Sabtu, 16 April 2011

[ sedih ] Wanita berstatus Isteri lari ikut Mat Afrika

gambar hiasan

JOHOR BAHRU: Bukan sekadar memikat dan melarikan isteri seorang pemandu lori yang hamil tiga bulan, seorang pelajar ‘Awang Hitam’ didakwa berlagak sebagai suami wanita berkenaan sejak setahun lalu dan tinggal sebumbung meski pun mereka berdua tiada sebarang ikatan sah.

Lebih membimbangkan, penuntut Afrika di kolej swasta di Selangor dipercayai bukan Muslim dan sekiranya mereka bersekedudukan ia dikhuatiri menyimpang akidah wanita dan bayi yang dijangka lahir Disember lalu.


Tidak cukup dengan kejayaan melarikan wanita itu, Awang Hitam berkenaan dengan berani menghantar SMS kepada suami wanita itu mengugut mahu mengambil tindakan sekiranya masih mengganggu keluarganya.

Selain itu, Awang Hitam terbabit mendakwa suami wanita itu pernah merogol dan memukul wanita berkenaan, sebelum mengakui wanita itu kini isterinya.


Mangsa, Zakaria Hitam, 35, berkata, dia tidak sangka mahligai dibina sejak enam tahun lalu lenyap selepas isterinya, Jasnianih Japar, 31, berkenalan dengan lelaki Afrika berusia 20-an yang dipercayai menerusi rakan sekerjanya, awal tahun lalu.


“Hampir setiap hari saya melihat isteri berbalas SMS dan berbual di telefon tetapi tidak pernah menyangka ia perkara serius hingga menjadi punca kehancuran rumah tangga saya...


apa hebatnya mat afrika ni..?




22 ulasan:

syuwai berkata...

ades.. macam2x o.0

Fizalinolie berkata...

Nauzubillah. Moga2 kita dijauhkan daripada perkara sebegini. Hurmmm, dasyat jugak penangan mat Afrika tu yer sampai seorang isteri yang masih bersuami ikut melarikan diri bersama Mat Afrika. Hurmmm, apalah... Nak jadi dgn masyarakat kita sekarang yang nampaknya semakin parah sepertinya tiada iman di dada. Adakah sifat malu itu semakin pudar. Ya Allah! =(

CintaZulaikha berkata...

Eeeeeeeeeeee...apalah budak tu pon..tak paham betoi la kekadang~~

ikatankasihku berkata...

mat afrika???

mcm dah takde lagi mamat kat malaysia ni..

mmemalukan.....

halila Ibrahim berkata...

hee.. bodoh betul la isteri tu.. ni semua ada agenda la.. nanti jd keldai dadah le.. mana ada istilah rogol dlm hubungan suami isteri..

cik chinta berkata...

salam sr, saya da tag awak join kontest ml..join la eh?
paksa ni
http://missakalidaf.blogspot.com/2011/04/giveaway-from-moscow-by-miszlullaby.html?showComment=1302928882051#c6996082028789975606

hanim azhari berkata...

aadooyaii..wat malu org johor je la huhu..ade2 je zmn sekarang ni kan

selipar hijau berkata...

err..mat afrika pun layan ke?ekeke

Cikgu Den berkata...

rosak rumah tangga gara-gara diorang nie.

Majlis Tinjauan Mesra PM

**::CIKNUURUL::** berkata...

zaman dh nak kiamat,.mnsia dh smakin lupe,smua mnju ke lembah dosa,.sme2 kite elakkn bnde cmni jd kt klrge snak saudara kite,.ape2 je la diorg ni,.org tu agknye dh kne pukau,.

tokwan muda berkata...

ya Allah apelaaar yang istimewa sgt dgn mat afrika tu kami kat uum ramai giler student afrika tp naseb bek xder bdk melayu yg terpikat...mmg aku akui mmg mat afrika neh pndai mengayat sbb kwn pmpn aku penah tunjuk sms mcm mana dorg memikat pehhh ayat...berbunga-bunga....kpd anak2 melayu jgn terpikat atau terpngruh ngn dorg...pembohong sumer tu...kami dah masak ngn prangai dorg neh...studnt melayu kt tmpt kami xlyn pom dorg...

Sekamar Rindu berkata...

tokwan muda,

itulah pasal..tak tahu la nape sampai bini org pun boleh terpikat dengan mat afrika ni..

mesti ada yg istimewa yg tak ada kat org2 melayu kita..

Sekamar Rindu berkata...

**::CIKNUURUL,

seandainya kita berpegang pada agama semua benda ni tak berlaku..

Sekamar Rindu berkata...

Cikgu Den,

perlu disalahkan kedua2 belah pihak...sebelah tangan tak berbunyi..

Sekamar Rindu berkata...

selipar hijau,

walaupun nampak lawak..tapi ramai gadis2 melayu kita yg layan...

Sekamar Rindu berkata...

hanim azhari,

memang buat malu org johor saya..tapi entri ni perlu ambil pengajaran kpd semua tak terhad pada org2 johor saja..

Sekamar Rindu berkata...

cik chinta,

hehe..kena tag ke.??..tak pe nanti tengok..

Sekamar Rindu berkata...

halila Ibrahim,

selalunya org yg mcm ni akan menyesal seumur hidup bila meringkuk di dalam jel di luar negara...masa tu..baru tahu langit tinggi atau rendah..

Sekamar Rindu berkata...

ikatankasihku,

sangat memalukan....

Sekamar Rindu berkata...

CintaZulaikha,

entahlah kak...tak faham juga..sampai isteri org pun boleh lari tinggalkan anak dan suami gara2 nak ikut mat afrika ni..

Sekamar Rindu berkata...

Fizalinolie,

moga2 kita dijauhkan semua yg tak baik ni ...

Sekamar Rindu berkata...

syuwai,

sangat malang kalau dapat isteri mcm ni..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy