Jumaat, 25 Mac 2011

Trend gila di Jepun,ibu hamil ambil gambar dalam keadaan telanjang


Entah apa yang terjadi pada dunia ini. Semakin tua usia dunia semakin aneh-aneh perangai penghuninya. Di Negara Jepun ketika ini sedang trend dengan ibu hamil yang pergi ke studio photo untuk diambil gambarnya dalam keadaan telanjang. Tapi bukan bererti mereka pergi ke tempat studio photo untuk pengambilan gambar porno, melainkan untuk mengabadikan momen disaat mereka masih mengandung bayi sebelum melahirkan.Trend ini sangat menjadi kegilaan di Jepun, para ibu muda khususnya wanita yang pertama kali mengandung ingin mengabadikan bagaimana bentuk tubuhnya ketika masa kehamilan.

Trend ini dimulai ketika penyanyi pop kenamaan Jepun “Hitomi” yang melancarkan album terbarunya dengan sampul dirinya hamil tanpa mengenakan pakaian. Gambar sampul album tersebut dipasang pada papan billboard yang terletak di lokasi ramai dengan pejalan kaki. Gambar album tersebut mampu menarik perhatian dan dalam satu minggu laku 10,000 keping album cdnya.

Kumiko Yoda, seorang ibu yang baru melahirkan anak pertamanya, mengakui bahawa dirinya juga melakukan pengambilan gambar telanjang. Ini semua ajakan kawannya yang juga pernah ibuat ganbar telanjang ini.

Dia pada mulanya ragu akan hal tersebut, tapi kerana dalam hatinya ingin mengabadikan momen tubuhnya ketika masih hamil, dia ikut serta untuk pemotretan.Pada mulanya dia hanya ingin di foto bahagian perutnya saja, tapi kerana diyakinkan oleh studio photo “Ixchel” dia pun menerima untuk di photo tanpa pakaian.

Ixchel adalah tempat studio photo terkenal di Tokyo yang melayani pemotretan ibu hamil. Natsuko Takada, pemilik Ixchel mengatakan bahawa dalam satu bulan dia menerima 10 ibu hamil yang ingin di foto tanpa pakaian bahkan pernah sampai 70 ibu hamil. Bagi para ibu hamil yang ingin diabadikan fotonya, mereka harus mengeluarkan kos sebanyak 35,000 yen atau $368.2, untuk pemotretan yang dilakukan kurang daripada 2 jam.




44 ulasan:

Miss Dill berkata...

macam2 perangai manusia skarang ni

Miss Dill^^

Zaza berkata...

huhu...jepun!!! trend yg tak masok dek akal pada zaman dulu..but now..haik3...macam2 yg super extradinary...haiya...astafirullah...hope sy tak trmasok golongan tersebut!!

Puan Kutu berkata...

emm zaman khir zaman..:)

HATYCIKNUURUL berkata...

bukan kt tmpt tsunami tu ye,.hurrm,

eyna azmi berkata...

uikssss MACAM MACAM

Noriz berkata...

iskhh...ape ape je ek...tak senonoh!

::blog anak jawer:: berkata...

hey...yang pelik2 di buatnye...padan la kne tsunami...

BTW...jom BW...
http://airzone09.blogspot.com/2011/03/apahal-si-lady-gaga-nak-marah-malaysia.html

miss fatihah berkata...

hihi malu nye :P

secangkir madu merah berkata...

gelagat manusia manusia di akhir zaman...

♥NuR SyAFiQah♥ berkata...

gilo la diorg ni -,-

hanim azhari berkata...

aik..bru lepas kne bencana..da wat hal len pulak..huhu

Budak Botak berkata...

kalo gambar tu tersebar, haru...

NUR AYNIE berkata...

bergmbr pakai baju x leh ker utk mnjdi moment indah?? aduhh...pelik tol laaa

dyea irdina berkata...

time preggy anak petama ley la peyut comel lagi..cuba anak ke dua or ketiga mesti dah malu sbb strachmark masa ngandung merata2 kat peyut tu...hehehhehe

ayuorked berkata...

eh mmg ade ke orng mcm tue u? pelik kan dunia skrng

Izzi MyaZaRa berkata...

pehh..napela bukan2 sgat skang ne...xkan xde prsaan malu kott...adoi ai..izzi pon xtaula nak kte cmne..dunia akhir zman..

sicomot-comel berkata...

salam SR ^^

hm...
dah kena bala pun cari bala lagi??

dLa berkata...

die x segan ke ek? hehe

manueng berkata...

kat malaysia pun dah ade trend mcm ni...tp mungkin belum meluas sgt la...potert kawen dlm keadaan bogel pun dah ade jugak kat malaysia...tp tak tau la org melayu ade buat ke tak...

Sekamar Rindu berkata...

manueng,

dah ada kat Malaysia??..huh....biar betul..

Sekamar Rindu berkata...

dLa,

tak segan la tu..kalau segan, tak buat mcm tu..

Sekamar Rindu berkata...

sicomot-comel,

tu laa tu..ishh

Sekamar Rindu berkata...

Izzi MyaZaRa,

semuanya ikut trend..katanya..

Sekamar Rindu berkata...

ayuorked,

sangat pelik dan ajaib..

Sekamar Rindu berkata...

ayuorked,

sangat pelik dan ajaib..

Sekamar Rindu berkata...

dyea irdina,

haaha..suka komen awak...:)

Sekamar Rindu berkata...

NUR AYNIE,

tak boleh..tak bogel tak ikut trend la pulak..

Sekamar Rindu berkata...

Budak Botak,

tersebar pun..dia orang tak kisah pun..

Sekamar Rindu berkata...

hanim azhari,

dia org tak ambik sangat psal tu./.yg pasti kena ikut trend...

Sekamar Rindu berkata...

♥NuR SyAFiQah♥,

hahaa..memang la agaknya

Sekamar Rindu berkata...

secangkir madu merah,

gelagat mereka yg sangat memalukan tamadun manusia..menjatuhkan maruah seorang wanita dan ibu..

Sekamar Rindu berkata...

miss fatihah,

memang memalukan....

Sekamar Rindu berkata...

:blog anak jawer,

terima kasih....singgah komen sini.

Sekamar Rindu berkata...

Noriz,

memang tak senonoh...dan sangat mengaibkan..

Sekamar Rindu berkata...

eyna azmi,

memang mcm2..dan itulah tanda2 dunia akhir zaman..

Sekamar Rindu berkata...

HATYCIKNUURUL,

ya tempat tu laa...

Sekamar Rindu berkata...

Puan Kutu,

betul tu...inilah salah satu tanda2nya..

Sekamar Rindu berkata...

Zaza,

memang tak masuk akal..

Sekamar Rindu berkata...

Miss Dill,

sangat tak masuk akal..

Sekamar Rindu berkata...

terima kasih atas komen2 para sahabat...:)

manueng berkata...

ade...try cari kat tenet...ade je...sy tgk dlm forum2 fotografi ade je diorg tunjuk hasil kerja diorg mcm tu...tp mcm yg sy ckp la...kat malaysia masih belum meluas lg

Kaseh berkata...

tapi kan.. pmpuan mengandung mmg seksi...

Sekamar Rindu berkata...

Kaseh,

ya ke kak??..:))

Sekamar Rindu berkata...

manueng,

ok..:))

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy