Khamis, 31 Mac 2011

jatuh cinta pada senyuman wanita ini..



Lihatlah ..wanita ini dengan keadaannya seperti itu masih tetap tersenyum......benarkan senyuman petanda.. bahagia??..... hidup ini walau sesukar mana pun.....walaupun sepahit mana pun...tetap diteruskan....



Seperti musim yang terus meruntuhkan hujan tanpa bosan
Cinta yang ternoda selalu renta mengirimkan airmata
Kesetiaan tergulung ngeri kerana awan memenuhi hari
Lautan sunyi para nelayan memutus mimpi, camar sendiri

Seperti musim yang terus menangis dengan wajah sepi
Harapan bersama telah hanyut terbawa arus mungkin pupus
Hendak menggapai, galah di perahu tak cukup panjang untuk diraih
Lautan sepi, batu-batu menjadi mati mengingkar janji, sunyi

Seperti musim yang terus melahirkan kelabu tanpa ragu
Mac yang resah membuat kita saling terpaku ..
Arah haluan terasa suram sama gelapnya berlayar malam
Penanda arah terlanjur padam lantaran hati remuk-redam
Kau menuju karang aku terhantam taufan, sama juga karam

Berharap siang awan gelap tak bosan menghadang, nasib malang
Lelaki ikan atau perempuan karam sampai kapan melarung sayang
Mencuri perawan sama saja mendulang awan, bayang-bayang
Janji-janji menjadi basi menanti mati sebentar lagi, bisa pari
Aku melangkah ke titik yang paling sepi hari ini...




26 ulasan:

**::CIKNUURUL::** berkata...

salam =)

senyuman yg paling berharga dlm hdup,.xde harta pon klu kia msih boley trsnyum,itulah harta kita,..senyum tnda bahagia,.

maiyah berkata...

sapa tau bila dia bersendiri?..

si para para berkata...

biar sepahit mana kehidupan, usah lekang dengan senyuman...

bila baca sajak tu..rasa diri ni macam usman awang tengah baca sajak.hehe

pandai karang sajak.. cekgu ke ni..hehe

hanim azhari berkata...

huwaaa..sentap sekejap..tpi betol la..kekadang kite tak perasan..yg org kurang sempurna ni lebih menikmati kehidupan dr kite yg sempurna ni

Si DauN CeRi berkata...

bile kita susah.. kalau kite ingat nasib org lain yg jauh lebih susah drpd kite..rasa insaf.

Ibnushukran berkata...

segala apa yang berlaku ada hikmahnya.. Allah swt sentiasa mnguji orang2 y beriman.. terimalh dengan redha.. :)

nurayunni berkata...

semoga dia tabah..

Eien Mohmad berkata...

SENYUM (:
memancar sinar bahagia dalam hidup . bulee buat hilang masalah .

ibuintan berkata...

insan yg tabah, senyuman pengubat duka

sicomot-comel berkata...

salam..

hm..
sedih pulak tgk pmpn tu..
siyes sentap..
nasib dia same lah mcm sorg laki yg mcm dia jugak..

tabah ^^

Sekamar Rindu berkata...

sicomot-comel,

saya pun rasa sedih juga..

Sekamar Rindu berkata...

ibuintan,

betul tu ibu...

Sekamar Rindu berkata...

Eien Mohmad,

separuh drp masalah akan hilang dengan sebuah senyuman..

Sekamar Rindu berkata...

Si DauN CeRi,

ya..semua dugaan...hadapilah dgn redha..

Sekamar Rindu berkata...

hanim azhari,

yg penting kita perlu bersyukur atas kurniaan drp Allah swt..

Sekamar Rindu berkata...

si para para,

terima kasih..:)

Sekamar Rindu berkata...

maiyah,

kak..tq singgah komen sini.

Sekamar Rindu berkata...

*::CIKNUURUL,

terima kasih cik nurul..

Sekamar Rindu berkata...

nurayunni,

ya..harap mcm tulah..

Eien Mohmad berkata...

hahaha. yeahh (: betul tuhhh. heee
Eien sokong .

CintaZulaikha berkata...

dia cenyum mungkin sb dy ikhlas ngn pe yg terjdi kat dy...

MiSzy DiaN berkata...

bertuahnya insan tersebut.. masih mampu tersenyum spt orang lain..

nelly berkata...

sweet !!!

yaNa berkata...

saya berpeluang bertemu ngan sorg wanita yg tabah n sentiasa mengukir senyuman di bibirnye..
wanita itu juga insan istimewa spt gadis di gambar ini..
tanpa anggota tubuh yg lengkap..dia masih mampu mencari rezeki dgn berniaga..
jika berpeluang..dtglah ke pintu utama pasar payang, kuala terengganu..
anda sumer pasti tertawan ngan senyuman wanita cekal itu.. ;)

♫♪~ Naurah Nawwarah ~ ♫♪ berkata...

senyuman pengganti duka lara dlm hidup kite ...=)

umUMRA berkata...

perlu ke bersedih lau ia adalah ketentua tuhan..redha adalah satu ubat jiwa..senyum mnjadi penawar bg kekurangan..

senyum x perlu kata apa-ap..

pece V(^_^)..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy