Isnin, 4 April 2011

Polis Jerman Keluarkan Waran Tangkap Kepada Kambing Kerana Mengganggu Lalu Lintas...


Seorang polis di Jerman menangkap dan memenjarakan seekor kambing. Kambing bernama Billy The Kid, seperti nama penjahat terkenal Amerika Syarikat di masa lalu, terpaksa di tahan di dalam penjara atas tuduhan mengganggu lalu lintas. Billy ditangkap setelah berdiri di tengah jalan raya yang sedang sibuk di Kota Bremen.

Kambing “usil” tersebut cuba membuat kecoh kepada polis serta orang ramai yang berusaha menangkapnya. Hasil “kejar mengejar” antara kambing dengan polis membuat keadaan lalu lintas di Bremen semakin huru hara.

Setelah 3 jam bertungkus lumus, polis akhirnya berhasil menangkap kambing tersebut setelah beberapa orang polis lagi dikerahkan untuk membantu. Setelah melakukan penangkapan, polis berusaha keras mencari siapa pemilik haiwan tersebut. Meskipun di telinga kambing terdapat penanda pemilik, polis gagal mengembalikan kambing tersebut kepada tuannya.

Polisi akhirnya memutuskan memasukkan kambing ke penjara dengan waran tangkap dikeluarkan . Ketika ini haiwan tersebut masih dijaga seorang polis wanita di penjara. Bukan hanya mendapat tempat baru, kambing ini juga mendapatkan makanan seperti roti dan air.

Sumber: (faj)(jri)-Fajar Nugraha – Okezone.com /Dunix


p/s........kalau buat kat Malaysia mcm mana??.. bukan saja kambing, malah lembu dan kerbau pun banyak yg masuk penjara...!


13 ulasan:

najwa's berkata...

hehe klakar la~ ;p ngn kambing pun carik pasal.

saya YANA berkata...

hahaha.... apeda... cube la pasang pgar kat tepi jalan tu..ape ke namanya tu?.. hahaha...

Hazmin berkata...

siapakah kambeng yg sebenarnya..
polis tersebut ataupun kambing yang sememangnya kambing..hahaha..

Fatimah Zahra' berkata...

haha, apelah. boleh ke tangkap kambing kalau kat mesia ni? bersepah kat taman aku haa.

garfield88_aini berkata...

waran tangkap? perrrhh... lawak la pulak... xpe la, sekurang2nya ada makanan untuk kambing dalam kandang... hehehehe

nananaDya berkata...

kambing pun nak tangkap...lawak toi..hahaha

**::CIKNUURUL::** berkata...

bley plak cmtu ek,.ade2 je polis ni,.hehe

hanim azhari berkata...

wakakaka..kambing pon kne tgkp..agaknye da xde org kt ngre dia yg wat jahat kot

Azroy Bin Kassim berkata...

kah.. kah.. kah..

otteck45 berkata...

kambing dapat makan free.. :)

CintaZulaikha berkata...

musti pasni kambing tu takmo jadi kambing agi, tapi jadi keldai...kihkihkih~~ merepek da ummi ikha~~

dLa berkata...

ksian kambeng tuu

manueng berkata...

tu la pasal...kalo kat malaysia, bukan setakat ganggu lalu lintas, siap tinggalkan 'cenderamata' lagi...haha

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy