Jumaat, 8 April 2011

RM 10 sahaja dapat lakukan seks [ bila maruah tiada harga..]

pelajar ini hanya mengenakan bayaran RM 1o saja untuk melakukan seks


KOTA KINABALU: Hanya RM10. Itu bayaran dikenakan seorang remaja perempuan berusia 17 tahun yang masih bersekolah kepada rakan sekelas yang mahu mengadakan hubungan seks dengannya.

Remaja berkenaan juga tidak kisah melakukan perbuatan terkutuk itu pada siang hari di hotel murah pilihannya dan lebih memeranjatkan sudah melakukannya sejak berusia 15 tahun lagi.

Dalam pertemuan dengan wartawan Harian Metro, pelajar itu yang hanya mahu dikenali sebagai Lina berkata, dia mula membabitkan diri dengan kegiatan tidak bermoral itu selepas dipengaruhi beberapa rakan wanita lebih tua yang dikenalinya ketika melepak di kompleks beli-belah di bandar raya ini.

“Ketika itu, saya memerlukan wang untuk membeli pakaian berjenama selain mendapatkan peralatan sekolah lebih lengkap, sedangkan keluarga tidak mampu menyediakannya termasuk buku latihan disebabkan faktor kemiskinan,” katanya.



p/s:....di mana letaknya maruah seorang gadis?..kenapa perkara ini berlaku??


sumberL harian metro


47 ulasan:

nida husna berkata...

bila tak kenal Allah mcm ni la jadinya..sedih betol

halila Ibrahim berkata...

hai.. macam2 la.. itulah kalau agama buat ambik mudah jer.. miskin2 pun agama kena kayakan.. sayang je muda lagi.. dh jd cam tu.. apa la nasib dia 5 tahun lagi..

ladyzamea berkata...

sangat risau bila memikirkan
masalah akhlak remaja skrg..
harap kita dpt mberi pndidikan
agama yg sempurna pd ank2 kita..pantau juga aktiviti luar
mereka...

aQimie Ceplos berkata...

“Ketika itu, saya memerlukan wang untuk membeli pakaian berjenama selain mendapatkan peralatan sekolah lebih lengkap, sedangkan keluarga tidak mampu menyediakannya termasuk buku latihan disebabkan faktor kemiskinan,”

NILA jadinye kalau kite tak berpijak dibumi yang nyata..
doa2 la agar keturunan kite tak mcam ni. amin.

Miz_SuRaYah berkata...

teruk nyer mcm 2...knp perlu mcm 2?
sungh tdk bermaruh mana letak nya maruh dan khormatn diri....

Saffrina Ropiee berkata...

sangat tak patut bila kemiskinan dijadikan alasan. ada lagi cara lain. haishh.

NiSha berkata...

astagfirullah...

kenapa sampai mcm tu sekali jalan mudah yg di ambik..
banyak lagi kerja mulia untuk dptkn duit..

umUMRA berkata...

Desakan hidup kadangkala menutup segala dosa..adoih!

eyna azmi berkata...

alahai budak budak zaman sekarang

Ayie berkata...

alahai wanita.. alahai lelaki...=.=''

hanim azhari berkata...

allah hai..merendahkan martabat wanita betul..tu la desakkan hidup mampu mengatasi segalanya..huhu

IeDa_IsHiDa88 berkata...

murahnye harga diri bdak perempuan nie...ish3...

saliha888 berkata...

moga mereka mendapat hidayat dariNYA. amin.

dLa berkata...

ya allah. xtau nk ckp ape dah

Silla berkata...

Bingung ... mau komen apa. Masa sih cuma RM 10. Mahalan dikit lah...

otteck45 berkata...

kalau x bendung nanti jadi masalah buang bayi then dapat AIDS suma macam2 lagi.. haihs.. kesian budak2 skrg...

manueng berkata...

mmg kemiskinan boleh jd faktor seseorang tu melakukan dosa (apa2 dosa, bukan zina aje)...tp xkan la dah xde jalan penyelesaian yg lain...ish3...na'uzubillahi min zalik

CintaZulaikha berkata...

no komen, kekadang rasa pening bla baca~~

sHeLaBeSh berkata...

salam..
ish3 nape mcm 2 sekali. rm10 murah giler kot. nk pkai baju bjenama tgu keje la. setakat nk beli pen pencil senggit dua pun nk kne bt seks ke?

Mint berkata...

I myself a 17 y/o girl sgt takut all these things.
mintak2 dijauhkan. Amin,

mamai berkata...

nak salahkan siapa dalam hal nie

ohh ayu! berkata...

Ya Allah.. mane perginye maruah diri.. even susah mane pon, kene bersyukur.. kite kene igt ade org laen lagi yg lebih menderita..

Sekamar Rindu berkata...

ohh ayu!,

sangat sedih atas apa yg berlaku...murahnya nilai maruah seorang gadis..dia gunakan alasn kemiskinan...tu tak boleh terima..

Sekamar Rindu berkata...

bor mamai,


entahlah..kat sapa yg harus disalahkan..

Sekamar Rindu berkata...

Mint..

moga dijauhkan semua tu..

Sekamar Rindu berkata...

sHeLaBeSh,

betul..waktu ni tumpukan untuk study..bukannya jual diri..

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

benda yg berlaku..ini sangat menyedihkan kak..

Sekamar Rindu berkata...

manueng,

bro, dia masih ada cara lain lagi..bukan dengan cara yg dikutuk di sisi agama kita yg suci tu..

Sekamar Rindu berkata...

otteck45,

kalau dah mcm tu..sampai ke dewasa pun dah tak berguna lagi..

Sekamar Rindu berkata...

Silla,

saya pun bingung../

Sekamar Rindu berkata...

dLa,

sangat sedih...

Sekamar Rindu berkata...

saliha888,

moga pelajar ini diberi petunjuk oleh Allah swt..

Sekamar Rindu berkata...

IeDa_IsHiDa88,

RM 10 je puan....

Sekamar Rindu berkata...

hanim azhari,

tu la..merendahkan maruah seorang wanita amnya..

Sekamar Rindu berkata...

Ayie,

dunia semakin di penghujung..

Sekamar Rindu berkata...

eyna azmi,

budak-budak yg jauh tersasar...

Sekamar Rindu berkata...

umUMRA,

entahlah..susah nak gambarkan..

Sekamar Rindu berkata...

NiSha,

tak tahu laaa..nak kata apa..

Sekamar Rindu berkata...

betul tu...

kemiskinan dijadikan alasan..rasa sangat sedih sangat..

Sekamar Rindu berkata...

Miz_SuRaYah,

nilai kehormatan diri dah tiada lagi..

Sekamar Rindu berkata...

aQimie Ceplos,

moga tak berlaku pada keluarga kita amin..

Sekamar Rindu berkata...

ladyzamea,

remaja cuma mahu keseronokan saja..

Sekamar Rindu berkata...

halila Ibrahim,

tiada asas agama yg kukuh..ini la jadinya..

Sekamar Rindu berkata...

terima kasih atas komen sahabat2..

EYFAalias berkata...

mintak izin reblog :)

Nieda berkata...

DUNIA AKHIR ZAMAN. kEKAYAAN DUNIA LEBIH DIUTAMAKAN BILA IMAN TIADA HARGA .

Cute Girl berkata...

ya allah,kalau ikut hudud mmg dah kena sebat budak ni..ya allah

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy