Khamis, 17 Mac 2011

SEGMEN BLOGGER : LELAKI vs PEREMPUAN ( FIZIKAL )


  1. Sila jawab soalan ini ...
    1. Anda pernah jatuh cinta ? Apakah yang membuatkan anda jatuh cinta ? Kerana fizikal atau keperibadiannya ?
      Pernah..semua orang pernah jatuh cinta kan??.. yang paling penting keperibadiannya yang sangat diutamakan..baik,penyabar, lemah lembut serta pandai mennghormati orang tua..

    2. Apakah anda jenis mengutamakan fizikal dalam memilih pasangan hidup ? Kenapa ?
      Tidak memikirkan sangat soal fizikalnya..bila hati dah suka, kita redha sajalah apa saja kelebihan dan kekurangan yang ada pada dirinya..kerana sebagai manusia, memang kita tidak sempurna. kalau nak cari yang betul-betul sempurna ..nampak gayanya sampai bujang lapok pun tak kawin-kawin la agaknya..hehehhehe
    3. Bahagian fizikal manakah yang membuatkan anda tertarik ? Kenapa ?
      Saya tidak menetapkan bahagian2 yang tertentu yang membuatkan saya tertarik.

    4. Pendapat anda jika pasangan yang dah berkahwin mengatakan 'berisi tandanya bahagia' .. Apakah anda setuju ?
      Berisi tu makanya..suami selalu happy...makan masakan pun best2 yang isteri masak...bahagia bersama isteri dan anak-anak..tapi kalau terlebih berisi nanti mcm-mcm kena penyakit pulak..kencing manis la, darah tinggi laa....isteri yang berisi tiap2 tahun tak apa...tu rezeki namanya...wahhhh...hehehehe..

    5. Setujukah, lelaki kacak biasa kaki perempuan dan perempuan cantik pula materialistik ? Jelaskan pilihan jawapan anda ..

      Lelaki kacak, kaki perempuan?..mungkin juga ada kebenarannya, tapi taklah semuanya..kita tak ada data yang konkrit untuk mengukuhkan hujah di atas, tentang perempuan cantik pula yang meterialsitik tu, pun saya sukar nak menjawabnya..

    6. Beri contoh LELAKI IDAMAN ( bagi perempuan ) dan PEREMPUAN IDAMAN ( bagi lelaki ) ... Sila jelaskan pilihan anda .. kenapa anda pilih 'si dia ' ..
      Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud.." Biasanya wanita yang akan dikahwini kerana 4 perkara, kerana hartanya, kerana nasabnya, kerana kecantikannya, semoga kamu beruntung ( Hadis Riwayat al- Bukhari dan Muslim)......saya memilih perempuan idaman saya kerana idaman kerana agamanya..

    7. Apakah anda berpuashati dengan fizikal pasangan anda sekarang ?
      Mestilah berpuas hati....yang penting bila dah suka....semua cantik di hati saya....tak kisahlah walau apa pun....

    8. Apakah anda berpuashati dengan fizikal anda sendiri ?
      Puas hati..apa yang penting perlu banyak bersyukur apa yang dikurniakan Allah SWT

    9. Perlukah seseorang wanita / lelaki itu menjaga tubuh badan kerana kehendak pasangannya ?
      Menjaga tubuh badan, sangat berkait rapat dengan penjagaan kesihatan., so perlu jugalah tu..

    10. Zaman sekarang ini , terlalu banyak produk menguruskan badan ... Apakah anda rasa ianya benar benar mujarab ? Ada bukti ? heheh..
      Terfapat banyak produk2 yang dijual di pasaran. saya tak menggunakannya, tetapi ada produk2 yang baik, kalau boleh menyihatkan badan, apa salahnya...



16 ulasan:

nikaviolet berkata...

hye...thanks sbb follow..i dh follow u balik...salam kenal yeks....

chekgu Moe berkata...

wah! suka yang no 6 tu~ :)

CintaZulaikha berkata...

niceee....:)

fRaMe+LenSeS berkata...

melawat pengikut segmen ni jgk..
Nadh d cni.. ;) Assalamualaikum..

Miss Ran berkata...

erk berisi tiap tahun..hahaha

cik sakdi berkata...

berisi setiap tahun. kihkihkih *ketawe guling2

Qistina Filzah berkata...

ank kn rezeki ekz..berisi tiap tahun, ape salahnyer..hehe

HATYCIKNUURUL berkata...

waa,SR join sgmen,.hurrmm,sy nk join jugak tp xde idea nk jwb,.hehe,.

uitt!kesian si isteri,tiap2 taon die ngusung,.hehe,.bg la rest selang staon,.kih3,.

Sekamar Rindu berkata...

HATYCIKNUURUL,

heheheh..join...ada masa join..bila dah buka sekolah nanti dah tak ada masa..:)

Sekamar Rindu berkata...

Qistina Filzah,

hehehe..yess..betul tu,,.:)

Sekamar Rindu berkata...

cik sakdi,

kalau dah rezeki..terima sajalah..:))

Sekamar Rindu berkata...

Miss Ran,

hhhaha..ok ke???

Sekamar Rindu berkata...

walaiikummusalam.. fRaMe+LenSeS,

terima kasih singgah sini..

:)

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

terima kasih...:)

Sekamar Rindu berkata...

nikaviolet,

terima kasih...folo my blog..

Kaseh berkata...

akak LIKE entry nih :)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy