Selasa, 15 Mac 2011

Kisah Di Malam Jumaat...sebuah kisah benar..



Apasal... kalau tajuk malam Jumaat jer... mesti kisah lucah ke...??? Sori.. beb... ini kisah lain beb..

Bacalah kisah benar ini dulu sebagai iktibar..., kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.


Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.


Suatu hari, aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib. Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya.


Aku yang 'konon'nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu. Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku.


Aku pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi Apalagi, melatah lah tok imam tadi.


Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah.


Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.



Moral: Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam.





41 ulasan:

GadisGula-gula berkata...

KISAH yang dialami sendiri kE?? haha! adoii.. pecah peroT~

tOkeY aIskrIm berkata...

haha.. apa lah yang tok imam tu latah??

mr E oSk gurL berkata...

kelakar2....haha....mcm tu plak...x perlu k0t masuk kan balik...hehe

alexa yussida berkata...

hehehe..tergelak saya baca..ni kisah betol ke?ya aduiiii...

si para para berkata...

haha ngilu tu...

abu muaz berkata...

he,he,heeeee tak terganbar bagaimana perasaan imam tu ya bila terasa kainnya bergerak-gerak... lucu dan nakal SR ni

Cikgu CTE berkata...

memang lucu....

Izbeta Shyah berkata...

haha, pepagi aku dah tergelak macam ni.! adehhh.! HAHA, ! ni alami sendiri ke.?

iN Laa...~ berkata...

hahahahah... =))

CintaZulaikha berkata...

hhahhahhha...senak perot bila baca...

NADYA AMINUDIN berkata...

HAHA biasa la tu zaman budak budak

Sekamar Rindu berkata...

NADYA AMINUDIN,


heheeh..ya zaman budak2 semuanya nakal2..:)))

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

hhahahhahaa....:))terima kasih puan komen di entri merapu ni..:)

Sekamar Rindu berkata...

iN Laa...~,

hehehe..tq.....

Sekamar Rindu berkata...

Izbeta Shyah,

terima kasih..:))

Sekamar Rindu berkata...

Cikgu CTE,

terima kasih Cikgu CTE...:)

Sekamar Rindu berkata...

salam...tuan abu muaz

sekali sekala tak pe kan..hehehehe

Sekamar Rindu berkata...

si para para,

heheh..memang ngilu laaa tu..:)

Sekamar Rindu berkata...

alexa yussida,

terima kasih komen...:))

Sekamar Rindu berkata...

mr E oSk gurL,

hehehe....:))

Sekamar Rindu berkata...

GadisGula-gula,

hehehhe..terima kasih..:))

(✿◠‿◠) berkata...

hahaha....seyes lawak giler... yg g masuk kn semula tue tak bley bla.

deqla manjew berkata...

hahahaha..lawak betol la SR...
kan kalo nk amek gula2 tu bile ayh menjeling kene masokkan blk gula2 tuh..cam 2 gak la kan ngan kain tok imam 2 kan?kan?kan?..hehee...

deqla manjew berkata...

hahahaha..lawak betol la SR...
kan kalo nk amek gula2 tu bile ayh menjeling kene masokkan blk gula2 tuh..cam 2 gak la kan ngan kain tok imam 2 kan?kan?kan?..hehee...

hanim azhari berkata...

hahaha..sian SR..tapi salah sndri jgk kan ~lalalalala~

Fadzli Amir berkata...

Hahahaha...aku tak tau nak cakap apa...gelak tanpa disengajakan sampai menangis...

Azroy Bin Kassim berkata...

nice one.. kah~ kah~ kah~

Sekamar Rindu berkata...

Fadzli Amir,

hehe..terima kasih singgah komen sini..

Sekamar Rindu berkata...

hanim azhari,

masa budak ..mana tahu semua tu..hahaha

Sekamar Rindu berkata...

deqla manjew,

hahaha....aah...:)

Sekamar Rindu berkata...

(✿◠‿◠,

terima kasih..singgah komen..:)

Sekamar Rindu berkata...

Azroy Bin Kassim,

terima kasih..:))

Miss Ran berkata...

Bdk2 mane la paham hehehe

Kaseh berkata...

hahahahhhahaa berair mata akak gelak SR o0iiii....hahahah pinjam nak buh kat blog...hahahha aduhaiiii bertuah tul la kamu nih..

maira berkata...

memang kelakar la.. siap kena rotan sampai berbirat punggung.. adoila.. nak tergelak...

psst: adik SR, thanx sebab selalu singgah blog akak.. jangan la panggil puan, panggil akak jer, lebih mesra :)

Sekamar Rindu berkata...

kak maira,


tu cete lama...:))..saja kongsikan..

haha.

Sekamar Rindu berkata...

kak Kaseh,

hehehhe....kak...ish...

boleh....hehe..diizinkan..

Sekamar Rindu berkata...

Miss Ran,

betul..budak2 mana la tahu apa2..hehehe

HATYCIKNUURUL berkata...

aik!,.cmne sy trlepas pndg ni?,.oo,sbb kisah mlm jmaat,.hoh,.tkt nk bce,.hehe,.rpenye ksh lain ek,.adoii,.bdk tu sr mse kcik ke?,.haihh,biar btol,.hehhee,..

FARISZ@AZ.Com berkata...

di dalam genaka ada iktibar.

FARISZ@AZ.Com berkata...

di dalam jenaka ada iktibar

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy