Khamis, 31 Mac 2011

Pengalaman paling pahit..tersilap rumah kenduri kahwin...


tersalah pergi makan kenduri adalah pengalaman yg paling tak dapat saya lupakan hingga ke hari ini....malu bukan kepalang...pendek kata merah la muka menahan malu..

kisahnya bermula..apabila seorang rakan guru mempelawa saya hadir ke tempat kenduri kawan lamaya di Tampin, Negeri Sembilan setahun lebih yang lalu..

saya kesian kerana jarak Seremban ke Tampin, melebihi 26km, eloklah saya temaninya..

nak jadikan cerita.....

dalam perjalanan ke Tampin, beliau menyatakan dengan yakin, tahu lokasinya...saya ikut saja..sebab ini bukannya kwan saya..

40 minit memandu, maka sampailah di sebuah taman perumahan di Tampin,..

" betul ke sini ni...." tanya ku...

" ala..cuba tengok2 kan papan tanda di sekitar jalan ni..kot-kot ada.." kata kawan saya..

10 minit mencari maka terjumpalah.. tempat yang dituju.. apa lagi..kebetulan orang yang datang masih belum ramai...perut pun tengah lapar...

terus masuk ke khemah, dan mengambil makanan.....dan makan..


" best betul laa lauk..kan...." tiba-tiba kawan bersuara..

saya hanya diam, saja.... malas nak layan...orang dok tengah makan, kwn saya tu lak dok tanya mcm-macam..

Lepas makan, adalah pelayan datang membawa cenderahati buat saya dan kawan saya.....mcm biasa.mcm tempat2 lain juga...

tiba-tiba saya bertanya.."

" Ziz, mana kawan kao nya??" tanya aku..

" entahlah...aku pun tak nampak, yang peliknya...mana kawan-kawan yang lain ni?? takkan tak sampai2 lagi.." kataku.

sebenarnya beberapa kawan lain tu dah bertolak awal sikit daripada saya...

"untuk kepastian saya call kawan saya..."


" kau kat mana ni..? lambat nya sampai.." kataku..

" kat mana apa nyaa... makan kenduri laaa.." jelas kawan saya tu..

" tak nampak pun.., mana?"


"Alamakkkkk...dah tersilap rumah laa.. [ pada masa tu, ada 2 kenduri ada di tempat yang berhampiran..."

Tiba-tiba datang pakcik ke meja tempat saya dan kawan makan..

" encik berdua ni, di pihak pengantin lelaki ke..?"

"....pakcik...sebenarnya saya tersilap makan kenduri, nak pergi kenduri rumah kawan saya, cikgu Azizul," jelas kawan saya tu..

" ooo..cikgu Azizul?...depan lagi rumahnya..... tak apa2.. makan-makan..tak ada masalah....

kulihat pakcik tu mcm senyum2.....aduuuh....malunyyyaaaaaa..!

selepas meminta maaf, dan menghulurkan wang, saya apa lagi terus blahh laaaaaa...nak tunggu apa lagi...

adusssssss...memang memalukan..!!!!...bila ingat peristiwa ini..saya pasti tersenyum ...


p/s: Moral..: Mcm nilah yang berlaku apabila lokasi kenduri ada 2 tempat -pada hari, tarikh, masa yang sama....dan yang datang pulak...time tengah lapar...."

akibat peristiwa ini.....saya sejujrnya sangat rasa malu...! nasib baik hadiah belum bagi lagi..kalau tak tak tahu laaaaaa...:))




38 ulasan:

ain revival berkata...

hahaha~bleyh plak kan..moral of da story..jmpa tuan umah dulu b4 makan...:)hehe

muhamad hanif berkata...

hahaha..macam cite kat tb dah..

Anem arnamee berkata...

Hahah.kelako tapi kecian gak, mesti segan kann..ump

putryteya berkata...

huhu ... sy pon pnah jgk silap umah ni..

tp, xsmpat mkn laa,... nsb bek smpat tgok nma pgantin.

Pacek ABU sifir berkata...

siyes lawak n memalukan hahaha...
keras perut tahan gelak..

keep in touch
nak tanye kalo i nak buad contest supermak korang nak join tak? neh link nye..
http://cikabusifir.blogspot.com/2011/03/nak-jadi-supermak.html

**::CIKNUURUL::** berkata...

salam =)

hehehe,ape daa, lawak la ckgu2 ni,.tp xpela kn,dh rzki,nasib pkcik tu bagi mkn,.hehe,.malunyeeerrr,..sy klu g kndri,g trjah mak pngntin dlu,salam2 bru mkn,.kih3,adoii ckgu,.

Aisyah Aina berkata...

hahaha...buat malu je....
MORAL : Layanlah rakan yang tegur kite...haha...takde kene mengene lak...

hanim azhari berkata...

bahahaha..ape la SR ni..klu kene kt diri sendiri..mmg da xnk pegi umah org kawen lg huhu

Cikgu Den berkata...

aduh2. nasibla pak cik tue sporting je.

Fatimah Zahra' berkata...

haha. baik punya... sampai bila-bila tak bleh lupa tu. konfem,!

a.samad jaafar berkata...

hihihi.. saya pernah jugak tersilap mcm ni.. silap makan kenduri..silap rumah ziarah org meninggal.. ceh.. siap masuk baca surah yassin tuh..hihihi..

ibuintan berkata...

biasa dah kes tu, takpe silap rumah, yang penting minta maaf dan hulur sikit hadiah


tu lah ada juga eloknya majlis kenduri sekarang pasang banner gambar pengantin, kalau dah pasang dan dah tengok gambar pengantin, silap lagi... nasiblah tu

secangkir madu merah berkata...

memang lawak... tapi kira rezekilah tuh..hehehehehe

luahfikiran berkata...

SALAM,
DAH TERSILAP DAN DAH TERMAKAN NAK BUAT MACAM MANA? APAPUN, RUMAH KENDURI YANG BETUL JANGAN TAK PERGI PULAK ! MALAM NANTI, TAK PAYAH AMBIL DINNER !

Ibnushukran berkata...

haha.. selamat tak g masuk dalm umah cari pengantin.. haha

storyfromme berkata...

hehehe...tu bukan pengalaman pahit.pengalaman memalukan je :)

CintaZulaikha berkata...

hikhihkhik..malam2 ginilah dapt dgr citer lawak...serius mmg malu..tp nak wat guane dah termakan kan,,,kihkih

cacing berkata...

hahahahhaha... spechless... terguling2 baca kes ni... cayalah!

p/s: caicng polo gak blog sempoi ni... 3052 =)

kak aton berkata...

hahaha..boleh bayangkan 'malu2 kenyang..memang penting pehak pengantin memasang banner dan tanda arah..

Pn Kartini berkata...

Aduhaii..nak buat camne..
kesilapan yang tidak disengajakan..boleh dimaafkan pe:)

CGG berkata...

alahai....

naseb baik la..
takpe..
pasni mesti beware kan

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

tak pernah lagi kene camni sbb before makan kami akan jumpe family pengantin dulu utk tanye betul ke ini rumah si polan si polan? eheh

takpe leh dijdkan pengajaran :-)

deqla manjew berkata...

hahaha..ape la SR nih..yg p gtaw pakcik 2 slh knduri nape?mengkantoikan dri sndri jew..heee...lawak2..

z e r a n a i m berkata...

heehee..memang geli hati..ingat dlm drama je jd benda mcm ni..pengalaman yg akan dkenang smpai bla-bla..klakar..:D

atty's berkata...

dah kasi adiah ke belum masa tuh

hafiz hafizol berkata...

hahaha... boleh plak cam2 kan... yg lagik parah bila sudah makan.. lepas2 nak bersalam ngan tuan rumah n then haruslah dia x kenal spe kite ... muahahhaa.. konpem malu n larik laju2 kan.. hahha

eyna azmi berkata...

hahahaha ..kelakar betol SR samapai leh tertukar rumah

iema LELA berkata...

mcm penah bace..tp kt ne ye..:D

manueng berkata...

hadui la...naseb baik blum bg hadiah...kalo x tpakse mintak blk...haha

AngahSayang2314 berkata...

keh..keh..keh.. dah macam cerita drama jer...

umUMRA berkata...

hikhikhik...lau dlu oegi jenjalan mne..lau nmpk umah knduri mst wat lawak..jom2 kta p mkn knduri..lau jmp tuan rumah..wat2 knai..sbb nk mkn free punya pasal...

tp itulah gurauan..hikhik..takdenya brani nk mkn knduri org lau x d jmpt...haram woo...

Noriz berkata...

hehehe...kelako lak...untung la cikgu makan 2 kali ;)

Pembawa_Wacana berkata...

aiyak.... hahahaha..

ladyzamea berkata...

hahaha!!!
yg penting perut dh kenyang!!!
huhuhu....

Faaein Himura berkata...

ya sy ingat citer SR ni.. hehehe... dh tersalah nk uat camne kan....

Faaein Himura berkata...

ya sy ingat citer SR ni.. hehehe... dh tersalah nk uat camne kan....

Elle Elyssa berkata...

Elle dan family pernah sekali tersalah kenduri. Nasib baiklah kat kenduri tu ayah Elle jumpa dengan kawan dia, jadi tuan rumah tak rasa pelik sangat. Inilah akibatnya bila banyak kenduri dalam taman perumahan yang sama.

NUR AYNIE berkata...

hihihi..naseb baik pakcik sporting hihi

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy