Isnin, 2 Mei 2011

Gara-Gara Tak Tahan Nafsu, seorang ibu sanggup berzina dengan anak sendiri sehingga hamil...( Ya Allah.....Ya Allah...)

gambar hiasan

Khabar yang mengejutkankan terdengar dari sebuah desa di Polewali Mandar, Sulawesi Barat. Seorang ibu dengan lapan anak kini tengah hamil tujuh bulan. Dikhabarkan, ayah dari bayi di dalam kandungannya itu adalah anak sulungnya sendiri.

Suami kepada isteri ini yang merantau ke Malaysia sudah lima tahun tak memberi nafkah zahir dan batin bagi isteri dan lapan anaknya. Diduga, keadaan itu yang menjadi penyebab timbulnya perilaku seks menyimpang dari adat dan agama ini.

Rani (40) membantah kecurigaan para jirannya. Namun, perut Rani yang terus bertambah buncit membuatnya tak boleh menyembunyikan aib keluarga. Rani semula beralasan dirinya diperkosa seorang pemuda desa. Kerana telah membuat aib terhadap diri dan keluarganya, Rani mengaku membunuh lelaki itu dan menanamnya di tengah sawah. Namun, alasan Rani tak meredakan kecurigaan warga dan para jiranya

Takut diseret ke balai polis kerana alasan membunuh seseorang, ibu lapan anak ini kembali membuat alasan baru. Rani mengaku dirinya telah dihamili seorang lelaki yang berasal Kabupaten Endrekang, Sulawesi Selatan. Saat itu Rani pun mengaku diperkosa saat bekerja sebagai buruh di Enrekang.

Warga dan pihak berkuasa pemerintah desa setempat pun mendesak Rani menunjukkan lelaki yang telah menghamili dirinya bertanggung jawab atas janin dalam kandugannya. Beberapa minggu kemudian Rani datang bersama seorang lelaki yang dikatakan sebagai ayah dari anak di dalam kandungannya. Ini ditunjukkan dengan surat nikah dari KUA Enrekang lengkap dengan foto keduanya. Kecurigaan warga pun redah ketika itu.

Setelah reda lebih dari lima bulan, warga dan jirannya Rani kembali menaruh curiga. Ini bermula dari pengakuan salah seorang anaknya yang masih berumur empat tahun. Anaknya bercerita kepada jiran tetangga jika ibunya dan Emang, abang sulungnya, sudah lama tidur sebilik.

Cerita ini kembali menjadi gossip para tetangga dan warga sekampungnya. Sejumlah warga pun mendesak ketua dusun dan desa setempat untuk mengetahui cerita sebenar khabar tak sedap itu.

Setelah lama didesak, Rani akhinrya mengakui j janin berumur tujuh bulan dalam kandungannya adalah perbuatan Emang, anak sulungnya.

Pengakuan itu tak hanya membuat gegar para tetangga. Ketua desa setempat pun seolah disambar petir mendengar pengakuan Rani.

Cerita ini dikatakan oleh ketua desa dusun setempat, Sulaeman, Rabu (28/4/2011), yang mengaku sempat panik lantaran membayangkan risiko perbuatan ibu dan anak ini kelak setelah cerita pengakuan ini tersebar luas.

“Saya dan ketua desa lainnya pun bingung mencari penyelesainya. Ini bukan persoalan anak muda menghamili kekasihya, tapi ini anak menghamili sang ibu,” ujar Sulaeman.

Pengakuan mengejutkan juga diakui Emang, anak sulung yang selama ini bekerja sebagai buruh bangunan yang menampung kehidupan keluarganya.

Saat ketua desa sedang bermusyawarah mencari penyelesaian untuk pasangan tak rasmi ini, tiba-tiba Rani dan Emang menghilang dari rumah dan kampung halamannya. Rani menghilang Jumaat petang lalu, sedangkan Emang meninggalkan rumah dan adik-adiknya sejak Sabtu pagi.

Tujuh anak Rani yang rata-rata masih kecil kini tinggal di sejumlah sanak keluarganya yang bersedia menampungnya.

Kepala desa menduga Rani dan Emang panik dan cemas lantaran takut jadi sasaran amuk warga dan jiran tetangga yang merasa kelakuan keduanya telah mencemari kampung halaman mereka.

Meski demikian, pengakuan Rani ini belum tentu benar. Sekalipun anak sulungnya telah mengaku, bukan tidak mungkin penyangkalan itu dilakukan Rani sama seperti dua kes sebelumnya.



sumber: klik sini

40 ulasan:

aliarosli berkata...

astaghfirullah

bukan boleh ke minta cerai? banyak sebab tue

ya ALLAH, zaman jahiliyah kembali lagi tanpa belas ihsan, hanya iman mampu menahan

Farra Ayu berkata...

Ya Allah , dunia nak kiamat :''(

saya YANA berkata...

aduh... apa nak jadi la....

saya gemuk saya comel..^^ berkata...

ishhh3...dasatnye

ama berkata...

dunia

Si Nuansa Eyqin berkata...

errkkk. apakah. gulp.

cik sakdi berkata...

aduhai, bencinya dengar, huhu

Anitafasha berkata...

Astaghfirullah..
Nape la sampai camtu sekali..

red saga berkata...

eeee.. pelik betul la...

EYFAalias berkata...

Ya Allah, apa dah jadi ni.

genkconer berkata...

astagfirullah,,,mcm2 berlaku skarang ne..

jom join contest pertama genkcorner
http://genkcorner.blogspot.com/2011/05/contest-best-candid-picture.html

Gen2Merah berkata...

astaghfirullah hal azim... jadi anak dalam kandungan tu nak dipanggil apa lah yee? ayah kepada anak tu nak panggil mcm mana? aduh pening2... macam2 perkara bangang yang manusia buat ni

wida berkata...

sedihnya bila baca berita cam ni..
ni lah yg terjdi bila nafsu menguasai diri

bibi bibo berkata...

ya Allah , terkejut sgt bace entry ni . menakutkan betul :(

ikien lurf berkata...

ya ALLAH...minta jauh laa semua ni...teruk betul si ibu tu...si anak pun da xde prempuan lain ke??..ishh..ishhh...

rNesZaiNe berkata...

Dia boleh lari dari masyarakat ...
Tapi tak boleh lari dari Allah ...
Dia lari kerana takut pada orang kampung , tapi tak takut pada Allah ~
Astagfirullahallazim ...

~aSFaLiZa~ berkata...

nafsu tidak mengenal siapa

chinta... berkata...

astaghfirullahhalazim...anak dah x kenal mak..mak dah x kenal anak...mintak2 dijauhkan..

farel berkata...

masyaallah...nauzubillahiminzaliq...
macam-macam dah jadi.. semakin menuju ke akhir zaman...

storyfromme berkata...

teruk la mak camni.

Sekamar Rindu berkata...

storyfromme

sangat menyedihkan...perkara mcm ni berlaku...

Sekamar Rindu berkata...

farel,

mcm nilah bila dah berada di akhir zaman..benda pelik2 berlaku...sangat menyedihkan..

Sekamar Rindu berkata...

chinta,

sangat menyedihkan..membaca berita ini..

Sekamar Rindu berkata...

aSFaLiZa~,

manusia yg berakal tidak akan membuat noda yang begitu berat ini...ibu dan anak berzina hingga melahirkan anak...

Sekamar Rindu berkata...

rNesZaiNe,

di dunia boleh lari di akhirat, semuanya akan mendapat balasan yg setimpal...

Sekamar Rindu berkata...

ikien lurf,

semoga kita dijauhkan semua itu...

Sekamar Rindu berkata...

bibi bibo,

wp ianya berlaku di negara jiran...tapi kesannya sangat mejangkau tanpa batas sempadan..

Sekamar Rindu berkata...

wida,

memang sangat menyedihkan..

Sekamar Rindu berkata...

Gen2Merah,

saya tak dapat jawab solan tu...

Sekamar Rindu berkata...

genkconer,

memang dasat....sangat mengerikan..

Sekamar Rindu berkata...

EYFAalias,

keruntuhan nilai2 masayarakat...

paling menyedihkan..

Sekamar Rindu berkata...

red saga,

memang pelik....dan memang tak terfikir oleh minda yg waras ini..

Sekamar Rindu berkata...

Anitafasha,

tak dapat saya menjawabnya tu...

Sekamar Rindu berkata...

cik sakdi,

saya pun benci juga..berganda2 bencinya..

Sekamar Rindu berkata...

Si Nuansa Eyqin,

dah tak silap membaca entri ni..dah betul dah...jangn terkejut

Sekamar Rindu berkata...

ama,

dunia semakin sarat dengan noda..

Sekamar Rindu berkata...

saya gemuk saya comel,

memang dasat....sungguh ngeri mendengarnya...

Sekamar Rindu berkata...

saya YANA,

yang dilarang..yang tu selalu dilakukan oleh manusia....

Sekamar Rindu berkata...

Farra Ayu,

memang dunia di ambang kiamat..

Sekamar Rindu berkata...

aliarosli,

sepatutnya akal yg waras tak melakukan perkara2 yang mcm gini..

kad raya adinda amy sensei

kad raya dari Kak Kunang-Kunang

kad hari guru dari Puan Ayu

kad adinda amy

kad adinda amy

award frpm CintaZulaikha

award frpm CintaZulaikha

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award buat sahabat2 saya..sudi-sudikanlah ambil..

award Ten Little Fingers

kad raya dari Cik Amy

cinta dan bola

cinta dan bola

kad raya from kak Miayah

award from cik amy

award dari blog LOVE

bcb

yy