Selasa, 22 Mac 2011

Tajuk : AKU BENCI ROKOK


1. Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..

Merokok membebaskan asap rokok yang memberi kesan yang sangat buruk bukan saja pada perokok ( yg merokok tu biar laa) yang tak merokok tu turut terkena juga. Kajian juga membuktikan kesan merokok juga boleh menyebabkan mati pucuk..., tak nak jadi mcm tu...kesian kat org umah nanti....hehehe

Kawasan yang dilalui oleh seorang perokok, sungguhpun org yg merokok tu sudah tiada, tapi bau rokok masih ada lagi..ni membuktikan merokok telah mencemarkan udara persekitaran,

2. Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !

Kepada yang nak merokok tu hentikanlah..tak ada faedahnya...dalam rokok tu pelbagai bahan yang boleh menyebabkan barah paru-paru, duit pun abis terbakar mcm tu saja..

3. Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..

Merokok ini bukan saja lelaki, malah perempuan pun ada juga merokok...kepada lelaki, yang merokok cuba renung2kanlah...bila merokok saja pasti penampilan sudah tak ada lagi...bau busuk rokok yg melekat pada pakaian, memberi kesan yg kurang menyenangkan....

Selalunya, perempuan tak suka lelaki yang hisap rokok ni.. samalah..lelaki juga meluat melihat perempuan yang merokok..tapi mereka tetap hisap juga..kerana pengaruh kawan-kawan.. apa nak buat..

Saya pernah beberapa kali menangkap pelajar2 saya yg hisap rokok..bila dipanggil penjaga agar datang ke skolah, ada penjaga yg terang2 mengaku..yg membenarkan anak dia merokok..

"..cikgu..anak saya memang hisap rokok pun..."

abis kita nak kata apa...??..


abang ben.


12 ulasan:

FATIN HIDAYAH MUHAMAD berkata...

WOOOTT...WOOOTTT...

sicomot-comel berkata...

salam SR ^^

scc tak suke duk dekat ngn smokers.
busuk ! >,<

dyea irdina berkata...

mmg pun merokok ni tak elok..sy plng tak suka bab bau dia..alhamdullilah cik soami dah 3 bulan benti hasil mkn niquitin..lega rasa sbb dah tak de bau rokok

Kak Sam berkata...

Assalamualaikum...
waaa 2900. cantik kan? tq sudi singgah my homework.

qucachahir berkata...

best..lelaki patut pikirkan tentang mati pucuk..
dan perempuan pikikan tentang kehamilan..

Puan Kutu berkata...

mak bpk dia cam sokong jer ank dia merokok ekk..no word2 say.hehe..

HATYCIKNUURUL berkata...

salam,.),.

eh,mate satu lak,.:)
hehe,..

oitt,nk join ke xnk ek,.hurrmm,.

CintaZulaikha berkata...

sy pon benci rokok...tapi nak buat camne, kekadang sush nak bentuk org yg da lama ada tabiat camtuh..

si para para berkata...

stop je jual rokok.

SiS NaD berkata...

SiS PuN BeNCi RoKoK... JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

Lulu caldina berkata...

Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

Kaseh berkata...

akak pun tak suka perokok..tapi mostly kawan2 akak merokok..even dalam family pun merokok.nak buat macam mana..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy