Selasa, 15 Mac 2011

Tersentuh sangat menatap gambar-gambar ini..

pasangan monyet betina dan jantan bersama menjaga kucing [ jaga spt anaknya sendiri]


pelukan manja ibu

kucing ini pun begitu selesa

ibu monyet mendukung anak kucing

pelukan manja..

Pasangan monyet ini telah kehilangan anaknya, sewatu Monyet betina melahirkan anaknya..
sejak kematian anaknya... pasangan monyet ini telah mengambil seekor kucing, dan ke mana-mana ibu monyet ini mendukung anak kucing ini......

sejujurnya saya tersentuh hati memandang gambar2 ini.......betapa haiwan pun tahu apa erti kehilangan, erti kasih sayang..... kalau manusia sanggup membuang anak di dalam tong sampah tu tak tahulah nak kata apa..








26 ulasan:

apezs shah berkata...

ya allah tersentuh hati.
bagaimana pulak dengan manusia?
ada yg bisa pelok?
tidak mgkin, buang ada laa..

wida berkata...

Binatang tau erti kasih syg..walaupon bukan darah daging sendiri. terharunya..

...mommy jue... berkata...

touching...
manusia sibuk buang2 anak..
haiwan lagi mulia dari kita...

asleenda berkata...

terharu..:(

Tanpa Nama berkata...

teringat kat caca cici... :)

sharina berkata...

memg terharu,,kasih sayang tiada batasnya

Sabihah berkata...

ya Allah..kalo tgk ni, rs mcm tak snggup nak marah anak...subhanallahh...

Miss Izah Mohamed berkata...

sangat tersentuh hati... T_T

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

terkedu....

h4ni3 berkata...

alahai..
anak kucing tu pun redha jer dpt mak bapak angkat lain spesies

chekgu Moe berkata...

ya Allah...
kuatnye kasih sayang antara binatang....

terharu tengok dia dukung kucing tu...

chekgu Moe berkata...

ya Allah...
kuatnye kasih sayang antara binatang....

terharu tengok dia dukung kucing tu...

AZRUL AZMI berkata...

wow... i'm speechless...

Zaiya berkata...

sy pun suka tengok.. bestnya mereka.

Farhana Sahri berkata...

meremang tgk pic ni...mmg kuasa Allah...ditmbh dgn muzik blog ni..lg syahdu..hehe

hanim azhari berkata...

manusia makhluk paling sempurna..tpi apesal kekadang haiwan lg bgs dr manusia..iishhk susah nak ckp

HATYCIKNUURUL berkata...

ya Allah,sangat trsentuh,..bntang yg xde akal pon tau erti ksh syang,.mnsia yg bleh pk baik bruk,tu pon ade yg mcm xde akal,snggup ggur kndngan,buang bayi,.ya Allah,xsnggup nk hdup dlm klangan org2 yg mcm ni,.mg kite sume insaf,.thanks ckgu,rase pilu tgk gmbr2 cmni,.hurrmm,.

si para para berkata...

alunan muzik yang mendayu dayu menambahkan lagi rasa sayu di hati.......

KuNanGKuNanG berkata...

kasih syg x kenal sesape...

cik sakdi berkata...

comelnye monyet n kucing tu.. baik hati pulak tu,, sobsob

Fakrur Razi berkata...

terfikir saya... apa yang monyet ni bagi si kucing makan...takkan buah macam dia makan....

icha isa berkata...

comel nye.. terharu sgt.

sharamli berkata...

tersentuh jugak..
binatang p0n lebih tinggi sifat kasih sayang dan mulia.. erm

farhan asyraf berkata...

alaahai terharunyaaaaaa :'(((((((((

manueng berkata...

mane pegi mak kucing tu? mesti dia duk tcari2 anak dia...huhu

waniez berkata...

comel dan sweeeeettttt sgt! ;)

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy