pun nak juga ajar ikan laga..leh kan??

Sekamar Rindu berkata...

eyna azmi,

ya semuanya dari-Nya..

Sekamar Rindu berkata...

HATYCIKNUURUL,

cik nurul, memang comel..:))

Sekamar Rindu berkata...

dLa,

hehee..comel kan??

Sekamar Rindu berkata...

ibuintan,

heheh..memag kiut ibu...:)

Sekamar Rindu berkata...

kak..Kaseh,

sr pun tengok juga..

Sekamar Rindu berkata...

Encik Amman,

ya biantang pun bijak...semuanya kurniaan Allah..

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

:))) boleh tak salahnyaaaaa..:))

Sekamar Rindu berkata...

wahida,

sangat pandai:))

Sekamar Rindu berkata...

hanim azhari,

betul tu...ikan ini memang bijak..:)

Sekamar Rindu berkata...

aniswany,

hebat kan?

Sekamar Rindu berkata...

Ibnushukran,

comelnyaa...:)

Sekamar Rindu berkata...

Puan Kutu,

memang bijak...:)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy